دکوراسیون بالکن، با این 10 ایده تراس خود را زیباتر کنید

به گزارش گروه سرگرمی، در دنیای آپارتمان نشینی امروز، طراحی و دکوراسیون بالکن منازل به اندازه گلکاری حیاط های عظیم قدیمی حائز اهمیت است، چرا که تا حد زیادی بر زیبایی فضای داخلی و فضای بیرونی شما تاثیر گذار است.

دکوراسیون بالکن، با این 10 ایده تراس خود را زیباتر کنید

خبرنگاران | سرویس دکوراسیون - اگر منزل و یا آپارتمان شما دارای بالکن و تراس است، باید به شما به خاطر داشتن چنین موهبتی تبریک بگوییم، چرا که داشتن یک بالکن هر چند کوچک در دنیای آپارتمان نشینی امروزی برای خیلی از افراد آرزوست، بدون شک اگر در این میان بتوانید بالکن خود را به خوبی چیدمان کنید این آرزو را برای دوستداران فضا های دلباز و با طراوت تبدیل به رویا خواهید کرد! به همین منظور در این مطلب از وبسایت خبرنگاران قصد داریم شما را با ترفند های دکوراسیون بالکن و راه هایی برای لذت بردن بیشتر از فضا های کوچک بیرونی منزل تان آشنا کنیم، پس با ما همراه باشید تا با ساده ترین ترفند های چیدمان تراس کوچک یا عظیم و دکوراسیون بالکن منزل آشنا شوید.

1. انتخاب کفپوش مناسب برای دکوراسیون بالکن را نباید فراموش کنید

وقتی تصمیم به تغییر دکوراسیون و یا چیدمان بالکن خود می گیرید، بهتر است از جزییات پایه آن آغاز کنید؛ یعنی تغییر کفپوش و یا دیوارپوش. با این ترفند می توانید تا حد زیادی جلوه بالکن خود را تغییر دهید. به طور مثال با انتخاب چمن مصنوعی به عنوان کفپوش می توانید تا حد زیادی احساس طراوت و تازگی را در فضای بالکن خود زنده کنید، ضمن اینکه به راحتی می توانید روی آن بنشینید و از حضور در فضای بیرونی خود لذت ببرید. پیشنهاد می کنیم در کنار طراحی با چمن مصنوعی مرغوب، از پارکت و یا کفپوش های مشابه نیز بهره ببرید تا جلوه فضای بیرونی شما دو چندان گردد.

2. انتخاب دیوارپوش را جدی بگیرید

همان طور که در بند قبل به آن اشاره کردیم، با انتخاب کفپوش و دیوار پوش مناسب می توانید تا حد زیادی به چیدمان و دکوراسیون بالکن منزل خود جهت بدهید. انتخاب دیوارپوش های خاص مانند: دیوار های سبز، دیوار های کاشی کاری شده و یا دیوار های رنگ آمیزی شده تا حد زیادی به فضای بالکن شما شخصیت می بخشند، ضمن اینکه به زیبا سازی نمای ساختمان شما هم تا حد زیادی یاری می نماید. توجه داشته باشید با انتخاب کفپوش و دیوارپوش های هماهنگ از نظر رنگ و متریال، می توانید فضای بالکن خود را یکپارچه تر و عظیم تر جلوه دهید، پس در طراحی دکوراسیون بالکن خود، انتخاب متریال های یکسان و هماهنگ را نباید فراموش کنید!

3. در دکوراسیون بالکن به نرده ها بیشتر توجه کنید

نرده بالکن ها هم مانند کفپوش و دیوارپوش ها تاثیر بسیار زیادی در فضای دکوراسیون بالکن شما دارد. اگر قادر به تغییر آن ها نیستید می توانید با رنگ کردن و یا یاری دریافت از گیاهان فراینده یا انواع مدل دیوار سبز ظاهر آن ها را عوض کنید و جلوه منحصر به فرد تری به آن ببخشید، تا فضای با طراوت و جذاب تری داشته باشید.

4. برای چیدمان بالکن، از مبلمان بهره ببرید

دو جایگاه و یک میز تاشو یا میز و جایگاه فلزی چهار نفره، اولین انتخابی است که برای چیدمان اولیه دکوراسیون بالکن به ذهن می رسد. اما اگر قصد دارید چیدمان حرفه ای و جذاب تری داشته باشید، بهتر است به سراغ مبلمان غیر متعارف تر و کمتر استفاده شده بروید. پاف های گوناگون رنگی، کوسن، شلف و یا کنسول ساده می تواند مجموعه ای از مبلمان بالکن شما را تشکیل دهند که کمتر کسی به سراغ آن ها می فرایند و با انتخابشان به فضای خود جلوه خاصی خواهید بخشید. توجه داشتید که در کنار مبلمان منحصر به فرد از جادوی گل و گیاه غافل نشوید.

5. معجزه گل و گیاه را دست کم نگیرید

همان طور که در بند قبل به آن اشاره کردیم، یکی از ساده ترین ترفند های طراحی بالکن در ابعاد مختلف انتخاب و استفاده مناسب از گل و گیاه است. شما به سادگی می توانید با یاری گیاهان مقاوم و چیدمان خاص آن ها، جلوه منحصر به فردی به فضای دکوراسیون خود ببخشید. در انتخاب گل و گیاه توجه داشته باشید که حتما از گیاهان نسبتا مقاوم و همواره سبز یاری بگیرید تا در تمام فصول سال بالکن سبز و جذابی داشته باشید.

6. فضا های عمودی را برای دکوراسیون بالکن نباید فراموش کنید

اگر بالکن شما نسبتا کوچک است بهتر است از ترفند های چیدمان عمودی یاری بگیرد. به طور مثال با نصب گلدان های رنگارنگ به دیوار می توانید یک دیوار سرزنده و جذاب داشته باشید و از داشتنش بیش از پیش لذت ببرید. همان طور که در تصویر می بینید علاوه بر انتخاب کفپوش خاص با انتخاب یک پاف رنگی بامزه زیبایی این فضا دو چندان شده است.

7. از آب نما و عناصر خاص برای طراحی بالکن تان یاری بگیرید

آب نما ها می توانند به عنوان یک المان خاص در فضای بالکن ها بدرخشند، توجه داشته باشید که اگر بالکن شما نسبتا کوچک است بهتر است از نمونه های دیواری آن یاری بگیرید. همان طور که در این تصویر مشاهده می کنید جزییات این بالکن جذاب را یک دست میز و جایگاه حصیری، یک دیوار سبز همراه با آب نمای بامزه تشکیل داده است، پس دست به کار شوید و چنین فضای جذابی را برای بالکن خود خلق کنید و از داشتنش لذت ببرید.

8. دیوار بالکن تان را با تابلو تزیین کنید

تزیین دیوار منزل با تابلو های متعدد بسیار مرسوم است، اما شاید استفاده از آن ها برای دیوار بالکن دور از ذهن باشد! توجه داشته باشید که طراحی و دکوراسیون قوانین نانوشته ای دارد که بیشتر از سبک زندگی و سلایق شما نشات می گیرد، بنابراین بهتر است خط قرمز ها را کنار بگذارید و ظاهر دکوراسیون تان را مطابق با سلیقه خودتان چیدمان کنید و از آن لذت ببرید.

9. برای دکوراسیون بالکن تان مبل تابی بخرید!

مبلمان تابی به عنوان یک وسیله سرگرم کننده و خاص می توانند تکمیل کننده زیبایی فضای بالکن شما باشند؛ بنابراین اگر بالکن نسبتا عظیمی دارید می توانید با تهیه یکی از آن ها جلوه منحصر به فردتری به فضای دکوراسیون خود ببخشید. توجه داشته باشید که حتما مدل های قابل شست و شو را برای فضای بیرونی تان تهیه کنید تا بتوانید از آن بهتر بهره ببرید.

10. معجزه نورپردازی را جدی بگیرید!

برای ساعات تاریکی بالکن تان هم برنامه ریزی کنید، با این ترفند می توانید مدت زمان طولانی تری را از فضای بالکن تان بهره ببرید، به خصوص در شب های خنک و طولانی تابستان، حضور در فضا های بیرونی خانه تان می تواند بسیار لذت بخش باشد. برای نورپردازی دکوراسیون بالکن می توانید از ریسه های نوری و فانوس های متعدد یاری بگیرید و با کمترین هزینه ظاهر بالکن تان را دگرگون کنید.

اگر از ایده جذاب و خاصی برای طراحی و دکوراسیون بالکن منزل خود استفاده نموده اید، نظرات و پیشنهادات خود را در انتهای این مقاله در قسمت ارسال نظر با ما در میان بگذارید.

منبع: setare.com
انتشار: 7 اسفند 1399 بروزرسانی: 7 اسفند 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1425

به "دکوراسیون بالکن، با این 10 ایده تراس خود را زیباتر کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دکوراسیون بالکن، با این 10 ایده تراس خود را زیباتر کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید