تور ارزان مجارستان: راهنمای آب و هوای مجارستان و برترین زمان سفر به این کشور

به گزارش گروه سرگرمی، مجارستان یکی از شگفت انگیزترین مقصدهای گردشگری اروپا به شمار می رود اما پیش از سفر به این کشور، باید درباره آب و هوای مجارستان نیز اطلاعات داشته باشیم.

تور ارزان مجارستان: راهنمای آب و هوای مجارستان و برترین زمان سفر به این کشور

با ما سفر کنید و با تور ارزان مجارستان از کشور جذاب اروپایی دیدن کنید و شهر زیبای بوداپست مجارستان را ببینید.

همان مقدار که آشنایی با جاذبه های گردشگری برای سفر به یک کشور الزامی است، شناخت شرایط آب و هوایی نیز اهمیت دارد. اگر آب و هوای کشور مجارستان را بشناسیم، می توانیم برترین زمان برای تور مجارستان را انتخاب کنیم و بعلاوه لباس ها و تجهیزات کافی را همراه داشته باشیم.

شما که دوست ندارید با یک تیشرت تابستانی در میان خیابان های پوشیده از برف بوداپست قدم بزنید، یا به علت همراه نداشتن چتر زیر باران خیس شوید؟

پس تا انتهای این مقاله از وبلاگ خبرنگاران همراه ما باشید تا با آب و هوای مجارستان و برترین زمان سفر به مجارستان آشنا شوید.

شرایط کلی آب و هوای مجارستان

پیش از هر چیز، بد نیست بدانیم به طور کلی آب و هوای مجارستان چگونه است و کدام اقلیم آب و هوایی در این کشور جریان دارد.

کشور مجارستان در مرکز قاره اروپا واقع شده و اقلیمی معتدل (Temperate climate) دارد. این اقلیم باعث می گردد آب و هوای بوداپست و مجارستان 4 فصل باشد و تمامی فصول را در این کشور تجربه کنید. بعلاوه اقلیم های اقیانوسی، حاره ای و قطبی نیز بر آب و هوای این کشور تاثیر می گذارند.

اگر کمی به نقشه اروپا و محل قرارگیری مجارستان دقت کنید، خواهید دید که این کشور در حوضه کارپات (Carpathian Basin) قرار گرفته است که به علت ویژگی های توپوگرافی، باعث می گردد آب و هوای مجارستان با کشورهای اطرافش کمی متفاوت باشد.

به طور کلی در مجارستان، تابستان هایی گرم و زمستان هایی سرد در انتظار شما خواهد بود.

اما بهتر است کمی دقیق تر به آب و هوای این کشور نگاه کنیم و ببینیم آب و هوای بوداپست مجارستان در هر فصل چگونه است.

آب و هوای بوداپست در فصل بهار (از ماه مارچ تا می)

در فصل بهار، شهر بوداپست از خواب زمستانی خود بیدار می گردد، اولین شکوفه ها بر سر شاخ و برگ درختان ظاهر می شوند و تابش آفتاب شهر را نوازش می نماید. البته آب و هوای بوداپست در ماه مارچ و نیمه اول آپریل کمی غیرقابل پیش بینی است و ممکن است با باد و باران همراه باشد. به همین علت همراه داشتن یک بارانی و چتر می تواند انتخاب هوشمندانه ای باشد.

در این فصل هنوز گردشگران زیادی راهی مجارستان نشده اند و شهرها و جاذبه های گردشگری خلوت و قیمت هتل ها پایین است. با توجه به آب و هوای مجارستان در این ماه ها، گشت و گذار در شهرهای مجارستان و طبیعت شگفت انگیز این کشور بسیار مجذوب کننده و لذتبخش خواهد بود. ضمن اینکه فستیوال بهاره بوداپست نیز در نیمه ماه آپریل برگزار می گردد و فرصت مناسبی برای آشنایی با فرهنگ اهالی مجارستان است.

در فصل بهار، دمای هوای بوداپست و مجارستان بین 19 تا 22 درجه سانتیگراد خواهد بود و بین 21 تا 87 میلیمتر باران خواهد بارید.

آب و هوای مجارستان در فصل تابستان (از ماه ژوئن تا آگوست)

اگرچه آب و هوای مجارستان در فصل تابستان گرم و خشک خواهد بود، اما تابستان اصلی ترین و شلوغ ترین فصل حضور گردشگران در بوداپست و دیگر شهرهای مجارستان است. همین موضوع باعث می گردد قیمت هتل ها و دیگر خدمات گردشگری افزایش یابد و بسیاری اوقات حتی جای خالی نیز پیدا نگردد. پس بهتر است اگر قصد دارید در تابستان به مجارستان سفر کنید، حتما هتل و بلیت خود را زودتر رزرو کنید.

اما با وجود گرمای هوا و شلوغی شهرها، طولانی بودن روز باعث می گردد فصل تابستان چندان هم برای بازدید از دیدنی های مجارستان نامناسب نباشد. ضمن اینکه می توانید در غروب ها که هوا کمی خنکتر می گردد، در تراس کافه ها و رستوران های بوداپست بنشینید و ضمن خوردن یک وعده غذای مجارستانی خوشمزه، از تماشای ساختمان ها و مردم لذت ببرید.

میانگین دمای هوای تابستان بوداپست بین 28 تا 30 سانتیگراد است و مقدار بارش بین 55 تا 76 میلیمتر نوسان دارد.

آب و هوای بوداپست در فصل پاییز (از ماه سپتامبر تا اکتبر)

اگرچه آب و هوای بوداپست در اوایل فصل پاییز کمی گرم خواهد بود، اما به هیچوجه با گرمای تابستان قابل مقایسه نیست و با توجه به کاهش تعداد گردشگران، یکی از برترین زمان ها برای سفر به این کشور زیباست.

با توجه شرایط آب و هوایی، حتی می توان گفت برای سفر به مجارستان، پاییز حتی از بهار نیز مناسب تر است زیرا احتمال بارش باران نیز کاهش می یابد و می توانید با خیال راحت در خیابان های بوداپست و دیگر شهرهای مجارستان قدم بزنید.

بعلاوه با توجه به کاهش تعداد گردشگران، هزینه اقامت در هتل نیز به طور قابل توجهی کاهش می یابد و می توانید هزینه های سفر خود را مدیریت کنید.

پیشنهاد می کنیم اگر زمان کافی و حوصله پیاده روی طولانی را داشتید، حتما پیاده روی در جهت Országos Kéktúra را امتحان کنید. این جهت مخصوص پیاده روی، قدیمی ترین جهت پیاده روی طولانی در اروپا است که با 1128 کیلومتر، غرب و شرق مجارستان را به هم متصل می نماید.

در این فصل دمای هوا معمولا بین 14 تا 27 درجه سانتیگراد است و مقدار بارش باران نیز بین 31 تا 62 میلیمتر متغیر خواهد بود.

اگرچه فصل تابستان شلوغ ترین فصل گردشگری مجارستان است، اما برترین زمان سفر به بوداپست مجارستان فصل های بهار و پاییز خواهد بود.

آب و هوای مجارستان در فصل زمستان (از ماه دسامبر تا فوریه)

مانند بیشتر کشورهای اروپایی، آب و هوای مجارستان در زمستان سرد است. با وجود وزش باد و بارش باران و بعلاوه کوتاه شدن طول روز، شاید زمستان فصل چندان مناسبی برای گشت و گذار در شهرها و طبیعت مجارستان نباشد. اما به همین علت، قیمت خدمات گردشگری نیز در این فصل بسیار کاهش می یابد.

اما همین شرایط آب و هوایی بوداپست، می تواند یک مزیت نیز به شمار برود. بوداپست به داشتن چشمه ها و حمام های آب گرم معروفیت دارد و بیش از 100 مرکز آب گرم در این شهر یافت می گردد. بنابراین می توانید برای فرار از سرمای آب و هوای بوداپست در فصل زمستان، به یکی از این حمام های آب گرم پناه ببرید.

برترین زمان سفر به بوداپست مجارستان

تا اینجا درباره آب و هوای بوداپست و مجارستان در 4 فصل مختلف سال صحبت کردیم و شرایط و ویژگی های هر یک را بیان کردیم. با خواندن این موارد احتمالا خودتان نیز درباره برترین زمان سفر به مجارستان مطلع شده اید. اما اگر بخواهیم یک بار دیگر و به طور خلاصه بیان کنیم، اگرچه فصل تابستان شلوغ ترین فصل گردشگری مجارستان است، اما برترین زمان سفر به بوداپست مجارستان فصل های بهار و پاییز خواهد بود.

منبع: ققنوس
انتشار: 15 دی 1400 بروزرسانی: 15 دی 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1886

به "تور ارزان مجارستان: راهنمای آب و هوای مجارستان و برترین زمان سفر به این کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان مجارستان: راهنمای آب و هوای مجارستان و برترین زمان سفر به این کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید