خبرنگاران بازسازی سرپل ذهاب با یک کار جهادی و انقلابی انجام شد

به گزارش گروه سرگرمی، قصرشیرین- خبرنگاران- فرماندار سرپل ذهاب گفت: بازسازی شهرستان زلزله زده سرپل ذهاب از خرابی های زلزله ویرانگر آبان سال96، با یک اقدام جهادی و انقلابی و کوشش استاندار کرمانشاه و دلسوزی و همراهی مردم انجام شد.

خبرنگاران بازسازی سرپل ذهاب با یک کار جهادی و انقلابی انجام شد

جهت دریافت خدمات بازسازی ساختمان با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

محبت جمالی نیا روز چهارشنبه در جلسه کمیته زیرساخت سرپل ذهاب اضافه نمود: از تهدید زلزله برای شهرستان سرپل ذهاب در بسیاری از بخش ها فرصت سازی شد و رشد 20 درصدی ساخت واحدهای مسکونی روستایی، افزایش تعداد طبقات واحدهای مسکونی شهری، افزایش بیش از هفت هزار واحد مسکونی شهری و ساخت بیش از 59 واحد آموزشی فرهنگی و ورزشی در شهرستان سرپل ذهاب تنها بخشی از فرصت سازی اجرا شده از قبل زلزله است.

وی گفت: مسائل اقساط بانکی زلزله زدگان با توجه به انتها یافتن مدت 2ساله امهال تسهیلات برای مردم مسائلی را بوجود آورده که عدم استفاده از تسهیلات تکمیلی ساخت اختصاص یافته بنیاد مستضعفان برای یک هزار و 663 واحد مسکونی تخریبی یکی از این مسائل است.

نماینده عالی دولت درسرپل ذهاب گفت: عدم وجود ساختمان انتقال خون برای خونگیری در سرپل ذهاب که مرکزیت چهار شهرستان همجوار و غربی استان کرمانشاه را دارد از دیگر مسائل شهرستان است که باتوجه به تامین زمین لازم احتیاجمند تامین اعتبار ساخت می باشد.

جمالی نیا گفت: ساختمان های اداری، مراکز علمی جهاد کشاورزی، کتابخانه های عمومی و در مجموع 28 واحد اداری آسیب دیده و تخریبی برای تکمیل بازسازی خود به اعتباری بیش از 570 میلیارد ریال احتیاج دارند.

وی با اشاره به مسائل راه های اصلی و فرعی شهرستان اضافه نمود: اصلاح و روکش آسفالت راه های اصلی شهرستان به طول 89 کیلومتر احتیاجمند 330 میلیارد ریال اعتبار است که در جریان بازسازی شهرستان دچار آسیب شده اند.

فرماندار سرپل ذهاب گفت: ترمیم و تعویض شبکه آبرسانی روستایی در مجتمع های سرقلعه و جگیران، تپانی، قلعه شاهین و دشت ذهاب احتیاجمند تامین اعتبار380 میلیارد ریالی است تا مسائل روستاییان حل گردد.

جمالی نیا در انتها به اعتبارات لازم برای تکمیل زیرساخت های بازارچه مرزی تیله کو، ساماندهی میراث فرهنگی و ساخت 8 دیوار حائل شهرستان نیز اشاره نمود.

استاندار کرمانشاه نیز گفت: در چندسال گذشته به دنبال تکمیل ساخت و ساز واحدهای مسکونی و سرو سامان دریافت زلزله زدگان بوده ایم که بخش بسیاری از آن انجام گرفته است.

هوشنگ بازوند اضافه نمود: گرانی مصالح باعث شد که زلزله زدگان بخصوص در قسمت شهری با مسائل کمبود اعتبار موجه شوند که یک تسهیلات 150 میلیون ریالی برای آن ها درنظر گرفته شده است.

وی مسائل استعلامات بانکی را سرراه دریافت این تسهیلات برشمرد و اذعان داشت: در کوشش هستیم که در تفاهم نامه ای با بانک مرکزی این محدودیت استعلامات بانکی را برای مردم برداشته تا بتوانند ازاین تسهیلات بانکی استفاده نمایند .

نماینده عالی دولت در استان ادامه داد: تکمیل بازسازی ساختمان های اداری شهرستان که 36 واحد اداری می باشند تقریبا 50 درصد پیشرفت فیزیکی دارند که بایدبرای تکمیل 50 درصد به جامانده را تامین اعتبار صورت گیرد از این رو از محل اعتبارات زلزله که در امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال به استان اختصاص یافته برای تکمیل بازسازی این ادارات اعتبارات لازم تخصیص خواهد یافت.

بازوند توضیح داد: شهرداری هم برای تکمیل زیرساخت های شهری برآورد 360 میلیارد ریالی داشته که با کار کارشناسی اعتبار لازم برای شهرداری تخصیص خواهد یافت.

ایشان درادامه به بازگشایی بازارچه تیله کو اشاره نمود وگفت : بازدید میدانی از این بازارچه مرزی صورت گرفت که برای تکمیل زیرساختهای آن 60 میلیارد ریال اعتبار احتیاج است.

استاندار کرمانشاه گفت: مستاجران زلزله زده تخریبی کانکس نشین در شهر سرپل ذهاب 81 خانوار هستند که از زمین های دولتی شناسایی شده به مقدار 250 قطعه برای این عزیزان در قالب طرح ملی اختصاص خواهد یافت.

سرپل ذهاب در غرب کرمانشاه بیش از 90 هزار تن جمعیت دارد.

زمین لرزه 7.3 ریشتری 21 آبان سال گذشته در 11 کیلومتری بخش ازگله و 32 کیلومتری شهر سرپل ذهاب رخ داد که 620 کشته و 12 هزار و 386 مصدوم داشت.

این زلزله به 10 شهرستان و یک هزار و 932 روستای استان کرمانشاه خسارت وارد کرد و براساس ارزیابی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، 103 هزار واحد مسکونی شهری و روستایی آسیب کلی و جزئی دید.

البته در زلزله 6.4 ریشتری یکشنبه چهارم آذر 97 هم 771 مصدوم و بیش از چهار هزار واحد مسکونی خسارت دیده، به این آمارها اضافه شد.

منبع: ایرنا
انتشار: 24 شهریور 1399 بروزرسانی: 29 شهریور 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1094

به "خبرنگاران بازسازی سرپل ذهاب با یک کار جهادی و انقلابی انجام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازسازی سرپل ذهاب با یک کار جهادی و انقلابی انجام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید