باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو گردد

به گزارش گروه سرگرمی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو گردد و نسل های آینده با اهمیت اردبیل به عنوان خواستگاه صفویه آشنا شوند.

باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو گردد

به گزارش خبرنگاران به نقل از روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل، نادر فلاحی ظهر امروز در جلسه با اعضای پژوهشکده صفویه شناسی که در سالن جلسات اداره کل میراث فرهنگی استان برگزار گردید، اظهار کرد: باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو گردد و نسل های آینده با اهمیت اردبیل به عنوان خواستگاه صفویه آشنا شوند.

او گفت: حکومت صفویه نقش بسیار پررنگی در ایجاد یک حکومت منسجم در کشور داشته است و در کنار این به تثبیت مذهب شیعه در کشور نیز یاری اساسی نموده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل توضیح داد: صفویه نقطه اتکای تاریخ استان اردبیل و شاخصه اصلی این منطقه است که نباید فراموش گردد.

فلاحی ادامه داد: تاکنون اقدامات قابل توجهی در این حوزه انجام نشده است و این ضعف هویت نسل های آینده را به خطر می اندازد.

او با اشاره به ضرورت آموزش از سنین پایین، تاکید نمود: باید از فضای دیجیتال و فعالیت های موثر در بستر وب به منظور شناساندن حکومت صفویه در بین جوانان و نسل حاضر برنامه های موثری داشته باشیم و این مساله جزء اولویت های ما است.

منبع: میراث آریا
انتشار: 25 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 222

به "باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باید تاثیر صفویه در تاریخ کشور بازگو گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید