طراحی باغچه با ایده هایی کاربردی

به گزارش گروه سرگرمی، در ساخت یک خانه مدرن همانطور که طراحی داخلی آن اهمیت بسیاری دارد، طراحی فضای باز و حیاط آن نیز حائز اهمیت است. در بدو ورود به یک ساختمان اولین مکانی که پا در آن گذاشته می گردد حیاط خانه است، بنابراین طراحی آن باید به نحوی صورت گیرد که حسی پذیرا و دعوت کننده داشته باشد و زیبایی نمای خانه را دوچندان نماید. یکی از روش های طراحی خانه ایجاد باغچه و کاشت گل و گیاه در آن می باشد. امروزه طراحان و معماران ایده های مختلفی در خصوص طراحی این بخش از خانه ارائه می دهند که هر کدام با توجه به متراژ فضا و سلیقه افراد اعمال می شوند.

طراحی باغچه با ایده هایی کاربردی

جهت دریافت خدمات طراحی داخلی ویلا دوبلکس با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. گروه آبان با سالهای تجربه طراحی معماری و ساخت و مشارکت در پروژه های کوچک و بزرگ بهترین انتخاب جهت مشاوره و اجرا میباشد.

خانه های مدرن امروزی حتی اگر متراژ کمی داشته باشند حضور باغچه در حیاط یا تراس آنها با ایده های جدید امکان پذیر است. بعضی از باغچه ها بر روی پشت بام تعبیه می شوند و بعضی دیگر در حیاط منازل طراحی می شوند، بنابراین با توجه به خانه خود و اینکه چه مقدار فضا برای باغچه سازی در اختیار شما قرار می دهد می توانید اقدام به انتخاب یک طرح مناسب و ایده آل برای طراحی باغچه نمائید. در ادامه به انواع ایده های طراحی باغ و باغچه در منزل پرداخته شده است، امیدواریم این طرح ها و ایده های جدید شما را در انتخاب یک طرح مناسب برای داشتن باغچه ای ایده آل هدایت نمایند. با ما همراه باشید.

طراحی باغچه در حیاط و ساخت تراس در بخش فوقانی

زمانی که دو خانه مجاور یکدیگر باشند و فضایی در بین آن ها وجود داشته باشد که در جهت رفت و آمد نیست می توان از این ایده استفاده کرد و فضایی زیبا و مدرن ایجاد کرد. به صورتی که خانه ها حول حیاطی که در وسط قرار گرفته ساخته شده اند و هر یک حیاط مجزای خود را دارند. اگر دیوار حائل بین دو باغچه برداشته شود یک حیاط مرکزی ایجاد خواهد شد. این ویژگی باعث می شود در صورت تمایل یک ساختار جدید در فضا ایجاد شود. نقشه قرارگیری درب و پنجره این ساختمان ها علاوه بر ایجاد فضایی خیره نماینده باعث ایجاد راه های مختلف برای دسترسی به ساختمان نیز می شود.

طراحی باغچه با کفپوش چوبی

طراحی باغچه بر اساس چهار عنصر اصلی آب، آتش، هوا و خاک، ایده ای جذاب است. در این طراحی می توان المان هایی مانند درخت سرو، دیوارپوش سنگی، شومینه با سوخت طبیعی و نشیمنگاه آبی رنگ را به کار برد.

طراحی باغچه سبزیجات با اتاقکی برای کار

باغچه ای پر از سبزیجات سبز که در کنار آن اتاقکی برای انجام کارهای مختلف طراحی شده است، می تواند نوع طرح جذاب دیگری برای باغچه شما باشد. اگر عاشق پرورش سبزیجات خانگی می باشید باغچه حیاط خود را به این روش طراحی کنید و برای سهولت در رسیدگی به باغچه اتاقی کوچک برای انجام کارهای شخصی خود در گوشه حیاط ساخته و از حضور در کنار این باغچه دوست داشتنی لذت ببرید.

باغچه با طراحی باز

استفاده از درب های کاملاً شیشه ای و یکپارچه باعث اتصال فضای درونی به فضای بیرونی می شود. در صورتی که رنگ کفپوش خانه با کفپوش بیرون هم خوانی داشته باشد، نوعی هماهنگی و هارمونی در فضا به چشم می خورد. برای نمونه همخوانی رنگ قرمز کوسن و فرش روی دیوار با برگ های قرمز درخت باغچه باعث حفظ تعادل در فضا شده و در کل نمایی بی نظیر از این طراحی باز در جلوی چشم شما قرار خواهد داد.

باغچه با طراحی متقارن

ایده دیگری که می توان از آن در باغچه استفاده کرد، طراحی ساده و متقارن است که در عین حال زیبایی خاص خود را دارد. هم چنین می توان با گذاشتن یک میز نهارخوری در تراس، لحظاتی خوش برای صرف غذا در کنار خانواده به ارمغان آورد. اگر می خواهید از فضای باغچه استفاده بهینه را داشته باشید، می توانید از میز و جایگاه های تاشو بهره ببرید تا در صورت لزوم آنها را تا نموده و جمع نمائید.

باغچه با دیوار آجری

در صورت استفاده از یک دیوار حائل شیشه ای با فریم استیل می توان فضای باغچه را جدا نمود. هم چنین بهره بردن از دیوار آجری پشت باغچه، زیبایی بی نظیری برای آن ایجاد خواهد نمود به نحوی که وقتی منظره باغچه را از اتاق نشیمن رویت می کنید از آن لذت برده و آرامش می گیرید.

الگوی رنگ

یک الگوی رنگ برای طراحی باغچه در نظر بگیرید. یک طراح باغچه اظهار داشته که رنگ می تواند مرز بین درون و بیرون را معین نموده و فضا را تفکیک نماید. رنگ های مشابه ارتباطی بصری بین فضای داخلی باغچه و بیرون آن ایجاد می نمایند. در کنار ایجاد الگوی رنگ، استفاده از چراغ باغچه می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد نماید.

متریال های مدرن

خطوط صاف و منظمی که با متریال هایی مانند چوب، شیشه و استیل ضد زنگ در طراحی حیاط به کار می فرایند زیبایی بی نظیری به آن می بخشند. استفاده از طرح هایی به سبک مدرن می تواند نقش مهمی در زیبا سازی فضا ایفا نماید.

طراحی باغچه روی سقف آپارتمان

حیاط ساخته شده بر روی پشت بام یا همان روف گاردن یا بام سبز ایده دیگری است که امروزه بسیار مورد استفاده قرار گرفته است. دلیل وجود چنین حیاطی در پشت بام بهره بردن از نور طبیعی است. استفاده از گیاهانی که در امتداد دیوار بالا رفته اند به همراه گل کاری هایی در پایین آن می توانند نمای بی نظیری به این حیاط ببخشند.

طراحی و تزئین باغچه حیاط با قلوه سنگ های کوچک و بزرگ

یکی از ایده هایی که می توانید در طراحی باغچه حیاط استفاده نمایید، به کارگیری سنگ ها می باشد. استفاده از سنگ هایی با اندازه های کوچک و بزرگ می تواند در محوطه سازی باغچه یاری نموده و نمایی زیبا و چشم نواز ایجاد نماید.

در طراحی باغچه چگونه می بایست الگوی رنگ را رعایت نمود؟

رنگ می تواند مرز بین درون و بیرون را معین نموده و فضا را تفکیک نماید. رنگ های مشابه ارتباطی بصری بین فضای داخلی باغچه و بیرون آن ایجاد می نمایند. در کنار ایجاد الگوی رنگ، استفاده از چراغ باغچه می تواند نمای بسیار زیبایی ایجاد نماید.

برای زیبا تر کردن باغچه روی سقف می بایست از چه نوع گیاهانی استفاده کرد؟

استفاده از گیاهانی که در امتداد دیوار بالا رفته اند به همراه گل کاری هایی در پایین آن می توانند نمای بی نظیری به این حیاط ببخشند.

برای استفاده بهینه از فضای باغچه باید از چه نوع میز و جایگاه در آن بهره برد؟

اگر می خواهید از فضای باغچه استفاده بهینه را داشته باشید، می توانید از میز و جایگاه های تاشو بهره ببرید تا در صورت لزوم آنها را تا نموده و جمع نمائید.

در طراحی باغچه براساس چهار عنصر اصلی می توان چه ایده هایی را به کار بست؟

طراحی باغچه بر اساس چهار عنصر اصلی آب، آتش، هوا و خاک، ایده ای جذاب است. در این طراحی می توان المان هایی مانند درخت سرو، دیوارپوش سنگی، شومینه با سوخت طبیعی و نشیمنگاه آبی رنگرا به کار برد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 27 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 716

به "طراحی باغچه با ایده هایی کاربردی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی باغچه با ایده هایی کاربردی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید