انتشار تصاویر سحابی به شکل ساعت شنی

به گزارش گروه سرگرمی، ناسا به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پرتاب تلسکوپ فضایی هابل، تصاویری از یک سحابی به شکل ساعت شنی را منتشر کرد.

انتشار تصاویر سحابی به شکل ساعت شنی

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، ناسا تصاویر جدید و خیره کننده ای از سحابی خرچنگ جنوبی را به مناسبت بیست و نهمین سالگرد پرتاب تلسکوپ فضایی هابل منتشر کرد.

براساس گزارش دیلی میل، طبق گفته سازمان فضایی اروپا؛ علت نامگذاری این سحابی، شباهتش به همتای خود یعنی سحابی خرچنگ شمالی است.

این تصاویر که توسط تلسکوپ فضایی هابل گرفته شده است، نشان می دهد که یک ستاره غول پیکر قرمز و ستاره کوتوله سفید در مرکز این سحابی قرار گرفته اند و یک منظومه جفت ستاره ای را تشکیل می دهند.

طبق این گزارش، جزئیات خیره کننده این تصاویر نشان می دهد که ستاره غول پیکر قرمز به طور مداوم موادی را از خود خارج می نماید که این مواد توسط ستاره کوتوله سفید جذب می گردد. همین امر موجب شده تا این سحابی به شکل یک ساعت شنی عجیب و غریب گردد.

لازم به ذکر است؛ سحابی خرچنگ جنوبی برای نخستین بار در سال 1967 کشف شد که دانشمندان تصور می کردند این پدیده تنها یک ستاره معمولی است. این سحابی 7 هزار سال نوری از زمین فاصله دارد و در صورت فلکی قنطورس واقع شده است.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 19 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 132

به "انتشار تصاویر سحابی به شکل ساعت شنی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتشار تصاویر سحابی به شکل ساعت شنی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید