عجیب ترین های طبیعت جهان

به گزارش گروه سرگرمی، عجایب دنیا زمانی که در گستره طبیعت قرار می گیرد، شگفت انگیزی بیشتری دارد.

گاهی شما با تماشا این عجایب دهانتان از حیرت باز می ماند. در همان لحظه با خود این فکر را می کنید که چه نیروی فرازمینی و با چه قدرتی توانسته این شگفتی را پدید آورد. در همین زمان بدون شک با هر مذهب و اسلوبی که باشید به قدرت پروردگارتان ایمان می آورید. در این مطلب دو جاذبه از عجایب طبیعی دنیا را به شما معرفی می کنیم. پس در ادامه با خبرنگاران همراه باشید.

عجیب ترین های طبیعت جهان

رودخانه زیرزمینی پی پی | PP Underground River

رودخانه زیرزمینی پی پی (PP Underground River) در 35 کیلومتری شمال شهرستان پورتو در پارک ملی پورتو فیلیپین جاری می باشد. این رودخانه در قسمت زیرین کوه کارست (karst)، کوهی با سنگ های آهکین، قرار گرفته است. نمای رودخانه پی پی به گونه ای است که انگار از میان غاری تو در تو بیرون می آید. باد جریان این رودخانه را به سمت دریاهای جنوب چین که قسمت های انتهایی آن هم تا حد زیادی تابع جز و مد است، می برد.

این رودخانه طولانی ترین رودخانه سرپوشیده دنیا است و در اطرافش حیوانات گوناگونی از جمله میمون، سوسمار، سنجاب و … زندگی می نمایند.

علت شگفت انگیزی : این رودخانه بلندترین رودخانه زیرزمینی دنیا است. این پدیده در سراسر دنیا بسیار نادر است.

کوه های تیبل | Table Mountain

کوه تیبل (Table Mountain) به کوه هایی اطلاق می گردد که قله شان صاف و تخت باشند. این کوه تیبل با 1٬087 متر ارتفاع در آفریقای جنوبی قرار گرفته است.

پهنای زیاد قله این کوه و بعلاوه وجود تفریحات بسیار زیاد بر فراز آن، موقعیت مناسبی برای گردشگران به وجود آمده است. نکته جالب در رابطه با این کوه، مه و ابرهای غلظی است که دور تا دور آن را فرا گرفته. این ابرهای متراکم با عنوان رو میزی روی قله ها مشهور شده اند.

این کوه دو قله فرعی و کم ارتفاع تر هم دارد که سر آن ها نیز تخت می باشد. آب و هوای مناسب این منطقه باعث شده است، گیاهان انبوهی بر فراز کوه تیبل برویند. این کوه برای میزبانی گردشگران از 350 راستا مختلف و تله کابین های مستحکم آماده می باشد.

علت شگفت انگیزی: ظاهر کاملا مستطیل شکل و قله صاف این کوه و بعلاوه مکان قرار گیری آن در سرزمینی بسیار خوش آب و هوا علت اصلی انتخاب کوه تیبل به عنوان یکی از عجایب هفتگانه دنیا می باشد.

منبع: الی گشت
انتشار: 15 اسفند 1400 بروزرسانی: 15 اسفند 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1950

به "عجیب ترین های طبیعت جهان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین های طبیعت جهان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید