جزیره کولایپ، جزیره ای که می توان در آن آرامش را احساس کرد

به گزارش گروه سرگرمی، کشور تایلند به دلیل طبیعت و سواحل بی نظیری که دارد، مقصد گردشگری بسیاری از توریست ها از سراسر جهان است. کشور تایلند با داشتن جزیره های زیبا و رویایی هر ساله پذیرای گردشگران بیشماری بوده که باعث رونق صنعت گردشگری در این کشور شده و استانداردهای این صنعت را مرتبا در این کشور بالا می برد. در میان این جزیره ها و سواحل زیبا، جزیره کولایپ تایلند را شاید بتوان یکی از بهترین مقصدهایی دانست که می توان هنگام سفر به تایلند آن را انتخاب نمود و از زیبایی و طبیعت دیدنی آن لذت برد. برای آشنایی بیشتر با جاذبه های گردشگری جزیره کولایپ در ادامه با ما همراه باشید.

جزیره کولایپ، جزیره ای که می توان در آن آرامش را احساس کرد

درباره جزیره کولایپ

اگر در یک سفر توریستی به مزه کردن غذاهایی محلی و دریایی با طعم فوق العاده علاقه دارید و به دنبال محلی هستید که در میان زیبایی های طبیعت آن روح آرامش در جریان باشد، باید راهی جنوب تایلند شوید و به جزیره کولایپ تایلند بروید. این جزیره جنوبی که به شکل حرف انگلیسی ال (L) بوده، در حوالی مرز مالزی و تایلند واقع شده است و در جنوب استانی به نام ساتون (Satun) واقع شده است. جزیره کولایپ به آدانگ راوی آرشیپلاگو (Adang-Rawi Archipelago) متعلق بوده و هندی ها اولین ساکنان جزیره کولایپ تایلند هستند. چاو لی (Chao Ley) نام مهاجران هندی ساکن این جزیره بوده و نامگذاری کولایپ نیز از همین کلمه وام گرفته شده است.

هزینه های اقامت در جزیره کولایپ تایلند

این مکان بسیار زیبا دارای مکان های اقامتی متفاوتی است. در این جزیره رویایی و زیبا می توانید بسته به هزینه خود از خانه های ییلاقی ساخته شده از بامبو تا هتل های چهار ستاره را انتخاب کنید. خانه های ییلاقی را می توانید با هزینه ارزان شبی ششصد و هشتاد بات کرایه کنید، اما اگر به دنبال یک خانه ییلاقی با تهویه مطبوع هستید، باید به پرداخت شبی هزار بات فکر کنید. هتل های بزرگ جزیره زیبای کولایپ تایلند برای یک شب هزار و سیصدو پنجاه بات طلب می نمایند.

هزینه های حمل و نقل در جزیره کولایپ تایلند

بهترین گزینه برای رفتن در اطراف این جزیره دیدنی قدم زدن است. مساحت جزیره آنقدر نیست که شما بخواهید در آن برای جا به جایی از وسایل حمل و نقل موتوری بهره ببرید و می توانید با قدم زدن علاوه بر صرفه جویی در هزینه، از جاذبه های گردشگری جزیره کولایپ لذت برده و تجربه ای عالی را به دایره خاطرات خود اضافه نمایید. البته اگر اصرار به جا به جایی بدون پیاده روی دارید، می توانید از قایق هایی که از سوی دیگر رودخانه می آیند، بهره ببرید و هزار و دویست بات بپردازید.

هزینه های غذا و خوراک در جزیره کولایپ تایلند

غذاهای محلی با طعم و ادویه های مخصوص از خوشمزه ترین غذاهایی است که می توانید در جزیره کولایپ تایلند مزه کنید. برای این غذاها هزینه ای بین سی و پنج تا صد بات را در نظر بگیرید. البته می توانید با رفتن به رستوران های جزیره کولایپ تایلند منوی انتخاب خود را گسترش دهید و علاوه بر غذاهای محلی متنوع، انواع غذاهای هندی، غربی، ایتالیایی، گیاهخواری و حلال را هم تجربه کنید. از قلم نیاندازید که در روزهای ابتدایی و انتهایی سال نو هزینه غذا در جزیره زیبای کولایپ بالاتر از نرخ روزهای معمول است. از رستوران های مشهور این مکان زیبا می توان به رستوران جک جانل (Jacks Jungle)، رستوران لکالایپ (Lekka Lipe)، رستوران لاکانتینا (La Cantina)، رستوران لالونا لالونا(La Luna) ، رستوران بر روی صخره ها (On the Rocks)، رستوران فیل و قهوه (Elephant Books & Coffee) اشاره نمود.

در جزیره زیبای کولایپ تایلند چه فعالیت هایی انجام باید داد؟

پیاده روی

بدون هیچ تردیدی یکی از جذابیت های سفر در بین جاذبه های گردشگری جزیره کولایپ، قدم زدن و پیاده روی است. مناظر بکر و دیدنی جنگل و دریا چنان جذاب و رویایی بوده که انگار میان یک کارت پستال خیال انگیز در حال قدم زدن هستید. سواحل سفید رنگ جزیره زیبای کولایپ تایلند شبیه هیچ کجای دیگری نیست. رویت طلوع و غروب خورشید در این مکان بی نظیر از آن دست تجربه هایی است که هیچگاه فراموش نخواهید کرد.

شبگردی

یکی از تفریحات شهرهای ساحلی به دلیل رطوبت بالای هوا، شبگردی است. جزیره زیبای کولایپ تایلند مملو از کافه ها و مکان هایی است که به همین منظور آماده شده و منتظر شب گردهایی هستند که در سواحل زیبای این منطقه قدم می زنند. به طور مثال کافه OMG Sports دارای بالشت های راحت بوده و هر شب راس ساعت نوزده یک فیلم سینمایی پخش می نماید. کافه بوم بوم بار (Boom Boom Bar) با موسیقی آرام و کافه میا لانا (Mia Luna) با موزیک های بین المللی فضایی فرح بخش را در شب های جزیره زیبای کولایپ تایلند فراهم نموده اند. کافه ای هم به نام ریگار بار (Reggae Bar) وجود دارد که بین روزهای شش تا نهم فوریه را جشن می گیرد. تعداد این کافه های در جزیره زیبای کولایپ تایلند بسیار زیبا و متنوع بوده و باعث می گردد شبگردی های خاصی را تجربه کنید.

غواصی، شنا و ماساژ تایلندی

برای شنا و غواصی در دریای جزیره کولایپ باید به اصول آن آشنا و تجهیزات کامل داشته باشید. برای تهیه وسایل غواصی می توانید به مغازه های ایت مایل راگ و یونگ هوا مراجعه کنید. راه چاره بعدی مراجعه به تورهای غواصی و شنا بوده که با آموزش های اولیه و تجهیزات کامل شما را به دیدن تصاویر بکر و بی نظیر دریای جزیره کولایپ تایلند می برند. ماساژ تایلندی هم به قدری مشهور و نامی است که شاید نیازی به شرح آن نباشد. حس آرامشی وصف ناشدنی، شاید کمترین تعبیری باشد که بتوان بعد از دریافت یک ماساژ تایلندی به کار برد. در جزیره زیبای کولایپ تایلند، می توانید به یکی از شعبه های مدرسه ماساژ وات پو بروید و با سیصد بات این حس را تجربه کنید.

سفر دریایی و گشت و گذار در جزیره

نزدیکی جزیره زیبای کولایپ به دیگر جزایر کشور تایلند این امکان را فراهم می نماید تا با قایق به جزایر اطراف سری بزنید. پوکت، فی فی و پاک بارا از جمله این جزایر نزدیک به کولایپ هستند. حتی می توانید با قایق سواری گذری هم به کشور مالزی داشته باشید، اما بخش هیجان انگیزتر آنجایی است که شما می توانید با ثبت نام در دوره کشتیرانی به سرعت به یک دریانورد تبدیل شده و یک سفر ساده دریایی به جزایری کمی دورتر را تجربه کنید.

شرکت در دوره باتیک

نقاشی باتیک یا همان چاپ کلاقه ای هنری است که قدمت آن به قرن چهارم می رسد و خواستگاه آن کشور مصر است. مجتمع گردشگری لایپ در جزیره کولایپ تایلند دوره ای برگزار می نماید و این هنر را به بهترین وجه به گردشگران آموزش می دهد. چاپ کلاقه ای یا باتیک در حقیقت طراحی روی پارچه با واکس است که برای خشک کردن آن نیاز به آموزش یک تکنیک خاص دارید. شرکت در این دوره نیز می تواند یکی از اهداف شما برای سفر به جاذبه های گردشگری جزیره کولایپ باشد.

ماهیگیری و کایاک سواری

به تورهای ماهیگیری بپیوندید و لذت دریافت ماهی را در جزیره زیبای کولایپ تایلند تجربه کنید. البته اگر قصد دارید به تنهایی و در آرامش خیال به ماهیگیر مشغول شوید، از قلم نیاندازید که ماهیگیری در بعضی مناطق این جزیره زیبا ممنوع است. به طور مثال، انداختن قلاب در پارک ملی تاراتائو برای شما جریمه به همراه خواهد داشت. علاوه بر ماهیگیری، کایاک سواری نیز از دیگر اتفاقات هیجان انگیزی بوده که می توان در جزیره زیبای کولایپ تایلند تجربه کرد. اگر در کایاک سواری مهارت دارید، می توانید از یک مغازه غواصی آن را اجازه کنید و دور جزیره را در سه ساعت پارو بزنید یا با یک ساعت کایاک سواری خود را به کوادانگ برسانید.

معبد بودایی ها

بر روی تپه ای در مرکز جزیره زیبای کولایپ تایلند و در میان یک جنگل معبدی واقع شده است که معبد بودایی ها است. این معبد کوچک دارای تعداد کمی راهب بوده که در کنار گربه و سگ های فراوان زندگی می نمایند. با یاری به صندوق خیریه این معبد در حقیقت یاریی به نگهداری این حیوانات نموده اید.

روش های صرفه جویی هنگام سفر به جزیره کولایپ

همانند همه مناطق گردشگری دنیا، جزیره زیبای کولایپ تایلند نیز در تعطیلات و فصل های پر توریست به اضافه سال نو و کریسمس افزایش قیمت های بسیاری را تجربه می نماید که گاهی به سه برابر می رسد. اگر می توانید برنامه ریزی سفر خود را به زمان های خلوت موکول کنید. نکته حایز اهمیت در سفر به جزیره زیبای کولایپ تایلند این است که در این شهر برای اقامت بین سه تا پنج روز تخفیف های بیشتری می دهند تا اقامت های کمتر از سه روز. پس، در کولایپ بیشتر بمانید.

سخن آخر

جزیره زیبای کولایپ تایلند با شن های سفید ساحلی و مناظر سکر آور بهشتی، جایی است که می توان آرامشی خیال انگیز را تجربه کرد. اگر از زندگی ماشینی و روزمرگی خسته شده اید و قصد دارید تا در یک محیط آرام، زیبا و دلپذیر رنگ غم از دل بزدائید بدون شک، جزیره کولایپ تایلند همان جایی است که به دنبالش می گشت.

منبع: همگردی
انتشار: 15 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 376

به "جزیره کولایپ، جزیره ای که می توان در آن آرامش را احساس کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جزیره کولایپ، جزیره ای که می توان در آن آرامش را احساس کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید