این مچ بند با تحریک الکتریکی عصب مدین می تواند تیک سندرم تورت را کاهش بدهد

به گزارش گروه سرگرمی، سندرم تورت (TS) یک اختلال عصبی است که با حرکات و صداهای تکراری و غیرارادی به نام تیک تعیین می گردد. این تیک ها می توانند از حرکات ساده و کوتاه یا چیزهایی مانند پلک زدن چشم، پاک کردن گلو یا غرغر کردن تا حرکات پیچیده تری مانند پریدن، لمس اشیا یا تکرار کلمات یا عبارات متغیر باشند.

این مچ بند با تحریک الکتریکی عصب مدین می تواند تیک سندرم تورت را کاهش بدهد

آغاز سندرم تورت معمولا در دوران کودکی است و میانگین سن آغاز آن حدود 6 سالگی است. شدت این اختلال می تواند بسیار متغیر باشد، به طوری که بعضی از افراد علائم خفیف و بعضی دیگر علائم شدیدتری را تجربه می نمایند که می تواند در زندگی روزمره اختلال ایجاد کند.

دلیل دقیق سندرم تورت به طور کامل شناخته نشده، اما اعتقاد بر این است که ترکیبی از عوامل ژنتیکی و محیطی سبب آن می شوند. هیچ درمانی برای سندرم تورت وجود ندارد، اما درمان ها می توانند به مدیریت علائم یاری نمایند. داروهایی مانند داروهای ضد روان پریشی و رفتار درمانی مانند درمان معکوس عادت می توانند در کاهش تیک و بهبود کیفیت زندگی افراد مبتلا به سندرم تورت موثر باشند.

اما ممکن است امید جدیدی برای افراد مبتلا به سندرم تورت پیدا شده باشد، آن هم بستن یک مچ بند ویژه است. در آزمایش این فناوری، بیشتر شرکت نمایندگان کاهش شدت تیک را حداقل 25 درصد گزارش کردند.

سه سال پیش، دانشمندان دانشگاه ناتینگهام بریتانیا دریافتند که تحریک الکتریکی ریتمیک عصب میانی مچ دست یا مدین به طور قابل توجهی فرکانس و شدت آن تیک ها را کاهش می دهد.

شرکت اسپین آف U Nottingham Neurotherapuetics Ltd اکنون این درمان را در یک دستگاه پوشیدنی که با اپلیکیشن کنترل می گردد، در دسترس نموده و نام آن را Neupulse گذاشته است. اخیراً این دستگاه موضوع یک کارآزمایی بالینی دوسوکور بود که شامل 121 بیمار تورت در سراسر بریتانیا بود.

به نیمی از این افراد یک Neupulse کاربردی داده شد، در حالی که به نیمی دیگر یک دستگاه ساختگی داده شد. به هر دو گروه گفته شد که این پوشیدنی را پنج روز در هفته، هر روز در یک زمان معین، به مدت 15 دقیقه در هر جلسه فعال نمایند. آنها این کار را در یک دوره چهار هفته ای انجام دادند.

معین شد که 59 درصد از افراد مورد آزمایش با استفاده از دستگاه واقعی، کاهش شدت تیک را گزارش داده اند که حداقل 25 درصد بیشتر از گروه کنترل بوده است. در بعضی موارد، کاهش تا 35 درصد بود. امید است با توسعه بیشتر این فناوری، این اعداد افزایش یابد.

دکتر باربارا موررا مایکز، دانشمند ارشد و مدیر عامل Neurotherapeutics، گفت: نتایج این کارآزمایی گامی هیجان انگیز به سمت یک درمان مؤثر و غیرتهاجمی برای سندرم تورت است که می تواند در خانه استفاده گردد.

برنامه هایی برای عرضه یک محصول تا سال 2026 در بازار وجود دارد.

منابع: دانشگاه ناتینگهام ، Neurotherapuetics Ltd

منبع: یک پزشک
انتشار: 23 اسفند 1401 بروزرسانی: 23 اسفند 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2191

به "این مچ بند با تحریک الکتریکی عصب مدین می تواند تیک سندرم تورت را کاهش بدهد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این مچ بند با تحریک الکتریکی عصب مدین می تواند تیک سندرم تورت را کاهش بدهد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید