شهردار پورتلند، ترامپ را مسبب ناآرامی های آمریکا دانست

به گزارش گروه سرگرمی، تد ویلر شهردار شهر پورتلند در پاسخ به رشته توئیت های روز شنبه دونالد ترامپ علیه خود که او را فردی ناکارآمد و ضعیف در توقف ناآرامی هاخوانده بود، در یک کنفرانس خبری گفت: آقای رئیس جمهوری این شما هستید که مسبب ناآرامی های آمریکا شده اید.

شهردار پورتلند، ترامپ را مسبب ناآرامی های آمریکا دانست

شهر پورتلند که طی سه ماه اخیر پس از کشته شدن جورج فلوید سیاهپوست آمریکایی توسط پلیس به مرکز اعتراضات ضد نژادپرستانه آمریکا تبدیل شده، هم اکنون نیز این شهر صحنه درگیری میان حامیان و مخالفان دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا است.

پورتلند که بزرگترین شهر ایالت اورگن واقع در شمال غرب آمریکا است از روز گذشته (یکشنبه) شاهد درگیری حامیان و مخالفان دونالد ترامپ بود که درجریان این درگیری و به گفته مقامات پلیس یک نفر کشته شد.

دونالد ترامپ شنبه در یک رشته توئیت نوشته بود: چنانچه تد ویلر (Ted Wheeler) شهردار بی کفایت شهر پورتلند نتواند کنترل شهر را در اختیار بگیرد و هرج و مرج و غارت که باعث به خطر افتادن مردم بیگانه می شود را در این شهر متوقف نسازد، ما خودمان به اوضاع که باید یکصد روز پیش به آن رسیدگی می کردیم، رسیدگی خواهیم کرد.

ترامپ با اشاره به حضور رعب آور گارد ملی در کنوشای ایالت ویسکانسین که در آن جیکوب بلیک سیاهپوست با شلیک هفت گلوله نیروهای پلیس فلج شده بود، نوشت: (شهر) کنوشای (ایالت ویسکانسین) برای سومین شب متوالی آرام بوده و این هم به علت حضور گارد ملی در این شهر است، این روشی است که جواب می دهد، خیلی ساده!

ترامپ در ادامه با اشاره به شهر پورتلند، نوشت: (شهر) پورتلند که شهرداری احمق دارد، می بایست از دولت فدرال درخواست کمک می کرد، چنانچه جان مردم در این شهر در خطر باشد، ما خود مداخله خواهیم کرد.

شبکه خبری سی ان ان نیز روز دوشنبه گزارش داد: ویلر در یک کنفرانس خبری به اتهام های ترامپ پاسخ داد و او را مسبب اوضاع کنونی در آمریکا خواند.

بنابراین گزارش ویلر در این کنفرانس خبری گفت: اقای رئیس جمهور، برای 4 سال ناگزیر به سر بردن با شما و حمله نژادپرستانه شما علیه سیاهپوستان بودیم

شهردار پورتلند در ادامه گفت: آقای رئیس جمهوری! آیا شما واقا متعجب نیستید که چنین سطحی از خشونت و ناآرامی که طی چند دهه اخیر بی سابقه بوده است را شاهدید.

ویلر افزود: این شما هستید که انزجار و اختلاف (در آمریکا) را باعث شدید.

وی ادامه داد: این شما بودید که برتری جویان سفیدپوست را آدمهای خوب خواندید.

شهردار پورتلند خطاب به ترامپ گفت: شما بیش از هر چهره (سیاسی) دیگری در عصر حاضر باعث اختلاف در آمریکا شدید.

ویلر گفت: و حال شما از من می خواهید که خشونتی که شما مسبب آن هستید را متوقف کنم.

شهردار پورتلند درحالی ترامپ را مسبب ناآرامی های اخیر دانست که کاملا هریس معاون بایدن نیز بامداد مروز درهمین مورد گفته بود: مردم آمریکا شایسته رییس جمهوری هستند که نجات بخش کشور باشد نه آن که باعث روشن کننده آتش نفرت و تفرقه میان مردم شود.

در همین حال جو بایدن نامزد دموکرات ها در انتخابات ریاست جمهوری 2020 آمریکا برخورد خشونت آمیز نیروهای پلیس با معترضان در شهر پورتلند را محکوم کرد.

حامیان ترامپ با راه انداختن کاروانی از خودروها در خیابان های تردد کرده و با سر دادن شعارهایی از وی حمایت کردند، مخالفان رئیس جمهوری آمریکا نیز همچون ماه های گذشته در برخی خیابان های شهر تجمع کرده و با حامیان ترامپ درگیر شدند. ، ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 30 مهر 1399 بروزرسانی: 30 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1171

به "شهردار پورتلند، ترامپ را مسبب ناآرامی های آمریکا دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شهردار پورتلند، ترامپ را مسبب ناآرامی های آمریکا دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید