ساخت 14 ایستگاه جدید متروی تهران در شمال غرب پایتخت

به گزارش گروه سرگرمی، سه ایستگاه از خط 7، هفت ایستگاه از خط 6 و چهار ایستگاه از توسعه خط 4 مترو تهران در سطح منطقه 5 ساخته و راه اندازی می گردد.

ساخت 14 ایستگاه جدید متروی تهران در شمال غرب پایتخت

به گزارش خبرنگاران به نقل از پایگاه خبری شهر، فریدون حیدری، شهردار منطقه 5 تهران درباره اینکه برنامه اصلی این منطقه برای توسعه حمل و نقل عمومی چیست، گفت: تمرکز اصلی توسعه حمل و نقل عمومی بر ساخت و راه اندازی ایستگاه های مترو است. هفت ایستگاه از خط 6 مترو تهران در منطقه 5 ساخته شده است؛ این ایستگاه ها از اشرفی اصفهانی آغاز شده و تا کوهسار ادامه دارد و با راه اندازی این ایستگاه ها، بخش عمده ای از منطقه 5 تحت پوشش مترو قرار می گیرد.

وی درباره توسعه خط 4 مترو، بیان نمود: آخرین ایستگاه خط 4، ارم سبز است که در این طرح چهار ایستگاه جدید به این خط اضافه خواهد شد و انتهای خط از محدوده جنب آباد جنوبی تا بزرگراه همت را پوشش خواهد داد.

شهردار منطقه 5 تهران در ادامه از توسعه خط 7 مترو اطلاع داد و اضافه نمود: ادامه خط 7 نیز، خیابان سیمون بولیوار را پوشش می دهد. در حال حاضر خط 7 در میدان کتاب منطقه 2 خاتمه پیدا می نماید که توسعه آن سبب اتصال میدان کتاب به سیمون بولیوار تقاطع جنت آباد در منطقه 5 می گردد. این توسعه برابر با سه ایستگاه مترو خواهد بود.

به گفته حیدری، حفاری خط 10 متروی تهران به تازگی آغاز شده است که بخشی از ایستگاه های این خط در منطقه 5 واقع شده است.

شهردار منطقه 5 تهران درباره پیشرفت های فیزیکی این خطوط، گفت: پیشرفت فیزیکی خط 6 برابر با 95 درصد و خط 4 برابر با 50 درصد است. همچنین تجهیز کارگاهی خط 7 آغاز شده است.

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 9 آبان 1399 بروزرسانی: 9 آبان 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1187

به "ساخت 14 ایستگاه جدید متروی تهران در شمال غرب پایتخت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ساخت 14 ایستگاه جدید متروی تهران در شمال غرب پایتخت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید