در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با فراوری هستیم

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران/لرستان رئیس سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با فراوری هستیم تا کشاورزی به اوج برسد.

در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با فراوری هستیم

جهت دریافت مشاوره خدمات چاپ اختصاصی بروشور از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ بروشور های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

شاهرخ رمضان نژاد در جلسه ستاد توسعه گیاهان دارویی و گلخانه ای لرستان که در محل استانداری برگزار گردید، اظهار کرد: 260 هزار دانش آموخته رشته کشاورزی در گرایش رشته های مختلف از مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری عضو سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی هستند.

وی اضافه نمود: همچنین 4 تا 5 هزار نفر به صورت اختصاصی دانش آموخته رشته گیاهان دارویی هستند.

رئیس سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: از رسالت های سازمان نظام مهندسی یاری به جریان فراوری انتقال و اشاعه مصرف دانش در کشاورزی است که متاسفانه در این راستا با کم دانشی و بهره وری پایین در کشاورزی روبرو ایم.

رمضان نژاد با بیان اینکه احتیاج است از شرکت های دانش بنیان در فراوری استفاده گردد اما در مصرف عقب هستیم، توضیح داد: فناوری و روش های جدید و بذرهای جدید معرفی شوند تا به مصرف برسند.

وی مطرح کرد: به دنبال نهادسازی تحت عنوان مراکز خدمات کشاورزی و غیر دولتی هستیم که در این راستا 500 مرکز راه اندازی شده تا در هر روستا یک مرکز با رویکرد کارآفرینی ایجاد گردد.

این مسئول اظهار کرد: در رویکرد کارآفرینی باید دانش فراوری شرکت ها معرفی گردد و کشاورزان را به آخرین دانش تجهیز کنیم در کشاورزی بهره وری پایین است و باید انتفاع مالی از بهره وری کشاورزی به دنبال مردمی کردن و بهره وری کشاورزی باشیم.

رمضان نژاد اضافه نمود: دانش باید بهره وری ایجاد کند و صاحب دانش به مزد خود برسد.

وی مطرح کرد: کشاورزان به دلیل مزیت نسبی محصولی را کشت می نمایند اما امروز بنا بر دلایلی باید تغییر الگوی کشت را برای آنها ایجاد کنیم و مهارت ها را به آن ها آموزش دهیم.

رئیس سازمان نظام مهندسی وزارت جهاد کشاورزی گفت: معاونت توسعه روستایی فرصتی مناسب برای فعالیت های کشاورزی است و با توافقاتی که به اتاق بازرگانی داشتیم در حوزه کشاورزی و در نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با نظام فراوری هستیم و برای اوج دادن کشاورزی کشور باید این دو مهم به مانند دو بال در خدمت کشاورزی باشند.

وی اعلام نمود: در حوزه گیاهان دارویی اخذ برندینگ و گواهی سلامت و کیفیت می تواند 50 درصد ارزش افزوده را افزایش دهد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 6 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 665

به "در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با فراوری هستیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در حوزه کشاورزی و نظام مهندسی به دنبال هم پیوندی نظام بازار با فراوری هستیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید