خبرنگاران نخست وزیر عراق رهسپار ترکیه شد

به گزارش گروه سرگرمی، بغداد - خبرنگاران- نخست وزیر عراق صبح امروز (پنجشنبه) در صدر هیاتی برای ملاقات با مقامات بلندپایه ترکیه رهسپار آنکارا شد.

خبرنگاران نخست وزیر عراق رهسپار ترکیه شد

از وبسایت ویکی پدیا دیدن نمایید.

به گزارش خبرنگاران، دفتر مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق اظهار داشت: الکاظمی صبح امروز در صدر یک هیات وزاری عظیم در سفری رسمی بغداد را به مقصد آنکارا ترک کرد.

این بیانیه اضافه نمود: الکاظمی در این سفر با رجب طیب اردوغان رئیس جمهور و سایر مقامات ترکیه درباره تقویت همکاری های دو جانبه بین عراق و ترکیه و تعدادی پرونده و موضوعات مورد علاقه مشترک بحث و گفت وگو خواهد نمود.

فواد حسین وزیر خارجه عراق سه شنبه شب برای تهیه مقدمات سفر الکاظمی رهسپار آنکارا شد و روز چهارشنبه با مولود چاوش اوغلو همتای ترکیه ای خود درباره روابط دوجانبه و مسائل منطقه ای بحث و گفتگو کرد.

حسن الجنابی سفیر عراق در ترکیه نیز یکشنبه گذشته گفته بود که سفر الکاظمی و هیات وزاری همراهش افق همکاری دو جانبه را خواهد گشود و پرونده های مهمی در زمینه های اقتصادی، تجاری و امنیتی را با مقامات بلندپایه ترکیه مورد بحث و آنالیز قرار خواهد داد.

وی اضافه نموده بود که نفوذ تروریستها از مرزها و عملیات نظامی مرتبط با آن، فعال سازی و افزایش مبادلات تجاری که در حال حاضر 15 میلیارد دلار است و نیز مسائل همکاری در زمینه آب، مرزها، صادرات و واردات نفت و اقتصاد و همچنین فعال سازی کمیته های مشترک بین دو کشور بویژه شورای عالی همکاری راهبردی بین عراق و ترکیه و کمیته مشترک اقتصادی عراق به ریاست وزیران نفت و انرژی دو کشور از مهمترین پرونده های مورد بحث خواهد بود.

الجنابی همچنین به وجود پرونده حقوقی سختی اشاره نمود که بعضی از اجزای آن درباره اموال بلوکه شده عراق است.

وی در عین حال به فرصت های سرمایه گذاری، مبارزه با فعالیت های پولشویی و الزامات همکاری و هماهنگی در این زمینه اشاره نمود.

الجنابی اظهار داشت: پرونده های روابط دوجانبه سخت است، اما دو هیات در خصوص آنها با روحیه یافتن راه چاره و تداوم گفت وگو به وسیله کمیته ها و کارشناسان فنی، خواه در زمینه امنیت، ثبات، تروریسم و تعقیب افراد مورد پیگرد قانونی یا پرونده های انرژی، اقتصادی، مرزها، آب و سایر پرونده ها بحث خواهند کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 30 دی 1399 بروزرسانی: 30 دی 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1349

به "خبرنگاران نخست وزیر عراق رهسپار ترکیه شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نخست وزیر عراق رهسپار ترکیه شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید