بی حوصله گی کرونایی را درمان کنید

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران/مرکزی خانه نشینی کلا چیز خوبی نیست، حال اگر از نوع کرونایی اش باشد که چه بدتر.

بی حوصله گی کرونایی را درمان کنید

حوصله سر بر است و دست و پای آدم را در طنابی نامرئی می بندد، گویی حصاری از نبایدهای اتفاقا منطقی دوره ات نموده اند و تو با تمام وجود سعی می کنی از آزمون خودقرنطینه گی سربلند بیرون بیایی، اما بیایید از جنبه های دیگری هم به این موضوع بنگریم؛ بسیاری از ما همواره بدنبال زمانی هستیم که هیچ گاه فرا نمی رسد تا برخی امور را هیچگاه به خاتمه نرسیده اند، به سامان برسانیم.

محمد شکروی مدرس دانشگاه علمی کاربردی معتقد است که خانه نشینی کرونایی را می توان به گونه ای به فرصت تبدیل کرد که نه تنها برخی مسائل را برطرف کند، که حتی درهایی را هم به روی مان بگشاید و می توان به این روزها به چشم همان زمان دست نیافتنی نگاه کرد که همواره برای سروسامان دادن به برخی کارها در آرزو و انتظارش بوده ایم.

او در این نوشته چند مورد از کارهایی را که می توان در این روزهای خانه نشینی به انجام رساند، یادآوری یا پیشنهاد نموده است:

1- برنامه ریزی برای سال آینده:

گفته می گردد راز پیروزی در هر کاری تفکر و برنامه ریزی است، بیایید یک برنامه شامل مهمترین کارها از جنبه های مختلف را با مشورت اعضای خانواده تهیه نموده و هدف گذاری کنیم. برای نمونه ببینیم با شرایط کنونی چه خودرویی را می توانیم جایگزین خودروی کنونی خود کنیم، یا چه اقداماتی را می گردد برای توسعه شغل خود یا حتی بهبود فردی به کار بست.

2- از آموزش های آنلاین استفاده کنید:

ممکن است شما در کاری مشغول هستید که همواره با یک نرم افزار خاص سر و کار دارید، مثلا نرم افزار اتوکد و اصطلاحا به صورت دست و پا شکسته آن را فرا گرفته اید، این چند روز فرصت خوبیست تا یکبار برای همواره آن را بیاموزید و پس از سرانجام این روزها با ذوقی مضاعف به آن بپردازید.

3- درآمدهای آنلاین را آنالیز کنید:

اقتصاد یکی از شاخص های مهم زندگی امروز است و بیشتر ما احتیاج داریم که سر و سامانی به اقتصاد خانواده مان بدهیم، با چند جستجو می توان یک درآمد آنلاین را آنالیز و جهت آن را ترسیم کرد و از همین فرصت برای یک آغاز خوب استفاده کرد. مثلا یک کد بورسی بگیرید، یک دوره آنلاین بورس شرکت کنید و بورس را تبدیل به یاری خرج زندگیتان کنید یا با بهره گیری از یک صفحه اینستاگرامی یک محصول را تهیه نموده و بفروشید، اگر هم قرار است این موضوع بعدا وقتی از شما بگیرد مسئولیت آن را به همسر یا یکی از نزدیکان تان بدهید که خانه دار است.

4- روابط عاطفی و خانوادگی تان را استحکام ببخشید:

ممکن است کدورتی در خانواده شما به وجود آمده باشد یا موضوعی که مدت ها فکر شما را مشغول نموده است، آنالیز شرایط رفتاری فرزند نوجوانتان، درد دل با همسر و ... نمونه هایی است که با اندکی فرصت می توان بدان ها پرداخت.

5- لذت ببرید:

به هر حال این شرایط همواره فراهم نیست و بهتر است به جای تهدید به فرصت های آن توجه کرد، دم نوش بنوشید، کتاب بخوانید و فیلم سینمایی نگاه کنید.

6- وزن خود را کنترل کنید:

یکی از دلایل اضافه وزن ما زمان بندی نادرست برای تغذیه است، صبحانه کامل، استفاده کمتر از کربوهیدرات ها، استفاده بیشتر از پروتئین، خواب کامل، استفاده حداقل 8 لیوان آب در روز و استفاده از قهوه همگی از عواملی است که در این فرصت می توانید خود را به آنها عادت دهید تا پس از آغاز دوباره کار، به سبک زندگی تان تبدیل گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 5 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 829

به "بی حوصله گی کرونایی را درمان کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بی حوصله گی کرونایی را درمان کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید