افتتاح 164 طرح گردشگری و صنایع دستی در گیلان

به گزارش گروه سرگرمی، سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، #گردشگری و صنایع دستی #گیلان گفت: 164 طرح عمرانی با 150 میلیارد تومان اعتبار هزینه شده در نقاط مختلف این استان به بهره برداری رسیده است.

افتتاح 164 طرح گردشگری و صنایع دستی در گیلان

به گزارش دنیای سفر به تقل از خبرگزاری ایرنا؛ ولی جهانی روز چهارشنبه در بازدید از موزه حکیم نظامی آستارا توضیح داد: 164 طرح گردشگری، میراث فرهنگی و صنایع دستی شامل 40 واحد بوم گردی و اقامتی، 2 موزه در رشت و فومن و چندین نمایشگاه صنایع دستی در شهرستان های مختلف استان از رودسر گرفته تا آستارا از جمله پروژه های افتتاحی دهه فجر سال جاری است.

وی ادامه داد: اجرا و تکمیل این طرح ها زمینه اشتغال بیش از 100 نفر را به طور کلی فراهم شده است و تکمیل طرح ها جزو برنامه های اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان است.

او به برگزاری نمایشگاه صنایع دستی گیلان در تهران اشاره نمود و گفت: در این رویداد که چندی پیش برگزار گردید، غرفه های مربوط به گیلان جزو بخش های پیروز نمایشگاه بود و بازدید خوبی به عمل آمد و گلیم آستارا و صنایع دستی رودسر بیشتر مورد استقبال نهاده شد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گیلان برای افتتاح دفتر خدمات گردشگری و فاز نخست ساماندهی محوطه بقعه شیخ محمود خیوی به آستارا سفر نموده بود.

گیلان از آثار باستانی، میراث فرهنگی و صنایع دستی غنی و مشهوری برخوردار است و 31 اثر صنایع دستی و هنرهای سنتی این استان طی 10 سال اخیر مهر اصالت دریافت نموده اند.

استان گیلان با 2 و نیم میلیون نفر جمعیت و 16 شهرستان از استان های شمالی ایران است.

منبع: دنیای سفر
انتشار: 2 تیر 1401 بروزرسانی: 2 تیر 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2044

به "افتتاح 164 طرح گردشگری و صنایع دستی در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افتتاح 164 طرح گردشگری و صنایع دستی در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید