بهترین رژیم غذایی ورزشی برای لاغری سریع

بدن همه ما مثل هر مدل ماشینی، از پراید 50 میلیونی گرفته تا سانتافه 1 میلیاردی، برای این که عرض اندام کنه و بهترین عملکرد رو از خودش نشون بده، به سوخت احتیاج داره، اون هم از نوع باکیفیتش.

بهترین رژیم غذایی ورزشی برای لاغری سریع

پس بدن احتیاج داره که جدولی از غذاهای با کیفیت و مفید براش تهیه کنیم تا کنار فعالیت یا ورزش، به هدفمون (کاهش وزن، افزایش حجم، تناسب اندام، عضله سازی) برسیم.

اگه شما هم می خواهین با بهترین رژیم غذایی ورزشی آشنا بشین و مواد غذایی باارزش رو برای عملکرد فوق العاده توی زندگی روزمره و ورزشتون شناسایی کنین، حتماً تا انتها این مطلب با فیتامین همراه باشین.

چرا باید از رژیم غذایی استفاده کنم؟

همه ورزشکاران به خصوص بدنسازان و ورزشکارانی که توی رشته های تناسب اندام تمرین می کنن، برای رسیدن به این اهداف به تغذیه ورزشی اصولی احتیاج دارن:

  • افزایش انرژی
  • حفظ عملکرد ورزشی
  • افزایش حجم عضلانی
  • تسریع در بهبود آسیب
  • تثبیت و نگهداری عضلات
  • پیشگیری از آسیب و بیماری
  • کاهش چربی و تفکیک عضلانی
  • آمادگیِ لازم برای مسابقات ورزشی
  • فرم دریافتِ بدن و رسیدن به وزن دلخواه
  • تجدید قوای ورزشکار در بین تمرینات یا مسابقات

همچنین کوچک ترین اشتباه به ظاهر ساده توی برنامه رژیم غذایی، می تونه علاوه بر چاقی، باعث بی نتیجه بودنِ تمرینات بشه و باعث بیماری و آسیب بشه.

رژیم غذایی ورزشی بگیرم یا رژیم غذایی روزانه؟

ورزشکاران به خاطر فعالیت بیشتری که دارن، احتیاج به انرژی و تأمین سوخت بیشتری هم دارن تا هم عملکردشون بهتر بشه، هم بدنشون فرم بگیره، و از آسیب دیدگی و عضله سوزی شون هم جلوگیری کنن.

همین موضوع باعث شده تا ورزشکاران به خصوص توی رشته بدنسازی احتیاج به برنامه تغذیه ورزشی جدا از رژیم غذایی افراد عادی پیدا کنن. احتیاج بدن ورزشکاران به مایعات و انرژی ای که از مواد غذایی می گیرن، براساس سن، وضعیت بدن و نوع ورزش انتخابی شون فرق داره.

شما به عنوان یه ورزشکار، باید انرژیِ مورد احتیاج برای انجام تمریناتتون رو از کربوهیدرات (نان، غلات، برنج، میوه)، پروتئین (گوشت، ماهی، تخم مرغ، حبوبات، لبنیات) و چربی (گوشت، تخم مرغ، شیر، لبنیات) تأمین کنین.

اما تنظیم رژیم غذایی ورزشی، به این راحتی ها هم نیست، چون هرکدوم از مواد غذایی گفته شده باید به مقدار تعیین و باتوجه به نوع ورزش، اهداف ورزشی و تعیینات فرد، توی رژیم غذایی گذاشته بشه. این جا احتیاج به داشتن برنامه رژیم غذایی ورزشی یا همون تغذیه ورزشی کاملاً احساس می شه.

کدوم رژیم غذایی رو انتخاب کنم؟

رعایت رژیم غذایی اصولی حتی بیشتر از تمرینات ورزشی اهمیت داره. به خاطر اهمیت بالای برنامه غذایی برای همه افراد به خصوص ورزشکاران، کارشناسان تغذیه و ورزش فیتامین در کنار برنامه بدنسازی پیشرفته فیتامین، اقدام به طراحی برنامه رژیم غذایی ورزشی کاملاً شخصی کردن تا همه به طور تضمینی و توی سریع ترین زمان ممکن به اهداف دلخواهشون برسن. اما چرا میگیم فیتامین رو انتخاب کنین؟

  • با انتخاب رژیم غذایی ورزشی فیتامین می تونین به هر هدفی که دارین (کاهش یا افزایش وزن، تناسب اندام، فرم دهی به بدن، عضله سازی، شرکت در مسابقات ورزشی) برسین.
  • این رژیم به طور تخصصی برای همه ورزشکاران با توجه به سن، جنسیت، هدف و شرایط آماده سازی توی مسابقات و جلسات تمرینی (3 روز در هفته) می تونه احتیاج ورزشکاران از مبتدی تا حرفه ای رو رفع کنه.
  • رژیم غذایی ورزشی برای افراد غیرورزشکار هم می تونه طبق هدفی که دارن قابل استفاده باشه.
  • این رژیم بر پایهBMR و ضریب فعالیت کاری و ورزش فرد، و بعد با درنظر دریافتِ مقدار درشت مغذی های مورد احتیاج او براساس سه هدف کاهش چربی، تثبیت وزن، و افزایش حجم عضلانی طراحی می شه.

اگه دغدغه لاغرشدن یا چاق شدن رو دارین، یا ورزشکارین و می خواهین همواره متناسب بمونین، فرقی نمی کنه، برای رسیدن به هدفتون به یه برنامه غذایی اصولی احتیاج دارین.

اگه ورزشکار مبتدی یا حرفه ای هستین و هرطورکه شده می خواهین به طور اصولی به کاهش وزن، تناسب اندام، عضله سازی و همه اهداف ورزشی تون برسین، باید از یه برنامه ورزشی حرفه ای همراه با برنامه تغذیه ورزشی اصولی استفاده کنین.

یادتون باشه که شما تنها با رعایت تمرینات و تغذیه اصولی می تونین به بهترین نتیجه برسین.

منبع: بدونیم
انتشار: بروزرسانی: 12 آذر 1398 شناسه مطلب: 452

به "بهترین رژیم غذایی ورزشی برای لاغری سریع" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهترین رژیم غذایی ورزشی برای لاغری سریع"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید