این برنج ها باعث مسمومیت می شوند، برنج پخته شده چند روز در یخچال می ماند؟

به گزارش گروه سرگرمی، یک متخصص تغذیه با اشاره به اینکه برنج پخته بیرون یخچال به علت رطوبت فراوان شرایط بسیار مناسبی برای رشد باکتری دارد، گفت: در صورت نگهداری در دمای بالای پنج درجه، برنج خیلی زود خراب می گردد.

این برنج ها باعث مسمومیت می شوند، برنج پخته شده چند روز در یخچال می ماند؟

گلبن سهراب اظهار کرد: برنج خام می تواند حاوی اسپور های باکتری به نام Bacillus Cereus باشد، وقتی برنج پخته می گردد، این اسپور ها زنده مانده و در دمای اتاق تبدیل با باکتری می شوند.

وی با اشاره به اینکه این باکتری ها در دمای 30 درجه سانتی گراد در عرض 20 دقیقه دو برابر می شوند، ادامه داد: در نهایت سمی فراوری می گردد که پس از مصرف برنج مانده فرد دچار اسهال و استفراغ شدید می گردد.

متخصص تغذیه و رژیم درمانی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی با اشاره به اینکه معمولاً علامت های مسمومیت بین 30 دقیقه تا 6 ساعت بعد از خوردن برنج آلوده دیده می گردد، گفت: این مسمومیت غذایی را fried rice syndrome هم می گویند که معمولاً پس از 24 ساعت رفع می گردد.

وی ادامه داد: برای پیشگیری از مسمومیت با برنج، باید برنج پخته شده در کمتر از دو ساعت به یخچال با دمای کمتر از پنج درجه سانتی گراد منتقل گردد.

سهراب به نقل از پژوهش هایی که در فدراسیون برنج آمریکا (rice federation usa) اجرا شده است، تاکید نمود: برنج پخته شده را می توان برای سه تا چهار روز در یخچال نگهداری کرد.

منبع: فرارو
انتشار: 30 فروردین 1402 بروزرسانی: 30 فروردین 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2204

به "این برنج ها باعث مسمومیت می شوند، برنج پخته شده چند روز در یخچال می ماند؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این برنج ها باعث مسمومیت می شوند، برنج پخته شده چند روز در یخچال می ماند؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید