تجاری سازی طرح های نوآورانه نانو توسعه می یابد

به گزارش گروه سرگرمی، معاونت علمی برای توسعه و تسهیل تجاری سازی محصولات نوآورانه ستاد توسعه فناوری نانو برنامه های جدیدی طراحی کرده است.

تجاری سازی طرح های نوآورانه نانو توسعه می یابد

به گزارش مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، محققان حوزه فناوری نانو در سال های اخیر خوش درخشیده اند. هر روزی که می گذرد این فناوری جای خود را در زندگی افراد، بیشتر باز می کند. در حال حاضر بیش از 600 محصول مبتنی بر فناوری نانو در کشور تولید می شود. محصولاتی که از یک ایده شکل گرفته اند و در جهت تجاریسازی قرار گرفتند.

در این راستا برای توسعه محصولات نوآورانه ستاد توسعه فناوری نانو معاونت علمی و فناوری برنامه ای طراحی کرده است. نانومچ عنوان آن است. تسریع و تسهیل در تجاری سازی محصولات نانو و حمایت از فناوران و شرکت های نوپا اهداف آن است.

4 بسته حمایتی در این برنامه تعریف شده که شامل بسته های تسهیلات، خدمات، مشاوره و آموزش است. فناوران متناسب با نیاز خود می توانند از این بسته ها استفاده کنند. البته این نیاز توسط نانومچ با توجه به شناختی که از سطح هر فناوری و فرایند پیشرفت آن وجود دارد و برحسب زمان و شرایط جاری تشخیص داده می شود و خدمت مورد نظر در اختیار فناور قرار می گیرد.

برنامه نانو مچ هر سال با انتشاز فراخوانی اقدام به دریافت طرح های فناورانه می کند. در سال جاری فراخوان مرحله دوم دوره هشتم این برنامه اعلام شد و طرح ها در حال ارزیابی هستند تا به زودی برگزیده ها معرفی شوند.

این طرح ها ارزیابی می شود و طرح های تایید شده از مجموعه تسهیلات، حمایت ها و زیرساخت های موردنیاز برای پیشبرد و توسعه طرح بهره مند شوند.

در نانومچ تلاش شده است تا در قالب یک برنامه دائمی بتوان آموزش ها و زیرساخت های لازم را در اختیار تیم ها قرار داد و این محصولات را به صنعت و بازار رساند. این طرح ها براساس معیار های ارزیابی مختلف موردبررسی قرار می گیرند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 8 اسفند 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 668

به "تجاری سازی طرح های نوآورانه نانو توسعه می یابد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تجاری سازی طرح های نوآورانه نانو توسعه می یابد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید