سامسونگ زمان بندی عرضه One UI 4 را منتشر و سپس حذف کرد

به گزارش گروه سرگرمی، سامسونگ برای لحظاتی برنامه ی خود را برای عرضه به روزرسانی رابط کاربری One UI 4 منتشر کرد اما مدتی بعد آن را حذف نمود. این برنامه در قالب فهرستی کامل از بروزرسانی ماهانه به صورت یک فهرست دسته بندی شده ارائه شده و از امروز تا ماه جولای سال 2022 میلادی، عرضه رابط کاربری تازه سامسونگ ادامه خواهد داشت. اما این واقعیت که فهرست سامسونگ حذف شده، به این معنی است که احتمالا هنوز این فهرست قطعی نشده و سامسونگ ممکن است تاریخ ها را در آینده تغییر دهد.

سامسونگ زمان بندی عرضه One UI 4 را منتشر و سپس حذف کرد

همان طور که انتظار می رفت، سری گلکسی S21 در ردیف اول برای به روزرسانی بزرگ رابط کاربری One UI 4 نهاده شد و پس از آن گوشی هایی مانند گلکسی زد فولد و زد فلیپ 3، سری S20 و نوت 20 و بعلاوه گوشی های تاشو گلکسی زد سال گذشته، در ماه دسامبر این به روزرسانی را دریافت می نمایند.

گلکسی نوت 10، S20 نسخه فن ادیشن، نوت 10 تریو و نسخه پایه گلکسی زد فولد و زد فلیپ جزء اولین دستگاه هایی خواهند بود که رابط کاربری One UI 4 را در ژانویه 2022 دریافت خواهند کرد. گوشی های میان رده سامسونگ گلکسی A52s 5G و A42 5G هم در آن بازه زمانی نهاده شده اند. گفته می گردد که گوشی های گلکسی تب S7 و تب S7 پلاس در ماه فوریه به روزرسانی رابط کاربری One UI 4 را دریافت می نمایند. در حالی که تعداد زیادی از گوشی های میان رده سری گلکسی A و تبلت های قدیمی تر در ماه های منتهی به جولای در ردیف های بعدی این به روزرسانی قرار دارند.

اکنون که صحبت از رابط کاربری نو سامسونگ است، بد نیست نگاهی به قابلیت های نو آن بیاندازیم. رابط کاربری One UI 4 نوترین رابط سامسونگ برای محصولات این شرکت به شمار میرود. این طور که به نظر می رسد، این نسخه از رابط کاربری سامسونگ تفاوت زیادی با نسل گذشته ندارد. البته این تازه آغاز کار One UI 4 است و هنوز فرصت زیادی برای سامسونگ به جای مانده تا قابلیت های نو را به آن اضافه کند. دقیقا مانند اندروید 12، رابط One UI 4 هم بیشتر از لحاظ ظاهری، امنیت و حریم خصوصی تغییر داشته است اما فعلا به نظر می رسد تمام این تغییرات، جزئی هستند و خیلی تأثیر زیادی در تجربه کاربری ندارند.

قابل توجه ترین تغییر در رابط کاربری One UI 4، گزینه نو تم رنگی است. این ویژگی با با نگه داشتن طولانی مدت انگشت روی صفحه اصلی و رفتن به منوی Wallpaper فعال می گردد. لازم به ذکر است که فعال کردن این قابلیت، چند رنگ مختلف را در اختیار شما قرار می دهد. هر یک از این پالت ها از والپیپر شما بیرون کشیده می شوند. این قابلیت با الگوریتم Monet فرق می نماید و امکان انتخاب رنگ های پس زمینه را به شما نمی دهد.

یک سری از ویجت های خاص هم که از جمله این ها می توان به ساعت های دوگانه اشاره نمود، به گونه ای طراحی شده اند که طی روز تغییر می نماید. البته منظور از تغییر این است که وقتی هوا روشن باشد، تم این دو ویجت روشن و اگر تاریک باشد، تم آن ها هم تیره می گردد. اما برخلاف زبان طراحی Material You، این ویجت ها متناسب با رنگ پس زمینه تغییر نمی نمایند.

شما می توانید تم های رنگی را در اپلیکیشن های کاربردی سامسونگ مانند تقویم، ماشین حساب، تلفن، مخاطبین و غیره هم داشته باشید. با این حال، این تم نسبتا محدود است و به مقدار نسخه بتای اندروید 12 گوشی های پیکسل جالب نیست. به علاوه، این تم در گلکسی S21 اولترا به اپلیکیشن های گوگل منتقل نمی گردد. یکی از نکات مهم در تم رنگی، نبود توانایی استفاده از این تنظیمات در تم های سفارشی گلکسی استور سامسونگ است. البته این مسأله منطقی به نظر می رسد، چون این تم ها معمولا ترکیبات رنگی خاص خود را برای تنظیمات و سایر عناصر رابط کاربری دارند.

در رابط کاربری One UI 4 نمایشگر همواره روشن هم دستخوش تغییرات خوبی بوده است که از جمله می توان به تنظیم فعال یا غیرفعال شدن آن در زمان های خاص اشاره نمود. مثلا وقتی فقط اعلانی دریافت شد، این صفحه فعال گردد، نه اینکه در تمامی حالت ها فعال باشد. به علاوه، یک سری تغییرات جزئی دیگر هم در بخش نمایشگر همواره روشن دیده می گردد.

منبع: GSMArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 23 دی 1400 بروزرسانی: 23 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1895

به "سامسونگ زمان بندی عرضه One UI 4 را منتشر و سپس حذف کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامسونگ زمان بندی عرضه One UI 4 را منتشر و سپس حذف کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید