فواید عجیب دویدن برای سلامتی

به گزارش گروه سرگرمی، 4 تا 5 بار دویدن در هفته به صورت تناوبی را یکی از برنامه های روزمره خود قرار بدهید تا از منافع این ورزش بهرمند بشوید.

فواید عجیب دویدن برای سلامتی

به گزارش خبرنگاران، دویدن چه بر روی زمین و چه بر سطح تردمیل، علاوه بر تناسب اندام به سلامتی شما منجر خواهد شد.

اگر هنوز در مورد دویدن به اسم برترین کار برای کاهش وزن و رسیدن به اندام ایده آل خود شک دارید، این علل را از دست ندهید:

مراجعه کمتر به پزشک: کسانی که دویدن را وارد برنامه های هفتگی یا روزانه خود می نمایند، کمتر از سایر افراد به بیماری های مزمنی مانند سرطان روده عظیم و … مبتلا می شوند. بعلاوه شانس ابتلا به سرطان سینه در زنانی که نسبت به بقیه زمان بیشتری را به دویدن اختصاص می دهند، 30 درصد کمتر است.

مصرف بیشتر کربوهیدرات ها: یک راه برای مصرف کربوهیدرات بیشتر دارید و تنها در صورتی که سوخت و ساز بدن تان را با فعالیت های فیزیکی مانند دویدن افزایش دهید، می توانید بدون نگرانی از چاق شدن، غذاهایی مانند برنج و ماکارونی را مصرف کنید.

طور عمر بیشتر: کسی که بیشتر می دود، نه تنها شانس بروز بیماری ها و معلولیت ها را در خود کاهش داده است، بلکه فعالیت در سنین بالاتر هم برای او آسان تر است. دویدن، حتی برای یک بار در هفته می تواند موهبت هایی چون افزایش عمر و سلامت بیشتر را به شما هدیه کند.

کاهش وزن پیروز تر: دویدن، یکی از موثرترین ورزش ها برای سوزاندن کالری های اضافه است. به اسم مثال، یک فرد 70 کیلویی می تواند 850کالری را با یک ساعت دویدن بسوزاند.

تقویت حافظه: این ورزش مفید، عامل موثری برای کاهش خطر ابتلا به کاهش حافظه و زوال عقل به تعداد می رود. بعضی تحقیقات نشان داده اند که دویدن، از مغز در برابر آلزایمر محافظت می نماید و احتمال بروز آلزایمر را در افرادی که سابقه این بیماری در خانواده شان وجود داشته، کاهش داده است.

کاهش فشار خون: ورزش هایی مانند دویدن، ظرف چند هفته می توانند فشار خون فرد را کاهش داده و به حد طبیعی اش برسانند.

استحکام استخوان ها: دویدن جزو ورزش های مقاومتی است و علاوه بر یاری به ساخت ماهیچه های قوی تر، به سالم ماندن استخوان ها حتی در افراد مسن یاری می نماید.

بهبود کیفیت خواب: دوندگان خواب بهتری نسبت به سایر افراد دارند. دویدن، افزایش کیفیت خواب و در نتیجه کارایی بهتر در طول روز را منجر می گردد.

کاهش استرس: کوشش کنید دویدن را جایگزین نشستن و تماشای تلویزیون کنید. این مساله علاوه بر یاری به سلامتی، منجر به افزایش سطح سروتونین در مغز می گردد که به کاهش استرس یاری می نماید.

منبع: ایرنا

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 24 مرداد 1400 بروزرسانی: 24 مرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1728

به "فواید عجیب دویدن برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فواید عجیب دویدن برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید