10 عادت بد در سفر های خارجی

به گزارش گروه سرگرمی، خیلی از افرادی که زیاد به کشورهای خارجی سفر می نمایند بعد از یک مدت دیگه همه کارهاشون رو بر مینای اصولی که به اون عادت کردند انجام میدن، درست چند روز قبل از آغاز مسافرتتون، طبق عادت همیشگی و برنامه ای که همواره دنبال می نمایند چمدون سفرشون رو میبندند و بعد از مرتب کردن خونه راهی فرودگاه میشن.

10 عادت بد در سفر های خارجی

اما شاید خیلی از ما به خیلی از کار ها عادت کردیم و انجام اون ها نه تنها به نفعمون نیست بلکه خیلی وقت ها هم بخاطر انجام دادنش هم خودمون و هم اطرافیانمون اذیت میشن و در خصوص سفر های خارجی هم این موضوع خیلی وقت ها ممکنه دردسر آفرین بشه؛ توی این مقاله خبرنگاران شمارو با 10 عادت بد در سفر های خارجی بیشتر آشنا می کنه…

1 آماده نبودن در صف امنیتی فرودگاه

شاید یکی از بدترین عادت های ما این باشه که درست تا به قسمت امنیتی فرودگاه میرسیم ساعت و جواهرات و انواع گردنبند هایی رو به خودمون آویزون کردیم در میاریم و شاید اصلا استفاده از این همه زیور آلات اونم برای چند ساعت پرواز تا رسیدن به مقصد اونقدرها هم واجب نباشه…بهتره یا قبل از سفر فکری به حال این جواهرات کنید و یا قبل از رسیدن به گیت بازرسی اون ها رو از خودتون جدا کنید تا زمان زیادی برای این موضوع صرف نشه!

2 دنبال کردن دیگران!

در سفر های خارجیتون سعی کنید خودتون از وب سایت های معتبر و کتاب های راهنما یاری بگیرید و بجای انکه ببینید دیگران بیشتر کجا ها رفتند خودتون جاهای نو رو کشف کنید که شاید دایی یا عمه شما موقع سفرش ندیده!! از دنبال کردن علاقه هاتون نترسید و سعی کنید جاذبه هایی رو که بیشتر براتون جالبه انتخاب کنید.

3 ترس از تجربه های نو!

از امتحان کردن و تماشا جاهای نو ترسی نداشته باشید و بدونید مجذوب نمایندهیت سفر به همین اکتشافاته…غذاهای نو رو امتحان کنید و از جاهایی که به نظرتون میاد تماشا کنید و طبق حرف هایی که شنیدید قضاوت نکنید! حتی اگه زبانتون زیاد خوب نیست سعی کنید با افراد نو ارتباط برقرار کنید و از سفرتون نهایت لذت رو ببرید…

4 وقت تلف کردن!

مهم نیست 3 روز در این سفر هستید یا 3 ماه باید برای سفرتون برنامه ریزی کنید و از لحظه لحظه های اون بهره ببرید. اینکه توی هاستل اقامت می کنید یا هتل 5 ستاره با تاکسی شخصی در سهر جابجا میشید یا اتوبوس مهم نیست…باید از وقتتون بهره ببرید و از همه روز های سفرتون لذت ببرید چون شما به این سفر اومدید که چیز های نو یاد بگیرید و فقط خوش بگذرونید!

5 یک دنده بودن!

این موضوع بیشتر در خصوص سفر های محبت آمیز و چند نفره پیش میاد، تصور کنید قرار بود 5 روز در بانکوک باشید و دوستتون هنوز سوغاتی نخریده و میخواد یک روز دیگه بمونه… نزازید این سفر با یک تراژدی غمگین تموم شه و در حالی که با عصبانیت تنها به سمت فرودگاه میرید، همه خاطره های خوب سفرتون رو فراموش کنید…اگه شما هم وقت دارید پس انعطاف پذیر باشید و یک روز رو بخاطر دوستتون بمونید؛ یا برای برنامه ریزی روز هاتون به نظرات همدیگه هم احترام بزارید تا همه افرادی که توی این سفر همراهتون هستند هم در کنار شما لذت ببرند!

6 همه وقت را صرف عکس و فیلم گرفتن کردن!

خیلی وقت ها شده به جای اینکه از کنسرت یا نمایش هیجان انگیزی لذت ببرید دائم به فکر عکس گرفتن و فیلم برداری هستیم و فراموش می کنیم تا از دقدیق شگفت انگیزی که نصیبمون شده لذت ببریم… بهتره اگه می خواید عکس یادگاری داشته باشید اول یا اخر هر کاری بگیری و بیشتری زمانتون رو به لذت بردن و خوش گذروندن اختصاص بدید.

7 نادیده گرفتن تفاوت های فرهنگی!

از مجذوب نماینده ترین قسمت های هر سفر آشنا شدن با فرهنگ و چیز های نویه که تا به حال با اون ها روبرو نشدید. شاید قشنگترین قسمت هر سفری پیروی از فرهنگی باشه که مردم یک منطقه دنبال می نمایند و نادیده گرفتن اون از جانب شما جدای اینکه ممکنه بی احترامی به افراد اونجا تلقی بشه شمارو هم از خیلی از لذت های سفر دور میکنه. پس به همه فرهنگ ها احترام بزارید…چون ممکنه رفتار شما هم برای خیلی از افراد کشور های دیگه واقعا عجیب به نظر بیاد!

8 بلد نبودن کلمات ضروری!

بهتره قبل از سفر کردن به هر کشوری کمی از کلمات ضروری زبان مردم اون کشور رو مثل سلام و تشکر و چند سوال ضروری برای خرید رو یاد بگیرید تا در سفرتون بخاطر بلد نبودن مجبور نباشید از کس دیگه ای یاری بگیرید… حتوی این موقع حتی می تونید یک کتاب کوچک یا از راهنمای سفر به اون کشور یا وب سایت مطمئن بدر نظر بگیرید و در مواقع لزوم از اون ها یاری بگیرید.

9 رزرو کردن بلیط در روز های آخر!

شاید برای خرید بلیط هواپیماتون منتظرید تا قیمت ها کمتر بشه اما این کار فقط سفرتون رو کمی بی برنامه میکنه و شاید درست وقتی که حواستون به پروازه قیمت هتل ها هم بیشتر شده و شما به این موضوع توجه نکردید…بهتره همه کار هاتون رو با برنامه ریزی پیش ببرید و حداقل یک تا دو هفته زودتر برای خرید بلیط و رزرو هتلتون اقدام کنید.

10 پر کردن چمدان با وسایل غیر ضروری!

فکر نکنید توی کشوری که میخواید برید هیچ چیز پیدا نمیشه و چمدونتون رو پر از لباس و چیز های غیر ضروری نکنید، بهتره قبل از هر کاری نگاهی به چک فهرست لوازم ضروری در وب سایت خبرنگاران بندازید و وسایلی رو که نیاز دارید بردارید و بدونید پر کزدن چمدونتون فقط باعث میشه تا موقع برگشت برای وسیله هایی که گرفتید جایی نداشته باشید و مجبور به خرید چمدان اضافه و پرداخت اضافه بار بشید.

منبع: گردگرد
انتشار: 23 فروردین 1401 بروزرسانی: 23 فروردین 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1979

به "10 عادت بد در سفر های خارجی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 عادت بد در سفر های خارجی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید