آبشارآب سفید الیگودرز ، عروس زیبای آبشارهای ایران

به گزارش گروه سرگرمی، کم کم با فصل بهار خداحافظی می کنیم و در را به روی فصل تابستان باز می کنیم، فصلی که آفتاب سوزانش شاید کمی طاقت فرسا باشد ولی دلنشین است. اما برای سفر هیچ چیز نباید سرراهتان قرار بگیرید، حتی گرمای طاقت فرسای تابستان و آفتاب سوزانش. شاید رفتن به جایی که انگار نه انگار شما در فصلی گرم هستید، برایتان دلچسب باشد. کوله بارتان را ببندید و خود را آماده کنید برای سفر به آبشار عروس های ایران. سفر به آبشاری که چنان هنر نمایی و زیبایی خود را به رخ دیدنگران می کشد که گویی در دنیای دیگری هستی، در دنیا زیباییش کم نظیر است. اغراقی در تشبیهات نیست زیرا که زیبایی منحصر به فرد و خیره کننده ای دارد. چنان زیبا و رویایی است که آدم به هنگام دیدنیی آن همه زیبای مات و مبهوت می ماند و گویی انگار در این دنیا نیست. آبشار آب سفید لرستان، بدون شک یکی از زیباترین آبشارهای دنیا می باشد. آبشاری که با ابهت در دل کوه های سر به فلک کشیده و درختان جنگلی نمای زیبایی به این کوه ها بخشیده که حتی به فکر انسان هم خطور نمی کند وجود چنین آبشار زیبایی در دل کوه های سر به فلک کشیده ای در لرستان. در وصف این همه زیبایی زبان نوشتن قاصر است. باید رفت و از نزدیک دیدن کرد و عظمت این همه زیبایی و قدرت خالق متعال را درک کرد. با حرکت به سمت آبشار احساس غیر قابل توصیفی به انسان دست می دهد. احساسی شبیه وارد شدن به بهشتی که حتی تصورش هم، دور از فکر است. همین که به آبشار نزدیک می شوی چنان آرامشی وجود آدم را فرا می گیرد که قابل توصیف نیست. از فاصله ای نزدیک صدای روح انگیز و روح بخش آب انسان را مات و مبهوت می کند و برای دیدن این همه زیبایی لحظه شماری می کند. بعد از طی یک مسیر خاکی به مسیر سنگ فرش و پله هایی می رسید که شمارا به آبشار آب سفید نزدیک تر می کند. برای سفر به این بهشت رویایی و اطلاعات بیشتر با خبرنگاران همراه باشید.

آبشارآب سفید الیگودرز ، عروس زیبای آبشارهای ایران

آبشار آب سفید لرستان

آبشاری در جنوب شرقی استان لرستان در شهرستان الیگودرز و در دامنه های کوه های زاگرس و نزدیک به قالی کوه واقع شده که در اثر فرسایش در یک دره به وجود آمده است. آبشاری که با هیاهو و صدایی لذت بخش از دل تونلی در دل کوهی سنگی سراسیمه بیرون می آید تا خود را به رودِ رودبار لرستان برساند و در نهایت به رود دز. ارتفاع این آبشار 70 متر است. آبشار آب سفید به عروس آبشارهای ایران معروف است و توصیف به این دلیل است که آب بر اثر برخورد با سنگ ها به شکل حباب سفید در می آید و به آب سفید شناخته شده است، در گویش محلی به او اسبید معروف است. در مسیر آبشار و کوهای سر به فلک کشیده با درختان بلوط و گردو همراه باشید. از هوای خنک و منظره سرسبز کوهستانی روح تان را تازه کنید و از این همه زیبایی آفریدگار نهایت لذت را ببرید.

اقامت و راه دسترسی به عروس زیبای آبشارهای ایران

برای تماشای این آبشار اصلا نگران اقامت نباشید. دل به جاده بزنید و به همه این زیبایی ها سفر کنید. اگر طبیعت گرد هستید کمپینگ در طبیعت یکی از بهترین انتخاب هاست، البته امکانات لازم و لباس گرم به همراه داشته باشید. اگر امکانات کافی مانند چادر، پتو، کیسه خواب و... به همراه ندارید، قبل از تاریکی هوا به شهر الیگودرز برگردید و خانه یا هتلی برای اقامت پیدا کنید و از سفرتان نهایت لذت را ببرید.

برای رفتن به آبشار آب سفید حدود 75 کیلومتر با شهر الیگودرز فاصله دارید. به الیگودرز بروید و ازجاده آسفالت به راه خود به سمت آبشار آب سفید ادامه دهید. جاده کوهستانی است اما طبیعتش بی نظیر است و حدود 2 ساعت طول می کشد تا به نزدیکی آبشار برسید. ماشین خود را پارک کنید و از مسیر سنگ فرش حدود 20 دقیقه پیاده روی دارد تا به آبشار برسید، اگر هم ماشین شخصی نداشتید اصلا نگران نباشید با مینی بوس روستای زوماهرو از الیگودرز به این آبشار بروید، کمی سخت است اما چاره ای نیست و سفر خاطره انگیز و خوشی را در فکر خود به یادگار بگذارید.

منبع: همگردی
انتشار: 28 دی 1401 بروزرسانی: 28 دی 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2166

به "آبشارآب سفید الیگودرز ، عروس زیبای آبشارهای ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آبشارآب سفید الیگودرز ، عروس زیبای آبشارهای ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید