این استنت هوشمند می تواند به صورت وایرالس، داده های جریان خون را به اطلاع پزشک شما برساند

به گزارش گروه سرگرمی، استنت ها می توانند زندگی افراد مبتلا به مسائل عروقی را نجات دهند، زیرا رگ های خونی باریک شده و دچار تصلب یا سختی آنها را باز می کنند.

این استنت هوشمند می تواند به صورت وایرالس، داده های جریان خون را به اطلاع پزشک شما برساند

اما در یک آزمایش تازه استنت هایی ساخته شده اند که می توانند داده های جریان خون را یک کامپیوتر خارجی یا گوشی موبایل منتقل کنند و کاربرد این وسیله را یک گام دیگر به جلو ببرند.

این ایمپلنت از طریق تیمی در موسسه فناوری جورجیا به رهبری استادیاری به نام پروفسور وون هونگ یو، در حال توسعه است.

این استنت از چندین مواد زیستی سازگار ساخته شده و دارای حسگرهای خازنی نرم چاپ شده با جت آئروسل، همراه با حلقه های رسانا است که به عنوان یک آنتن عمل می کنند و نیاز به باتری ای که بخواهد شارژ یا تعویض شود، ندارد.

مانند یک استنت شریان معمولی، دستگاه داخل یک رگ خونی آسیب دیده قرار داد و منبسط می شود. در فرآیندی به نام inductive coupling، از میدان های مغناطیسی اعمال شده خارجی برای انتقال بی سیم انرژی به استنت یا انتقال القایی انرژی استفاده می شود. سپس حسگرهای آن داده ها را دریافت و به بیرون منتقل می کنند.

این سیستم الکترونیکی برای ارائه بی سیم داده های همودینامیک، از جمله فشار شریانی، تعداد ضربان و شدت جریان، طراحی شده است و بسیار کوچک و نازک است، به همین دلیل است که می توانیم از یک کاتتر برای کارگزاری آن در هر نقطه از داخل بدن استفاده کنیم.

در آزمایش هایی که تا به امروز اجرا شده، معین شد این دستگاه پس از قرار گرفتن در داخل شریان ایلیاک خرگوش، داده های دقیقی را ارسال می کند.

نتایج این تحقیق در مقاله ای که اخیراً در مجله Science Advances منتشر شده است، منتشر شده است.

منبع: یک پزشک
انتشار: 6 تیر 1401 بروزرسانی: 6 تیر 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2047

به "این استنت هوشمند می تواند به صورت وایرالس، داده های جریان خون را به اطلاع پزشک شما برساند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این استنت هوشمند می تواند به صورت وایرالس، داده های جریان خون را به اطلاع پزشک شما برساند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید