تور اروپا ارزان: گلکسی S22 با تراشه اگزینوس در خرده فروشی های اروپایی دیده شد

به گزارش گروه سرگرمی، احتمالا این شایعه را شنیدید که تمام گوشی های سری گلکسی S22 قرار است با اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار شوند. قطعا این را هم می دانید که بارها چنین شایعه ای تکذیب شد. حالا اما مدل های مجهز به تراشه اگزینوس 2200 سری گلکسی S22 حتی در خرده فروشی های اروپایی هم دیده شده تا بدین ترتیب تقریبا مطمئن شویم شایعه قبلی صحت ندارد.

تور اروپا ارزان: گلکسی S22 با تراشه اگزینوس در خرده فروشی های اروپایی دیده شد

با ما سفر کنید و با تور اروپا ارزان از قاره سبز اروپا دیدن کنید و با دریافت خدمات ویزای شینگن از گردش به دور اروپا لذت ببرید.

اگر خبرهای مربوط به گوشی های پرچم دار تازه سامسونگ را دنبال نموده باشید احتمالا می دانید که پیش تر خبری منتشر شد مبنی براینکه این گوشی ها قرار است با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 در تمامی بازارها عرضه شوند چرا که شرکت کره ای نتوانست تراشه اگزینوس 2200 را آنطور که باید طراحی و فراوری کند و در کنترل دمای آن به مشکل برخورده است.

از آنجایی که سامسونگ در فراوری تراشه ای با دمای پایین چند سالی است مشکل دارد، تقریبا باور کردیم که امسال واقعا قرار است تمام گوشی های پرچم دار این شرکت با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 راهی بازار شوند. این خبر کاربران را حسابی راضی کرد چرا که آن ها منتظر بودند بالاخره در بازارهای بین المللی هم پرچم دارهای سامسونگ را با تراشه اسنپدراگون ببینند اما کمی بعد خبری منتشر شد مبنی براینکه این اتفاق رخ نمی دهد.

بسیاری از افشاگران معروف حوزه فناوری بر این باور بودند و هستند که سامسونگ حتی حاضر است تاریخ عرضه گوشی های تازهش را به تعویق بیندازد اما آن ها را در بازارهای جهانی با تراشه اگزینوس به فروش برساند. حالا هم که شاهد حضور این محصولات با تراشه اگزینوس در خرده فروشی های اروپایی هستیم تقریبا می توانیم بگوییم مطمئنیم که این اتفاق خواهد افتاد.

البته در این وب سایت ها حرفی از تراشه اگزینوس 2200 زده نشده اما شماره مدلی که برای سری گلکسی S22 ثبت شده کاملا از این موضوع حکایت دارد که قلب تپنده آن ها هرچیزی است جز اسنپدراگون 8 نسل 1. معمولا گوشی های سامسونگ که با تراشه اسنپدراگون وارد بازار آمریکا می شوند در انتهای شماره مدل خود، حرف U را دارند در حالی که این حرف برای مدل های بین المللی که از تراشه اگزینوس بهره می برند، B است. آنچه که در خرده فروشی های اروپایی دیده می شود، شماره مدل با حرف B است بنابراین می توانیم با اطمینان بگوییم که گلکسی S22 با تراشه اگزینوس قطعا راهی بازار می شود.

در بسیاری از بنچمارک هایی که از گوشی های سری گلکسی S22 شاهد بودیم، شماره مدل این محصولات به B منتهی می شد. سرعت هسته ها و فناوری ساخت تراشه ای هم که در فهرست بنچمارک به آن اشاره می شد کاملا با آنچه از اگزینوس 2200 می دانستیم مطابقت داشت. در ماه نوامبر سال گذشته هم یکی از معروف ترین و باسابقه ترین افشاگران حوزه فناوری یعنی Ice Universe این موضوع را تایید کرد که گلکسی S22 در یک سری از بازارها با تراشه اگزینوس 2200 به فروش می رسد.

یک هفته بعد از انتشار این پست در توییتر به وسیله افشاگر یادشده، وب سایت کره ای TheElec مطلبی را منتشر کرد مبنی براینکه سامسونگ در گوشی های پرچم دار سال 2022 خود از هر دو تراشه اگزینوس 2200 و اسنپدراگون 8 نسل 1 استفاده خواهد نمود. با در نظر گرفتن این صحبت ها و فهرست خرده فروشی های اروپایی باید قانع شویم که حداقل در بازار اروپا مثل همواره گوشی های سری گلکسی S22 قرار است با تراشه اگزینوس 2200 راهی بازار شوند.

اسنپدراگون 8 نسل 1 در مقابل اگزینوس 2200؛ کدام یک بهتر است؟

می رسیم به یکی از پرتکرارترین پرسش هایی که تا قبل از رونمایی و تست دقیق اگزینوس 2200 قطعا باز هم تکرار خواهد شد. اینکه اسنپدراگون 8 نسل 1 بهتر است یا تراشه ای که سامسونگ می خواهد به عنوان پرچم دار سال 2022 فراوری کند؟ جالب اینجاست که هر دو تراشه از یک ترکیب هسته، یک فناوری ساخت و یک نوع هسته بهره می برند و حتی سازنده آن ها هم سامسونگ است اما باز هم کاربران به مدل اسنپدراگون به خاطر اینکه طراح آن کوالکام بوده علاقه بیشتری دارند و بارها ثابت شده که این علاقه بی علت نیست حتی اگر سازنده تراشه خود سامسونگ باشد.

سوا از این ها، در این دو تراشه از 8 هسته بسیار قدرتمند استفاده شده که شامل یک هسته بزرگ از نوع Cortex-X2، سه هسته بزرگ دیگر از نوع Cortex-A710 و چهار هسته کم مصرف از نوع Cortex-A510 می شوند. به لطف فناوری های تازه، انتظار می رود حدود 15 الی 20 درصد بین دو نسل تفاوت باشد اما باید منتظر ماند و دید بعد از ورود اگزینوس 2200 چه نتایجی رقم می خورد.

نخستین باری که شایعه وجود اگزینوس 2200 پخش شد و شاهد انتشار بنچمارک هایی از آن بودیم، می دیدیم که امتیاز آن حتی از تراشه A15 اپل هم بیشتر است. گفته می شد و می شود که در این تراشه از گرافیک ساخت شرکت AMD استفاده خواهد شد و شاهد عملکردی بی نظیر در این زمینه از تراشه سامسونگ خواهیم بود. همین موضوع باعث شد بسیاری از خبرگزاری ها برای جذب مخاطب اعداد پرتی را به عنوان امتیاز بنچمارک اگزینوس 2200 منتشر می کردند.

به مرور زمان و با ورود افشاگران معروف به این قضیه متوجه شدیم امتیازی که اگزینوس 2200 کسب کرد در واقع نزدیک به اسنپدراگون 888 و در بعضی مواقع حتی از آن هم ضعیف تر است چه برسد به اینکه بخواهیم آن را با اسنپدراگون 8 نسل 1 مقایسه کنیم که با امتیاز بسیار بیشتری بالاتر از آن قرار داشت. کمی بعد اما باز هم نتایج مختلفی منتشر شد که نشان می داد این بار اگزینوس 2200 توانسته عملکرد بسیار خوبی داشته باشد و در بخش چند هسته ای با فاصله قابل قبولی بالاتر از تراشه اسنپدراگون 8 نسل 1 قرار بگیرد در حالی که در بخش تک هسته ای اندکی افت عملکرد را شاهد بودیم.

بزرگ ترین تفاوتی که بین دو تراشه وجود دارد به گرافیک آن ها بر می شود. در حالی که گفته می شود قدرت تراشه گرافیکی به کار رفته در اسنپدراگون 8 نسل 1 به میزان گرافیک 6 هسته ای اپل قدرتمند است، هنوز نمی دانیم RDNA2 که به عنوان گرافیک اگزینوس 2200 ایفای نقش خواهد نمود چه عملکردی دارد. اگر شایعه ها حقیقت داشته باشند، این گرافیک باید قدرتمندتر از تمام این تراشه های گرافیکی باشد چرا که حتی از رهگیری پرتو نور که توانایی بالایی می طلبد هم پشتیبانی می نماید. حال باید دید آیا چنین چیزی در عمل اتفاق می افتد یا خیر.

آیا اگزینوس 2200 می تواند سامسونگ را نجات دهد؟

اگر بخواهیم با توجه به سابقه ای که از سامسونگ انتظار داریم بگوییم، اگزینوس 2200 به کار رفته در گلکسی S22 یک تراشه بسیار قدرتمند اما داغ خواهد بود که مانند اگزینوس 990، کاربران را ناامید خواهد نمود. پیشرفتی هم اگر قرار باشد وجود داشته باشد باید تا سال بعد شاهد آن باشیم. اما اگر سامسونگ واقعا از اشتباهات خود در ساخت تراشه درس بگیرد که معمولا این کار را نمی نماید، باید انتظار داشته باشیم از لحاظ عملکرد بسیار نزدیک به همان اسنپدراگون 8 نسل 1 باشد چرا که تماما از لحاظ فناوری، لیتوگرافی، تعداد و نوع هسته ها با آن برابر است مگر اینکه فرکانس هسته ها را اندکی افزایش دهد که این موضوع باعث داغی بیش از حد می شود.

از طرفی یک علت دیگر هم وجود دارد که اگزینوس 2200 به میزان اسنپدراگون 8 نسل 1 قدرتمند باشد و آن هم این است که سامسونگ با عملکرد ضعیف خود در فراوری اگزینوس 990 کاربران را حسابی آشفته کرد. این کار باعث شد حتی فروش مدل های بعدی هم با مشکل روبرو شود. به همین دلیل فکر می کنیم سامسونگ کاری نمی نماید که در نهایت فاصله عملکرد بین دو پردازنده آنقدر زیاد باشد که کاربران باز هم از خرید مدل های بین المللی صرف نظر نموده و پرچم داران شرکت های دیگر را که غالبا با تراشه پرچم دار کوالکام عرضه می شوند خریداری نمایند.

سامسونگ نباید بگذارد گذشته تکرار شود و به نظر می رسد این بار واقعا نمی خواهد این اتفاق رخ دهد. اپل هر لحظه به این شرکت نزدیک و نزدیک تر می شود و این احتمال وجود دارد در طی امسال چندین بار صدر جدول را از شرکت کره ای برباید. بنابراین سامسونگ باید هر آنچه در چنته دارد رو کند تا بتواند اگزینوس 2200 را به عنوان نماینده ای شایسته رونمایی و در گوشی هایش استفاده کند تا بتواند اعتماد آن ها را تا سال ها جلب کند.

منبع: PhoneArena

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 2 اسفند 1400 بروزرسانی: 2 اسفند 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1935

به "تور اروپا ارزان: گلکسی S22 با تراشه اگزینوس در خرده فروشی های اروپایی دیده شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تور اروپا ارزان: گلکسی S22 با تراشه اگزینوس در خرده فروشی های اروپایی دیده شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید