حضور آثار سه کارگردان زن ایرانی در بخش فیلم های کوتاه سینمای سعادت

به گزارش گروه سرگرمی، تهران (پانا) - سه فیلم ایرانی ساخته کارگردانان زن در بخش فیلم های کوتاه سینمای سعادت سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر به نمایش درمی آید.

حضور آثار سه کارگردان زن ایرانی در بخش فیلم های کوتاه سینمای سعادت

به گزارش ستاد خبری سی و هشتمین جشنواره جهانی فیلم فجر، شرایط اورژانسی به کارگردانی مریم اسمی خانی (15 دقیقه)، پاندای کوچک، پاندای عظیم به کارگردانی سحر خوشنام (15 دقیقه) و یوشید به کارگردانی سحر خوش چشمان (15 دقیقه) آثار راه یافته به بخش سینمای سعادت (مسابقه سینمای بین الملل) هستند.

در این بخش 12 فیلم کوتاه خارجی هم با آثار ایرانی به رقابت خواهند پرداخت.

شرایط اورژانسی هفتمین فیلم کوتاه اسمی خانی است. او دانش آموخته زبان و ادبیات فارسی و از شاگردان عباس کیارستمی است. اسمی خانی در این فیلم داستان نازنین دختری هفت ساله را روایت می نماید که در کوشش است با نزدیک شدن به مامور اورژانس که برای مداوای مادرش به خانه آن ها آمده، پرده از رازی که آزارش می دهد، بردارد.

خوشنام کارگردان پاندای کوچک، پاندای عظیم دارای مدرک کارشناسی سینما با گرایش کارگردانی از دانشگاه سوره تهران است. در بخشی از داستان فیلم پاندای کوچک، پاندای عظیم آمده است: لیلا پس از مدت ها از حضور فرید در خانه اش خوشنود است و در پس تدارک برنامه ای برای بیرون رفتن و یک شام دو نفره است. میان لیلا و فرید از گذشته حرفی به میان می آید. با سر رسیدن فریبا، همسر فرید، همه چیز به هم می ریزد...

سحر خوش چشمان دارای مدرک کارشناسی ارشد آموزش زبان انگلیسی است. او فعالیت خود را در حوزه سینما از سال 1389 با تصویربرداری پشت صحنه و ساخت مستند شروع کرد. فرشته ها مرده اند از فیلم های کوتاه اوست که 15 حضور بین المللی را در جشنواره های سینمایی تجربه نموده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده: نورجهان که افغان است، می خواهد با کاوه که اخیرا دیدار نموده است، به آمریکا پناهنده گردد. آن ها با هم کار می نمایند تا بچه های ثروتمند را تلکه نمایند، اما کاوه می فهمد که فقط یکی از آن ها می تواند کشور را ترک کند و حالا او احتیاج به انتخاب دارد...

منبع: خبرگزاری پانا
انتشار: 20 خرداد 1400 بروزرسانی: 20 خرداد 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1611

به "حضور آثار سه کارگردان زن ایرانی در بخش فیلم های کوتاه سینمای سعادت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حضور آثار سه کارگردان زن ایرانی در بخش فیلم های کوتاه سینمای سعادت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید