شناسایی پولشویان به وسیله حساب های اجاره ای کارتن خواب ها

به گزارش گروه سرگرمی، معاون وزیر اقتصاد با اشاره شناسایی حساب های بانکی اجاره ای گفت: عده ای برای انجام سوء استفاده های مورد نظر خود از افرادی که معمولا از اقشار ضعیف جامعه مانند کارتن خواب ها استفاده می نمایند و با سوء استفاده از هویت آنها نسبت به افتتاح حساب اقدام می نمایند.

شناسایی پولشویان به وسیله حساب های اجاره ای کارتن خواب ها

محمدعلی دهقان دهنوی در گفت وگو با ایلنا درباره شناسایی حساب های بانکی بی هویت گفت: عنوان بی هویت برای این دسته از حساب ها درست نیست و به این حساب ها اصطلاحا حساب های اجاره ای گفته می گردد چراکه بانک ها براساس قوانین و مقررات برای بازگشایی هر حسابی مراحل احراز هویت را انجام می دهند.

وی اضافه کرد: عده ای برای انجام سوء استفاده های مورد نظر خود از افرادی که معمولا از اقشار ضعیف جامعه مانند کارتن خواب ها استفاده می نمایند و با سوء استفاده از هویت آنها نسبت به افتتاح حساب اقدام می نمایند. این افراد یک بار در بانک حضور پیدا می نماید و پس از احراز هویت، حساب بانکی به نام شخص افتتاح می گردد و این روال کاملا قانونی به انجام می رسد.

معاون امور اقتصادی وزارت امور اقتصادی و دارائی ادامه داد: پس از آن اختیار حساب را به فردی که قصد سوء استفاده از این حساب را دارد می دهد و مبلغی هم به ازای آن دریافت می نماید. می توان انواع سوء استفاده ها را از این حساب بانکی داشت. یک بخشی از سوء استفاده از این حساب های بانکی فرار اقتصادیاتی است و بخش دیگر مربوط به مباحث پولشویی، سوء استفاده های اقتصادی، کلاهبرداری و.. می گردد.

دهقان دهنوی درباره نحوه شناسایی این حساب های اجاره ای گفت: شناسایی این حساب های اجاره ای سخت است و تا زمانی که از آن حساب تخلفی آشکار نگردد قابل شناسایی نخواهد بود چراکه راستا قانونی خود را طی نموده است. برای مثال وقتی گردش اقتصادی یک حسابی بالا باشد سازمان امور اقتصادیاتی تشخیص می دهد که باید صاحب حساب اقتصادیات بپردازد و معمولا هم اقتصادیات این حساب ها میلیاردی است. به وسیله کد ملی صاحب حساب آنالیز های مورد احتیاج انجام می گردد و اگر آن کد ملی هیچ اقتصادیاتی پرداخت ننموده باشد مراحل دیگری از آنالیز ها صورت می گیرد. در راستا این آنالیز ها شاهد آن هستیم که بعضی از این حساب های بانکی با گردش بالا متعلق به کارتن خواب ها است.

وی با بیان اینکه بعضا دیده شده که در حساب افراد بی بضاعت چندین میلیارد تومان سپرده گذاری شده است و گردش اقتصادی آن حساب هیچ تناسبی با وضعیت درآمدی صاحب حساب ندارد، ادامه داد: کسی که حساب خود را اجاره داده است به لحاظ قانونی متخلف است و مجازاتی هم برای آن فرد هم دیده شده است. اقتصادیات این حساب ها میلیاردی است و آن شخصی که حساب خود را اجاره داده است اگر صد سال هم در زندان باشد نمی تواند اقتصادیات آن را تسویه کند.

معاون وزیر اقتصاد ادامه داد: همچنین فردی که حساب اجاره نموده است مرتکب دو تخلف شده اول اینکه فعالیت اقتصادی خود را در راستا مخفی و نسبت به پولشویی اقدام نموده که هم جریمه های اقتصادی سنگین و هم مجازات کیفری دارد و دوم اینکه استفاده از حساب فردی دیگر هم شامل مجازات کیفری می گردد.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 4 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 348

به "شناسایی پولشویان به وسیله حساب های اجاره ای کارتن خواب ها" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شناسایی پولشویان به وسیله حساب های اجاره ای کارتن خواب ها"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید