انتخاب جایگاه آشپزخانه

به گزارش گروه سرگرمی، آشپزخانه هم چون قلب خانه می باشد و به این خاطر زیبایی آن از اهمیت ویژه ای برخوردار است. از آن جایی که آشپزخانه مکانی برای آماده سازی غذا می باشد، علاوه بر زیبایی باید کاربردی نیز باشد. حال سؤال اینجاست که چگونه می توان جایگاه مناسبی برای این فضا انتخاب کرد؟ انتخاب جایگاه مناسب به عوامل مختلفی بستگی دارد و در نظر دریافت تمامی آن ها نتیجه خوبی در پی داشت. در این جا به بیان نکاتی که در هنگام خرید جایگاه باید در نظر گرفته گردد می پردازیم.

انتخاب جایگاه آشپزخانه

نوع کاربرد اولیه

برخلاف گذشته که از آشپزخانه تنها برای آشپزی استفاده می شد، امروزه به مکانی چند منظوره در اکثر خانه ها تبدیل شده است. برای مثال آشپزخانه های اپن به گونه ای طراحی شده اند که از این فضا برای دورهمی و حتی پذیرایی از دوستان استفاده گردد. بنابراین باید جایگاه مناسب و زیبایی که با کانتر آشپزخانه نیز تناسب داشته باشد انتخاب کرد. استفاده از چهارپایه ها علاوه بر ایجاد فضای دنج و خودمانی، ظاهری مناسب برای پذیرایی از مهمان ها در این قسمت ایجاد می نماید. هم چنین از آن ها می توان به هنگام آشپزی نیز استفاده کرد. بنابراین اگر آشپزخانه شما اپن است به فکر خرید جایگاه مناسب آشپزخانه های اپن باشید.

اندازه فضای آشپزخانه

خرید جایگاه بدون در نظر دریافت اندازه آشپزخانه اشتباهی بزرگ تلقی می گردد. برای این کار تنها به محاسبه مقیاس چشمی اکتفا نکنید. قرار دریافت جایگاه ها باید به گونه ای باشد که فضای زیادی را اشغال نکند تا برای رفت و آمد دچار مشکل نشوید. به همین خاطر قبل از خرید جایگاه به این فکر کنید که در جهت چه استفاده ای قصد خرید دارید. برای مثال آیا قصد دارید از آن ها برای قرار دریافت در اطراف اپن بهره ببرید و یا در نظر دارید با قرار دادن آن ها در آشپزخانه در اطراف یک میز، از آن به عنوان میز صبحانه خوری بهره ببرید. قبل از هرگونه اقدامی برای خرید جایگاه این نکته را به خوبی مورد آنالیز قرار دهید تا در انتخاب جایگاه مناسب دچار اشتباه نشوید.

انتخاب رنگ

اولین نکته ای که باید به آن توجه کنید رنگ جایگاه می باشد. اهمیت این کار زمانی تعیین می گردد که در آشپزخانه خود از الگوی رنگی خاصی استفاده نموده باشید. برای مثال استفاده از جایگاه های بنفش در آشپزخانه ای که در آن از رنگ قهوه ای استفاده شده است خوشایند نیست. به یاد داشته باشید که در هنگام خرید جایگاه رنگی متفاوت با جایگاه هایی که قبلا از آن ها استفاده نموده اید انتخاب کنید. در این صورت ظاهر آشپزخانه شما تغییر چشمگیری خواهد نمود. بهتر است از انتخاب رنگی که با تِم آشپزخانه تفاوت زیادی دارد پرهیز کنید.

انتخاب جنس مناسب

انتخاب جنس مناسب جایگاه آشپزخانه به اندازه مبلمان اتاق نشیمن چالش برانگیز نیست، اما با این حال برای خرید آن ها نیز باید به دنبال جنس با کیفیت باشیم. انتخاب جنس جایگاه تا حدودی به سبک به کار رفته در طراحی آشپزخانه نیز بستگی دارد. برای مثال جایگاه های فلزی با سبک مدرن و جایگاه های چوبی با سبک سنتی و روستیک تطابق دارند. در هنگام خرید برای اطمینان از خرید مناسب تمام اِلمان های به کار رفته در طراحی آشپزخانه را درنظر بگیرید و سپس به انتخاب جایگاه بپردازید.

خرید هوشمندانه

برای خرید جایگاه آشپزخانه به خرید انواع ارزان قیمت آن فکر نکنید. زیرا آشپزخانه محلی است که وجود بخار فراوان در آن باعث ایجاد آسیب در جایگاه می گردد. به همین خاطر کیفیت محصول در درجه اول از اهمیت ویژه ای برخوردار است و از جمله مواردی است که توجه به آن بسیار اهمیت دارد.

بودجه مورد نظر برای خرید جایگاه آشپزخانه

در برخی مواقع شما جایگاه مناسب آشپزخانه را انتخاب نموده اید اما بودجه شما امکان خرید آن را فراهم نمی نماید. به یاد داشته باشید که خرید جایگاه مناسب آشپزخانه نوعی پس انداز تلقی می گردد. این بدان معناست که حتی اگر در هنگام خرید هزینه زیادی برای یک جنس با کیفیت پرداخت کنید، سال های سال می توانید از آن استفاده نموده و احتیاج به تعویض ندارد. قبل از خرید، قیمت فروشگاه های مختلف را با یکدیگر مقایسه نموده و سپس برای خرید اقدام نمایید.

توجه به ظاهر و کاربرد جایگاه

توجه به ظاهر و کاربرد تنها به خرید جایگاه آشپزخانه مربوط نمی گردد! اگر در طراحی آشپزخانه از تِم خاصی استفاده ننموده اید انتخاب آزادانه تری خواهید داشت. توجه به کاربرد بدین معناست که جایگاه انتخابی مناسب فضا باشد و به خوبی با سبک به کار رفته در طراحی آشپزخانه تطابق داشته باشد و برای انجام کارهای مختلف به راحتی مورد استفاده قرار گیرد. با این حال انتخاب جایگاه امری کاملا سلیقه ای می باشد.

انتخاب وسایل مناسب برای آشپزخانه

قبل از خرید هرگونه وسیله ای فضای آشپزخانه را به خوبی در نظر بگیرید، زیرا جایی برای اشتباه نیست. اگر در هنگام خرید، وسیله ای به چشم شما زیبا آمد اما مناسب فضای آشپزخانه نبود از خرید آن خودداری کنید. با توجه به فضای موجود، به دنبال خرید وسایل زیبا و جذاب باشید. برای مثال یک میز صبحانه خوری مناسب از جمله وسایل کاربردی است که می توان در آشپزخانه مورد استفاده قرار داد.

انتخاب لوازم تزئینی

استفاده از لوازم تزئینی در کنار دیگر اِلمان های به کار رفته از جمله جایگاه ها، روشی مناسب برای طراحی فضای آشپزخانه می باشد. با انتخاب لوازم تزئینی مناسب از خالی بودن فضای آشپزخانه جلوگیری کنید.

نکات پایانی

اگر به دنبال یک طراحی بی نقص و بی نظیر برای آشپزخانه هستید، بهترین راه هدایت دریافت از یک طراح داخلی حرفه ای می باشد. باید در نظر داشته باشید که یاری دریافت از یک متخصص در این زمینه ممکن است متحمل هزینه زیادی باشد، اما در این صورت اطمینان حاصل خواهید کرد که نتیجه کار بی نقص و کامل خواهد شد و شما از آن راضی خواهید بود. نکته مهم دیگر قیمت جایگاه آشپزخانه می باشد که در بالا تا حدودی به آن اشاره شد. اگر برند خاصی برای خرید جایگاه آشپزخانه در نظر دارید، قبل از خرید در خصوص خدمات پس از فروش آن ها سؤال کنید.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 3 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 571

به "انتخاب جایگاه آشپزخانه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انتخاب جایگاه آشپزخانه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید