یورو 2020، گروه E؛ فرصت جبران شرمساری برای ماتادورها در غیاب بازیکنان رئال مادرید

به گزارش گروه سرگرمی، در پنجمین گروه جام ملت های اروپا، تیم ملی اسپانیا در حالی مترصد جبران عملکرد ضعیفش در جام جهانی سه سال قبل است که رقبای چندان آسانی سر راه این تیم قرار ندارند.

یورو 2020، گروه E؛ فرصت جبران شرمساری برای ماتادورها در غیاب بازیکنان رئال مادرید

به گزارش خبرنگاران، شانزدهمین دوره مهمترین تورنمنت ملی فوتبال در قاره اروپا با یک سال تأخیر سرانجام از روز بیست و یکم خرداد آغاز می گردد؛ دوره ای متفاوت از ادوار قبلی که 11 شهر مختلف قاره سبز میزبان بازی های آن خواهند بود و 24 تیم راه یافته برای رسیدن به فینال ومبلی در 6 گروه 4 تیمی با هم مصاف خواهند داشت.

به همین بهانه به معرفی هر یک از گروه های حاضر در این رقابت ها می پردازیم که دو تیم نخست آن به صورت مستقیم به مرحله یک هشتم نهایی صعود خواهند کرد و 4 تیم از تیم های سوم برتر هم جواز حضور در مرحله حذفی را کسب می کنند.

اسپانیا

اسپانیا با هدایت سرمربی سابق بارسلونا، لوئیس انریکه احیا شده و به همین دلیل هم امیدوار است شرمساری 3 سال پیش با حذف زودهنگامش از جام جهانی 2018 را جبران کند. بازگشت انریکه به تیم ملی اسپانیا پس از مدتی کوتاه که به خاطر درگذشت فرزندش او را خانه نشین کرد، امید را به اردوی ماتادورها برگردانده است و این تیم با اضافه شدن بازیکنانی جوان و با استعداد مانند اریک گارسیا، فران تورس و پدری به ستاره های باتجربه قبلی مانند داوید دخه آ و آلوارو موراتا شانس خود را برای موفقیت در یورو افزایش داده است؛ با این حال مهمترین نکته ای که در اردوی تیم ملی اسپانیا برای حضور در شانزدهمین دوره جام ملت های اروپا می توان به آن اشاره داشت، غیبت کامل بازیکنان تیم رئال مادرید است.

لوئیس انریکه حتی یک بازیکن هم از نایب قهرمان فصل گذشته لالیگا دعوت نکرده و این شامل چهره هایی مانند کاپیتان ماتادورها سرخیو راموس، مارکو آسنسیو، دنی کارواخال، ناچو فرناندس و ایسکو می گردد. اسپانیایی ها ماه نوامبر سال گذشته که رئالی ها را هم در اختیار داشتند، توانستند آلمان را با نتیجه حیرت آور 6 بر صفر شکست دهند تا ثابت کنند چه حریف خطرناکی هستند اما مشخص نیست که سیاست انریکه برای عدم دعوت از بازیکنان تیم مادریدی خواهد گذاشت او به نتایج دلخواهش دست پیدا کند یا نه به خصوص که آنها در آخرین تقابل شان با یک رقیب بزرگ جمعه هفته گذشته در خانه مقابل پرتغال به تساوی بدون گل بسنده کردند.

اسپانیا اگر بتواند بی ثباتی های سال گذشته اش را برطرف کند و اجازه ندهد دردسرهای ناشی از ابتلای سرخیو بوسکتس به کرونا و قرنطینه شدن تمامی اعضای تیم تمرکزش را بگیرد، بدون شک جزو مدعیان قهرمانی در یورو خواهد بود.

ستاره تیم

اسپانیا مانند دیگر بزرگان فوتبال اروپا در تمام پست ها به اندازه کافی ستاره دارد. در شرایط عادی سرخیو راموس می توانست یکی از تأثیرگذارترین بازیکنان تیم باشد اما با دعوت نشدن وی می توانیم روی بازیکنانی مانند رودری و پدری و فابیان رویس حساب کنیم؛ با این حال آلوارو موراتا در خط حمله آن بازیکنی است که باگل های خود می تواند سرنوشت را به سود اسپانیایی ها رقم بزند. اسپانیا یکی از کشورهای میزبان یورو 2020 است که سه بازی مرحله گروهی خود را در شهر سویا انجام خواهد داد.

سوئد

وقتی زلاتان ابراهیموویچ اظهار داشت که بعد از 5 سال به تیم ملی سوئد برمی گردد، امیدهای مردم این کشور برای رقم زدن یک دستاورد تاریخی در جام ملت های اروپا جان گرفت. این دوره بی نظیر از جام ملت های اروپا می توانست آخرین تجربه حضور ایبرا در یک تورنمنت بزرگ ملی باشد اما از بخت بد سوئدی ها، ستاره خط حمله میلان در هفته های پایانی فصل گذشته باز هم مصدوم شد، مصدومیتی که رؤیای حضور در یورو را برای این بازیکن 39 ساله که 69 گل ملی هم در کارنامه دارد بر باد داد.

در هر حال دست کم دریافت سوئد به خاطر در اختیار نداشتن زلاتان می تواند اشتباهی نابخگرددنی باشد و ایتالیایی هایی که 4 سال پیش با قبول شکست برابر همین سوئد از صعود به جام جهانی باز ماندند، بهتر از هر کسی این را می دانند.

ستاره تیم

زلاتان شاید به سبب مصدومیت رؤیای بازی در یورو را از دست داده باشد اما سوئد باز هم آنقدر مهره دارد که بتواند روی کمک آنها برای صعود به مرحله حذفی حساب کند و الکساندر ایساک از رئال سوسیه داد یکی از آنهاست اما بدون شک سرشناس ترین بازیکن جوان و آینده دار حال حاضر این تیم دژان کولوسفسکی است که فصل گذشته در یوونتوس شم بالای گلزنی اش را به همه اثبات کرد.

لهستان

لهستان با به دردسر انداختن انگلیس در بازی های مرحله مقدماتی جام جهانی 2022 قطر در اوایل سال میلادی جاری، پتانسیل خود برای کسب نتیجه مقابل تیم های قدرتمند را نشان داد. در دیداری که در انتهای ماه مارس برگزار شد، انگلیس تنها به لطف گل دقیقه 85 هری مگوایر بود که توانست میهمانش را شکست دهد.

لهستان که هدایتش برعهده پائولو سوسا سرمربی سابق تیم های لسترسیتی و کوئینزپارک رنجرز است؛ از مرحله مقدماتی یورو به آسانی صعود کرد و در 5 بازی اخیرش هم تنها یک بار طعم شکست را چشیده است.

ستاره تیم

ستاره تیم ملی لهستان را همه می شناسند و نیازی به معرفی ندارد. او کسی نیست جز روبرت لواندوفسکی که فصل گذشته نه تنها به بایرن مونیخ برای فتح بوندس لیگا کمک کرد، بلکه بهترین گلزن تیمش و برنده کفش طلای اروپا شد.

اسلواکی

این دومین باری است که تیم ملی اسلواکی به جام ملت های اروپا صعود می کند و این بار با کسب نتایح خوب در لیگ ملت ها توانست جواز حضور در مهمترین تورنمنت فوتبال ملی قاره سبز را کسب کند. این تیم 5 سال پیش توانست از مرحله گروهی یورو 2016 صعود کند اما بعد از آن دیگر زورش به رقبای باتجربه تر نرسید. با جدایی سرمربی باسابقه این تیم یان کوژاک، اکنون سکان هدایت تیم به استفان تارکوویچ سپرده شده است که پیش از این مربی تیم های پایه کشورش بود.

ستاره تیم

مثل تورنمنت های بزرگ قبلی، این بار هم مارک هامسیک کاپیتان 33 ساله اسلواک ها آن کسی است که انتظار می رود تیمش را در زمین بازی فرماندهی کند. او که اکنون عضو باشگاه گوتبورگ سوئد است، در 126 بازی ملی اش 26 گل به ثمر رسانده است.

نبرد جذاب

نبرد سوئد و لهستان در صورت رسیدن زلاتان برای تقابل با لواندوفسکی می توانست جذاب ترین مصاف این گروه باشد اما در غیاب ایبرا شاید دیدنی ترین سناریو، تقابل ستاره خط حمله بایرن مونیخ با مدافعان اسپانیا باشد. اسلواکی هم 5 سال پیش در مقدماتی یورو 2016 توانست اسپانیا را شکست دهد و باید دید که آیا این تیم باز هم می تواند با غلبه بر ماتادورها شگفتی خلق کند یا نه.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 10 تیر 1400 بروزرسانی: 10 تیر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1647

به "یورو 2020، گروه E؛ فرصت جبران شرمساری برای ماتادورها در غیاب بازیکنان رئال مادرید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "یورو 2020، گروه E؛ فرصت جبران شرمساری برای ماتادورها در غیاب بازیکنان رئال مادرید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید