برداشت گردو با روش های مدرن، وقتی گردو چینی باعث معلولیت و مرگ نمی گردد! (

به گزارش گروه سرگرمی، گردوچینی در ایران، هر ساله به کشته و مجروح شدن افراد زیاد می انجامد ولی در دنیا مدرن، می توان از این فاجعه انسانی جلوگیری کرد.

برداشت گردو با روش های مدرن، وقتی گردو چینی باعث معلولیت و مرگ نمی گردد! (

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

خبرنگاران- مدتی قبل اخبار و یا بهتر بگوئیم آمار تکان دهنده ای درباره تلفات گردو چینی در ایران منتشر شد. از جمله رئیس اورژانس پیش بیمارستانی همدان از فوت 8 نفر بر اثر گردوتکانی در همدان و تویسرکان خبر داده و گفت: سال جاری 102 مورد سقوط از درخت گردو در استان همدان گزارش شده که 6 فوتی در تویسرکان و 2 فوتی نیز در همدان جز این آمار است.

متن کامل خبر گردوتکانی در استان همدان را اینجا بخوانید.

حدود 2 سال قبل مدیرکل بهزیستی کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به خطرات گردو چینی در این استان، اعلام نمود: 20 درصد معلولیت های ضایع نخاعی استان به علت سقوط از درخت هنگام گردوتکانی بوده است!

بیشتر بخوانید:

چیدن نخاع روی درختان گردو!

مرگ گاهی گردو می چیند!

روش های ایمن گردو چینی!

اما امروز در جهان چه روش های ایمنی وجود دارد تا چیدن گردو به چیدن عمر کشاورزان و کارگران منجر نگردد؟

اندازه درخت ها و الگوی کاشت آنها فاکتورهایی هستند که نوع وسایل مورد استفاده در گردوتکانی را معین می نمایند. برای مثال زمانی که درخت ها ارتفاع و شاخه ها قطر کمتری داشته باشند می تواند از بازوهای لرزاننده که توسط کاربر حمل می گردد استفاده کرد که نمونه ای از آن را در تصاویر زیر مشاهده می کنید:

به همین نسبت اگر قطر شاخه ها و ارتفاع درخت بیشتر باشد از کِشنده های کابلی استفاده می گردد که یک طرف آن به تراکتور متصل شده و بوسیله حرکت خودرو شاخه تکانده می گردد البته در این روش مهارت راننده اهمیت بالایی برای جلوگیری از آسیب دیدگی درخت دارد.

در روش بعد استفاده از یک بازوی هیدرولیکی مدنظر قرار می گیرد که در قسمت عقب تراکتور نصب شده و درخت را می لرزاند. این روش برای درختان قطورتر مناسب است.

اما اگر هدف، برداشت از یک باغ بزرگ با درختان بزرگ باشد و الگوی کاشت استاندارد که در ابتدای این بخش بدان اشاره کردیم رعایت شده باشد می توان از ماشین های سنگین تر که بدین منظور فراوری شده اند، استفاده کرد.

منظور از الگوی کاشت استاندارد شرایطی است که مسیری معین برای حرکت ماشین های کشاورزی میان درختان در نظر گرفته شده باشد و تمامی درختان باغ دارای فاصله استاندارد نسبت به یکدیگر باشند.

کد ویدیو

دانلود

فیلم اصلی

همانطور که مشاهده شد با تکان هایی که بازو ایجاد می نماید گردوها به زمین می ریزند و حتی عمل جمع آوری آنها را نیز می توان با ماشین های ویژه این کار سریع تر و دقیق تر انجام داد.

نوعی دیگر از ماشین های گردوتکانی وجود دارند که با استفاده از صفحه های فلزی بزرگ خود در اطراف بازوی لرزاننده مانع افتادن محصول روی زمین می شوند.

لازم به ذکر است تمامی تجهیزاتی که معرفی شدند معمولا برای درختان بادام، گردو و همچنین زیتون قابلیت استفاده دارند

درباره خواص اعجاب انگیز گردو اینجا بیشتر بخوانید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 23 آذر 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 482

به "برداشت گردو با روش های مدرن، وقتی گردو چینی باعث معلولیت و مرگ نمی گردد! (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برداشت گردو با روش های مدرن، وقتی گردو چینی باعث معلولیت و مرگ نمی گردد! ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید