تأثیر منفی شیرین کننده ها بر میکروب های روده نوزادان

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران/خراسان رضوی مصرف شیرین کننده های کم کالری موجب تغییر در متابولیسم بدن و میکروب های روده در نوزادان می گردد.

تأثیر منفی شیرین کننده ها بر میکروب های روده نوزادان

به گزارش مدیکال نیوز، بسیاری از افراد برای کاهش مصرف میزان کالری و کاهش وزن به شیرین کننده های کم کالری یا به اصطلاح طبیعی متوسل می شوند. نتایج تحقیق جدید به سرپرستی دکتر ریلن ریمرنشان داد، مصرف شیرین کننده های کم کالری در دوران بارداری موجب افزایش چربی بدن در نوزادان شده و میکروب های روده آنان را نیز مختل می نماید.

تریلیون ها باکتری و سایر میکروارگانیسم ها در مجاری روده وجود دارند که بر سلامتی و پیشگیری از خطر ابتلا به بیماری های بی شماری تأثیر دارند، به همین دلیل یافته های این تحقیق حائز اهمیت است زیرا بر زندگی سال های اولیه حیات افراد، به ویژه در دوران بارداری و شیردهی فرزندان تأثیر دارد.

شواهد حاصل از مطالعات انسانی نشان می دهد این مواد ممکن است باعث افزایش وزن بدن و سایر عوامل خطر قلبی و عروقی در افراد شوند.

استویا که به عنوان یک جایگزین طبیعی برای آسپارتام و سایر شیرین کننده های مصنوعی کم کالری است، تأثیر مشابهی در افزایش خطر چاقی فرزندان در اوایل زندگی دارد.

دکتر رایلن ریمر، استاد گروه بیوشیمی و زیست شناسی مولکولی دانشکده پزشکی کامینگ دانشگاه کلگری کانادا و عضو مؤسسه تحقیقات بچه ها آلبرتا، اظهار کرد: آسپارتام، شیرین کننده مصنوعی و استویا، شیرین کننده کم کالری طبیعی است که از گیاهان بومی آمریکای جنوبی استخراج می گردد و 200 تا 400 بار شیرین تر از قند است. استویا، از زمان های گذشته تا به امروز در پاراگوئه و برزیل برای معالجه بیماری دیابت مورداستفاده قرار می گرفته و یک ماده نوظهور در بسیاری از محصولات طبیعی و نوشیدنی های پروتئینی است.

این ماده به دلیل محبوبیت برای کاهش وزن، در بین زنان و دختران محبوبیت یافته است. مصرف روزانه این ماده با تولد نوزادان عظیم در زنان باردار و قاعدگی زودرس در دختران جوان زیر 10 سال همراه است و یک عامل خطرناک شناخته شده در بیماری های مزمن محسوب می گردد. علاوه بر این بر اساس نتایج این تحقیق، وجود بعضی از این شیرین کننده ها در شیر مادر شناسایی شده است که بر سلامت نوزاد تأثیر بسزایی دارد.

ریمر گفت: درک تأثیر رژیم غذایی بر متابولیسم مادر و نوع میکروب های روده ممکن است به تعریف رژیم غذایی بهینه مادر یاری کند و آینده سالم تری را برای مادر و فرزند ایجاد کند.

وی اظهار داشت: درک ما از چگونگی تأثیر شیرین کننده ها بر افزایش وزن کامل نیست، اما می دانیم که تغییرات در میکروب های روده ممکن است نقش اساسی در افزایش وزن داشته باشند.

وی در ادامه اضافه کرد: بارداری سالم شامل تغذیه مناسب، برای تولد یک نوزاد سالم است. تحقیقات آینده ما ایجاد یک رژیم غذایی بهینه و مهمتر از آن جستجوی راه هایی برای اصلاح اختلالات میکروب های روده خواهد بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 29 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 888

به "تأثیر منفی شیرین کننده ها بر میکروب های روده نوزادان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تأثیر منفی شیرین کننده ها بر میکروب های روده نوزادان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید