ارتش آمریکا و کوشش برای تبدیل لباس سربازان به کامپیوترهای الیافی! (

به گزارش گروه سرگرمی، این الیاف کوچک و انعطاف پذیر هستند و می توانند از یک سوزن عبور نموده و درون پارچه دوخته شوند و حداقل 10 بار بدون این که خراب شوند، شسته شوند.

ارتش آمریکا و کوشش برای تبدیل لباس سربازان به کامپیوترهای الیافی! (

با ما همراه باشید و درباره وبلاگ شکلاتی بیشتر بدانید.

خبرنگاران؛ مجله تصویری سلاح - ارتش آمریکا با همکاری موسسه فناوری ماساچوست (ام آی تی) پیروز به توسعه فناوری نوی شده است تا ارتش های انسانی را یک گام دیگر به سربازانی با تجهیزات هوشمند نزدیک کند. بخش مهمی از هدف برنامه های مطالعاتی به الیاف لباس هوشمند مربوط می گردد که این پتانسیل را دارد تا یونیفرم سربازان را به کامپیوترهای پوشیدنی تبدیل کند.

به گفته پژوهشگران، ارتش آمریکا می تواند از منسوجات الکترونیکی برای تامین نیروی حسگرها استفاده کند، داده ها را روی لباس یا تجهیزات پوشنده لباس جمع آوری و داده ها را به مقر فرماندهی ارسال کند. بعلاوه، الیاف هوشمند می توانند فرد را از خطرات پیش رو مانند حملات سلاح های شیمیایی مطلع نموده و به معین موقعیت مکانی کاربر لباس و اعضای دیگر تیم و بعلاوه دیگر نیروهای خودی نزدیک یاری کند.

پژوهشگران در موسسه نانوفناوری های سربازان ام آی تی نمونه های اولیه از این الیاف را فراوری نموده اند. الیاف پلیمری حاوی صدها ریزتراشه سیلیکونی کوچک هستند که پس از تامین نیرو می توانند اتصال دیجیتالی را در فواصل ده ها متری حفظ نمایند. پژوهشگران این موسسه نتیجه آزمایش های خود را در اوایل ماه جاری میلادی در نشریه Nature Communications منتشر کردند.

این الیاف کوچک و انعطاف پذیر هستند و می توانند از یک سوزن عبور نموده و درون پارچه دوخته شوند و حداقل 10 بار بدون این که خراب شوند، شسته شوند.

بعلاوه، این الیاف به اسم یک دستگاه ذخیره سازی دیجیتالی عمل می نمایند. آنها می توانند داده ها را تا دو ماه بدون نیرو ذخیره نمایند.

ارتش آمریکا اعلام نموده است که الیاف هوشمند می تواند نیروی مورد احتیاج کاربردهای هوش مصنوعی را تامین نموده، و داده هایی را جمع آوری کند که بعدا با یک الگوریتم قابل تفسیر هستند تا تغییرات هم در کاربر لباس و هم محیطی که وی در آن قرار داشته است، تشخیص داده گردد.

طی یک آزمایش، این الیاف اطراف زیربغل یک پیراهن دوخته شد و از آنها برای جمع آوری 270 دقیقه داده های مربوط به دمای سطحی بدن کاربر لباس استفاده و چگونگی مطابقت این داده ها با فعالیت های فیزیکی مختلف وی را بررسی کردند. نتیجه این آزمایش دقت 96 درصد در تشخیص فعالیتی که فرد در آن شرکت نموده بود را نشان داد.

بعلاوه، الیاف هوشمند می توانند بر ضربان قلب، نرخ تنفس، داده های عضلانی و دیگر نشانگرهای کلیدی سلامتی نظارت داشته و در موارد بحران سلامتی قریب الوقوع به مقر فرماندهی هشدار دهند. الیاف هوشمند می توانند این که سرباز در تماس با سموم شیمیایی بوده است یا خیر را معین کند. به اسم نمونه، داده های عضلانی می توانند در صورت قرارگیری سرباز در معرض عوامل عصبی فلج نماینده به فرماندهی هشدار دهد.

در حال حاضر، یک دستگاه کوچک خارجی الیاف را کنترل می نماید، از این رو، ارتش آمریکا در مرحله بعدی احتیاجمند تراشه ای نو خواهد بود تا بتواند به اسم یک ریزکنترلر از درون خود الیاف عمل کند. به گفته پژوهشگران، زمانی که این هدف محقق گردد می توان آن را یک کامپیوتر الیافی نامید.

منبع: عصر ایران
انتشار: 25 تیر 1400 بروزرسانی: 25 تیر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1675

به "ارتش آمریکا و کوشش برای تبدیل لباس سربازان به کامپیوترهای الیافی! (" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارتش آمریکا و کوشش برای تبدیل لباس سربازان به کامپیوترهای الیافی! ("

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید