عکس ، پرسه زدن موجودی عجیب در آب های آمازون!

به گزارش گروه سرگرمی، به گفته محققان، اخیراً گونه جدیدی از ماهی در حال پرسه زدن در کف رودخانه ای در جنگل های آمازون کشف شده است.

عکس ، پرسه زدن موجودی عجیب در آب های آمازون!

به گزارش خبرگزاری خبرنگاران، بر اساس مطالعه ای که در 9 آوریل در مجله زیست شناسی ماهی منتشر شد، این موجود - یک گربه ماهی با رنگ زرد و بدن صاف - با لب های عجیب است که آن را متمایز می نماید. در طی یک سفر در استان آمازوناس در غرب برزیل، تیمی از محققان بین المللی هشت نمونه از گونه های گربه ماهی ناشناخته را از ریو نگرو، شاخه ای از رودخانه آمازون، بیرون کشیدند.

معین شد که این ماهی از جنس Rhadinoloricaria است که از گربه ماهی در آمریکای جنوبی تشکیل شده است. برجستگی های عجیب و غریب روی لب این موجود نشان می دهد که یک گونه قبلاً بدون سند بوده است.

برآمدگی ها که به نام پاپیلای دراز شناخته می شوند، پیچک های گوشتی هستند که از لب پایین گربه ماهی آویزان شده اند و به نظر می رسد که منحصر به این جنس هستند. محققان این ماهی را Rhadinoloricaria papillosa نامیدند.

به گفته سرویس پارک ملی، معین نیست که پاپیلاها چه هدفی را دنبال می نمایند، اما سایر ماهی ها، به ویژه گونه ای از غارماهی ها، از پاپیلاهای حسی برای حرکت استفاده می نمایند.

بیشتر بخوانید:

وحشت آمریکا از مرموزترین هواپیمای چین / عکس

آناکوندا کنار بزرگترین مار تاریخ با هزار کیلو وزن!/ عکس

محققان به این نتیجه رسیدند که گونه تازه نادر است زیرا در طول یک سفر 10 روزه، تنها هشت نمونه صید شد. آنها توصیه کردند که آن را به عنوان گونه در معرض خطر طبقه بندی نمایند.

منبع: YAHOO

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 14 خرداد 1402 بروزرسانی: 14 خرداد 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2223

به "عکس ، پرسه زدن موجودی عجیب در آب های آمازون!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس ، پرسه زدن موجودی عجیب در آب های آمازون!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید