برطرف موانع در جهت فعالیت های بخش خصوصی نیازمند همکاری بین بخشی است

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی اهواز با اشاره به اینکه بخش خصوصی در استان خوزستان نیازمند حمایت های ویژه ای از سوی دولت است گفت: به دلیل شرایط مالی موجود، دغدغه های متعددی برای فعالان بخش خصوصی استان در زمینه های مختلف به وجود آمده است.

برطرف موانع در جهت فعالیت های بخش خصوصی نیازمند همکاری بین بخشی است

شهلا عموری در ملاقات با رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در محل این سازمان، توضیح داد: قطعا حمایت های دولت در راستا برطرف موانع به ویژه در زمینه فراوری و همچنین توسعه صادرات محصولات غیرنفتی می تواند استان خوزستان را در راستا رونق اقتصادی قرار دهد.

دبیر شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی خوزستان ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان از جمله دستگاه هایی است که به واسطه بدنه کارشناسی کارآمد می تواند زمینه های این رونق در استان را فراهم کند.

وی با اشاره به اینکه اتاق اهواز آمادگی دارد که همکاری های خود با این سازمان را تقویت کند ادامه داد: بخش مهمی از تصمیمات مدیریتی استان به وسیله شورای برنامه ریزی، ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی، کارگروه های آموزش و پژوهش، اشـتغال و سرمایه گذاری اجرایی می شوند؛ لذا این فرآیند اهمیت فعالیت ها و همکاری های کارشناسی با سازمان مدیریت و برنامه ریزی را نشان می دهد.

رونق بازارچه های مرزی خوزستان لازم است

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان نیز در این ملاقات، با اشاره به ضرورت رونق بازارچه های مرزی این استان گقت: این بازارچه ها می توانند نقش موثری در مبادلات تجارت خارجی خوزستان داشته باشند.

مهرداد نیکو اظهار کرد: مبادلات تجارت خارجی در استان در رشد اقتصادی خوزستان تاثیر چشم گیری دارد و بر همین اساس رونق بازارچه های مرزی با همکاری دستگاه های مربوط در دستور کار سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان است.

وی ادامه داد: سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان در کوشش است تا در راستای تحقق چشم اندازهای تعریف شده در زمینه بازارچه های مرزی اجماع و هماهنگی منسجمی بین دستگاه های مختلف ایجاد کند.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوزستان یکی از راهبردهای اصلی در رونق بازارچه های مرزی استان خوزستان را راهنمایی و مدیریت منابع اقتصادی ویژه این فضاهای تجاری مطرح کرد و اضافه کرد: بخشی از اعتبارات مورد احتیاج برای تامین زیرساخت بازارچه ها به صورت ردیف های درآمد و هزینه پیش بینی شده است.

نیکو اظهار کرد: این فرآیند در پیش بینی منابع اقتصادی به منظور توسعه زیرساخت ها، انگیزه مناسبی برای دستگاه های متولی در زمینه رونق بازارچه های مرزی خواهد بود.

همکاری مشترک دبیرخانه های شورای گفت وگو و فرماندهی اقتصاد مقاومتی

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان خوزستان با تاکید بر توسعه همکاری های مشترک بین دبیرخانه های شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی و همچنین ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی در استان مطرح کرد: این همکاری ها علاوه بر رونق اقتصادی خوزستان به برطرف موانع فراوری منجر خواهد شد.

نیکر یادآورشد: شورای برنامه ریزی استان خوزستان نیز از ظرفیت های مناسبی برای آنالیز و پیگیری دغدغه های بخش خصوصی در زمینه های مختلف بخصوص برطرف مقررات زائد، برخوردار است.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 16 تیر 1400 بروزرسانی: 16 تیر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1659

به "برطرف موانع در جهت فعالیت های بخش خصوصی نیازمند همکاری بین بخشی است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برطرف موانع در جهت فعالیت های بخش خصوصی نیازمند همکاری بین بخشی است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید