8 اشتباه در خرید لپ تاپ که باید از آن ها دوری کنید

به گزارش گروه سرگرمی، خرید یک لپ تاپ تازه با توجه به تنوع مدل ها و امکانات جذابی که ارائه می نمایند، می تواند کاری هیجان انگیز و در عین حال استرس زا باشد. با توجه به اینگه اکثریت کاربران می خواهند چند سال از لپ تاپ خود استفاده نمایند، پس باید با دقت زیادی این خرید را انجام دهند. اما برای خرید لپ تاپ باید از چه اشتباهاتی دوری کنید؟ در این مطلب به 8 مورد از این اشتباهات می پردازیم.

8 اشتباه در خرید لپ تاپ که باید از آن ها دوری کنید

توجه به مقدار لپ تاپ

مقدار لپ تاپ اهمیت بسیار زیادی دارد. بدون شک نباید مقدار لپ تاپ خریداری شده بیش از حد بزرگ یا کوچک باشد. یک لپ تاپ غول پیکر طبیعتا از مانیتور بزرگی بهره می برد و در این زمینه تجربه بهتری ارائه می نماید اما از سوی دیگر جابجایی آن می تواند بسیار سخت باشد.

اما از طرف دیگر اگرچه جابجایی یک لپ تاپ جمع و جور بسیار راحت تر است، اما در این میان باید به بهره گیری از مانیتور و کیبورد کوچک هم اشاره کنیم که برای بعضی کاربران این کوچک بودن مانیتور و کیبورد ضعف بسیار بزرگی محسوب می گردد. اگر همیشه در حال جابجایی هستید و می خواهید در مکان ها و شرایط مختلف به راحتی از لپ تاپ بهره ببرید، پس طبیعتا انتخاب یک مدل جمع و جور منطقی تر خواهد بود. اما اگر مثلا گیمر هستید یا در کل مقدار مانیتور اهمیت خیلی زیادی برای شما دارد، پس بهتر است یک لپ تاپ دارای بدنه بزرگ بخرید.

اهمیت بالای پورت ها

پورت ها محل اتصال انواع وسایل جانبی مانند پرینتر، ماوس، کیبورد و دیگر موارد این چنینی به لپ تاپ هستند. بنابراین برای اینکه بتوانید برترین تجربه را برای استفاده از لپ تاپ و لوازم جانبی آن داشته باشید، بهتر است لپ تاپ موردنظر دارای پورت های متنوعی باشد. به همین دلیل باید ببینید که لپ تاپ موردنظر از چند پورت USB بهره می برد. آیا دارای درگاه کارت حافظه SD هست؟ آیا از پورت HDMI یا DisplayPort برای اتصال به مانیتور یا پروژکتور بهره می برد؟

متاسفانه بسیاری از کاربران قبل از خرید لپ تاپ، توجه زیادی به تنوع پورت های بدنه نشان نمی دهند. البته واقعیت این است که در سال های گذشته، تعداد پورت های استفاده شده در بدنه لپ تاپ ها بسیار کمتر شده ولی همچنان مدل های زیادی در بازار حضور دارند که به مقدار کافی از چند پورت ضروری بهره می برند. بنابراین اگر علاقه ای به استفاده دائمی از هاب های USB برای افزایش تعداد پورت ها ندارید، لپ تاپی بخرید که در این زمینه حرف زیادی برای گفتن داشته باشد.

کوتاه آمدن بر سر کیفیت نمایشگر و صدا

با توجه به اینکه برای استفاده از لپ تاپ باید همیشه به نمایشگر آن نگاه کنید، پس بدون شک کیفیت مانیتور لپ تاپ اهمیت بسیار زیادی دارد و این موضوع می تواند روی تجربه کاربری استفاده از آن تاثیر مهمی داشته باشد. بنابراین برای خرید لپ تاپ، به مواردی مانند رزولوشن، مقدار، نوع پنل، رفرش ریت، دقت رنگ و پردازنده گرافیکی استفاده شده توجه زیادی نشان دهید.

به عنوان مثال یک لپ تاپ گیمینگ مناسب باید دارای نمایشگر مبتنی بر رزولوشن مناسبی باشد (حداقل 1920 در 1080) و بعلاوه باید حداقل رفرش ریت 120 هرتز را ارائه کند تا انواع بازی ها را به طور روان و جذابی اجرا کند. از دیگر ویژگی های مهم نمایشگر چنین لپ تاپی باید به تاخیر پایین برای پاسخ دهی مانیتور (کمتر از 5 ثانیه) و دقت بالا رنگ (حداقل 72 درصد NTSC) اشاره کنیم.

اگرچه کاربران زیادی به کیفیت نمایشگر توجه می نمایند، اما در این میان نباید اهمیت بالای کیفیت صدا را هم از قلم بیندازیم که این موضوع به خصوص برای افرادی که می خواهند با لپ تاپ خود فیلم دیدن نمایند یا آهنگ گوش دهند، اهمیت دوچندانی پیدا می نماید. اسپیکرهای استفاده شده در لپ تاپ در کنار کیفیت و شفافیت صدای مناسب، باید حجم صدای خوبی را هم در اختیار کاربران قرار دهند.

تست نکردن لپ تاپ قبل از خرید

با وجود اینکه مرور نقد و آنالیز های صورت گرفته برای لپ تاپ ها می تواند محل خوبی برای آغاز باشد، اما از طرف دیگر همیشه توصیه می کنیم بعد از اتخاذ تصمیم نهایی، بهتر است لپ تاپ موردنظر را از نزدیک ببینید. به عنوان مثال حتی اگر از نظر ویژگی های مختلف مطمئن شده اید که لپ تاپ انتخاب شده گزینه بسیار مناسبی است، حداقل آن را یک بار در دست بگیرید تا ببینید آیا کیفیت ساخت، کیفیت کیبورد و دیگر موارد این چنینی مطابق با نظر و سلیقه شما هست یا نه.

مقدار باتری را نادیده نگیرید

اگر از جمله افرادی هستید که می خواهید ساعات زیادی بدون استفاده از شارژر از لپ تاپ بهره ببرید، پس در این شرایط مقدار باتری اهمیت بسیار زیادی پیدا می نماید. شرکت های سازنده، معمولا به طور رسمی عمر باتری قرار گرفته در لپ تاپ را اعلام می نمایند ولی بهتر است در این زمینه نگاهی به آنالیز های صورت گرفته هم بیندازید تا خیالتان راحت تر گردد.

خرید لپ تاپ قدیمی

تکنولوژی های استفاده شده در لپ تاپ ها دائما در حال تغییر و بهبود هستند. به همین دلیل هنگام خرید لپ تاپ با توجه به اینکه می خواهید چند سال از آن بهره ببرید، باید آینده را هم در نظر بگیرید. بنابراین مثلا اگر گیمر هستید، آیا لپ تاپ گیمینگ موردنظر حدود 3-4 سال دیگر می تواند بازی های موردنظر شما را به خوبی اجرا کند یا اینکه همین حالا هم برای اجرای بازی های نو و سنگین به مشکل می خورد؟ حتی اگر لپ تاپ موردنظر برای گیمینگ نیست، باید در هر صورت به سخت افزار استفاده شده در آن توجه نشان دهید.

ترفندهای تبلیغاتی و ویژگی های غیر ضروری

طبیعتا هدف تمام تبلیغات این است که محصول موردنظر فروخته گردد. به همین دلیل در این تبلیغات به ویژگی های متنوعی از لپ تاپ ها پرداخته می گردد که شاید بسیاری از آن ها اصلا برای شما مهم نباشد. به همین دلیل حین خرید لپ تاپ نو باید سعی کنید درگیر این ترفندهای تبلیغاتی نشوید و فقط به ویژگی های مهمی که برای شما اولویت بالایی دارند توجه نشان دهید.

یک لپ تاپ نو را صرفا به علت اینکه مثلا نمایشگر ثانویه دارد، از نمایشگر لمسی بهره می برد، تاچ پد تعبیه شده امکانات خاصی را ارائه می دهد و دیگر مواردی از این دست، خریداری نکنید بلکه بیش از هرچیزی به سرعت عملکرد، ظرفیت رم، فضای ذخیره سازی، عملکرد پردازنده گرافیکی و عمر باتری توجه کنید.

توجه نکردن به کامنت های دیگر خریداران

خوشبختانه برای بسیاری از لپ تاپ ها انواع و اقسام نقد و آنالیز ها در سایت های مختلف و البته یوتیوب منتشر می گردد. دیدنی آنالیز های ویدیویی در یوتیوب، یکی از برترین راه ها برای آشنایی با نقاط قوت و ضعف لپ تاپ موردنظر است.

با این حال در کنار این آنالیز های تخصصی، در سایت های داخلی و خارجی به کامنت های نوشته شده به وسیله خریداران هم توجه کنید. با این کار می توانید دیدگاه بهتری نسبت به محصول موردنظر پیدا کنید.

سخن پایانی

تنوع بالای مدل های لپ تاپ از یک طرف انتخاب گزینه مناسب را راحت نموده ولی از طرف دیگر همین افزایش گزینه ها منجر به سردرگمی بعضی کاربران می گردد. بنابراین قبل از خرید لپ تاپ نو، ابتدا با توجه به بودجه ای که در اختیار دارید اولویت های خود را معین کنید و سپس با توجه به این اولویت ها و بودجه موجود می توانید برترین انتخاب را داشته باشید.

منبع: MakeUseOf

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 22 خرداد 1402 بروزرسانی: 22 خرداد 1402 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2226

به "8 اشتباه در خرید لپ تاپ که باید از آن ها دوری کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "8 اشتباه در خرید لپ تاپ که باید از آن ها دوری کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید