تور ارزان عمان: بارش شدید باران در بعضی نقاط کشور، افزایش ارتفاع موج تا 4 متر در دریای عمان

به گزارش گروه سرگرمی، سازمان هواشناسی نسبت به بارش شدید باران در منطقه ها شمالی و مرکزی کشور، افزایش ارتفاع موج تا 4 متر در دریای عمان و تا 2.5 متر در دریای خزر هشدار داد.

تور ارزان عمان: بارش شدید باران در بعضی نقاط کشور، افزایش ارتفاع موج تا 4 متر در دریای عمان

با تور ارزان عمان از سفری عالی برای کسب آرامش لذت ببرید و با شهرهای زیبای صلاله و مسقط عمان آشنا شوید.

به گزارش گروه اجتماعی خبرنگاران، سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ با اشاره به تشدید فعالیت سامانه بارشی آورده است: بارش شدید باران و وزش باد شدید موقتی فردا (7 مهرماه) برای شمال گیلان و پنج شنبه و آدینه (8 و 9 مهرماه) برای منطقه ها شمالی و مرکزی و گیلان پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی بالا آمدن سطح آب رودخانه ها، آبگرفتگی معابر، سیلاب و طغیان رودخانه ها و مسیل ها، لغزندگی و کاهش دید در جاده ها دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به پرهیز از توقف، تردد و چرای دام در کنار رودخانه ها و مسیل ها، پرهیز از صعود به ارتفاعات، احتیاط در تردد در جاده ها، بازگشایی دهانه پل ها و آبروها، استحکام بخشی به سازه های موقتی و ضعیف همانند گلخانه ها، تابلو های تبلیغاتی و ... توصیه می نماید.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار نارنجی رنگ دیگری آورده است: از عصر آدینه (9 مهرماه) تا اواخر وقت یک شنبه (11 مهرماه) افزایش ارتفاع موج به 3 تا 4 متر، وزش باد شدید یعنی افزایش سرعت باد تا 70 کیلومتر بر ساعت و سرعت باد لحظه ای بیش از 100 کیلومتر بر ساعت، بارش شدید باران، وقوع رگبار و رعد و برق برای دریای عمان و نواحی دور از ساحل سیستان و بلوچستان پیش بینی می گردد.

محدودیت تردد دریایی به سمت سواحل پاکستان و هندوستان، آسیب به قفس ها و تور های صیادی، خسارت به قایق و شناور های کوچک و اختلال در تردد ها و فعالیت های دریایی و غرق شدن شناگران از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی است بنابراین نسبت به ممانعت از تردد های دریایی به ویژه تردد شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم به وسیله کلیه فعالان دریایی و ممانعت از شنا توصیه می گردد.

در ادامه این هشدار هواشناسی آمده است: از بعدازظهر پنج شنبه (8 مهرماه) تا بعدازظهر آدینه (9 مهرماه) وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین 2 تا 2.5 متر و بارش باران شدید برای غرب دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان قابل پیش بینی است.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، آسیب رسیدن به قفس ها و تور های صیادی، خسارت به قایق و شناور های کوچک و اختلال در تردد ها و فعالیت های دریایی دور از انتظار نیست بنابراین سازمان هواشناسی نسبت به ممانعت از شنا، ممانعت از تردد های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم به وسیله کلیه فعالان دریایی توصیه می نماید.

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زردرنگ آورده است: از اوایل وقت چهارشنبه (7 مهرماه) تا اواخر وقت شنبه (10 مهرماه) وزش باد شدید، افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در سواحل و 2 تا 2.5 متر در فراساحل و بارش باران شدید در منطقه ها غربی و مرکزی دریای خزر، نواحی ساحلی و دور از ساحل گیلان و مازندران پیش بینی می گردد.

غرق شدن شناگران، احتمال آسیب رسیدن به قفس ها و تور های صیادی، احتمال وارد شدن خسارت به قایق و شناور های کوچک و اختلال در تردد ها و فعالیت های دریایی از مخاطرات حاکمیت این شرایط جوی است. ممانعت از شنا و تردد های دریایی غیر ضروری به ویژه از تردد شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی، در نظر گرفتن تمهیدات لازم به وسیله کلیه فعالان دریایی از توصیه های ارایه شده است.

در ادامه این هشدار آمده است: از شنبه تا یکشنبه (10 تا 11 مهرماه) افزایش ارتفاع موج بین 1 تا 1.5 متر در منطقه ها غربی دریای عمان، نواحی ساحلی و دور از ساحل شرق هرمزگان پیش بینی می گردد.

در این شرایط جوی غرق شدن شناگران، آسیب رسیدن به قفس ها و تور های صیادی، خسارت به قایق و شناور های کوچک و اختلال در تردد ها و فعالیت های دریایی خلیج فارس دور از انتظار نیست بنابراین نسبت به ممانعت از شنا و تردد های دریایی غیر ضروری بویژه تردد شناور های سبک و قایق های صیادی و تفریحی و در نظر گرفتن تمهیدات لازم به وسیله کلیه فعالان دریایی توصیه می گردد.

به گزارش ایسنا، در هشدار نارنجی رنگ سازمان هواشناسی پیش بینی می گردد که پدیده ای جوی اثرات منفی در پی داشته باشد و خسارت های احتمالی را سبب گردد. هشدار نارنجی برای آماده باش دستگاه های مسئول برای مقابله با یک پدیده خسارت زا صادر می گردد. هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفر ها و انجام کار های روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می گردد تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان هم در جریان این هشدار ها قرار می گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1774

به "تور ارزان عمان: بارش شدید باران در بعضی نقاط کشور، افزایش ارتفاع موج تا 4 متر در دریای عمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور ارزان عمان: بارش شدید باران در بعضی نقاط کشور، افزایش ارتفاع موج تا 4 متر در دریای عمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید