کلیسای جامع فلورانس، سمبل نبوغ ایتالیایی

به گزارش گروه سرگرمی، کلیسای جانع فلورانس

وارد شهر فلورانس ایتالیا که می شوید، اولین چیزی که توجهتان را جلب می نماید، کلیسای جامع فلورانس با گنبد شیک رنسانسی اش است که مانند یک پدر بر سر شهر فلورانس سایه افکنده است. گنبد این کلیسای باشکوه، توسط طراح مشهور آن دوران، Filippo Brunelleschi طراحی شده است. کلیسای جامع فلورانس که Santa Maria del Fiore نام دارد، یک سازه گوتیک است که در محل سابق کلیسای قرن هفتمی سانتا راپاراتا (Santa Reparata) ساخته شده است. در ادامه همراه خبرنگاران از این کلیسای زیبا و پر هوادار شهر فلورانس، بیشتر خواهیم دانست:

کلیسای جامع فلورانس، سمبل نبوغ ایتالیایی

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

این کلیسا در اواخر قرن سیزدهم توسط Arnolfo di Cambio ساخته شد و گنبد معروف آن بعدها در قرن پانزدهم توسط Filippo Brunelleschi طراحی شده و به آن اضافه شد. در بیرون از این کلیسا، دو مجسمه از هر دوی این هنرمندان در سمت راست به چشم می خورد. آیا شما می توانید باور کنید که ساخت این کلیسا 2 قرن کامل زمان برده و تکمیل آن تا 6 قرن طول کشیده است؟ پس گذاشتن مجسمه های این دو هنرمند برای تحسین کار آنها چندان دور از ذهن نیست!

فضای بیرونی این کلیسا، تلفیقی از سنگ های مرمر صورتی، سفید و سبز است اما بر عکس فضای بیرونی، فضای داخلی ساده اما بسیار زیبا است و در فصل تابستان لذت بخش تر می گردد چون ساخت آن طوری است که داخل آن چند درجه خنک تر از بیرون است. یکی از بزرگترین جذابیت های داخلی این کلیسا، موزاییک هایی است که در کف آن به کار برده شده است.

پیشنهاد می کنیم در صورتی که خواستید از این کلیسا دیدن کنید کلی نگری نکنید و به جزییات هم توجه کنید. مثلا ساعتی که در داخل ورودی این کلیسا استفاده شده است، یک ساعت بسیار قدیمی است که در سال 1443 توسط Paolo Uccello طراحی شد و جالب اینکه از آن دوران تا حالا همچنان کار می نماید!

جالب است بدانید که خیلی ها معماری این کلیسا را الهام گرفته شده از معماری مسجد سلطانیه می دانند که البته این گفته تا چه حد درست یا اشتباه است، در حد نظریه است. همانطور که گفته شد، ساخت این کلیسا چند قرن طول کشید که در اواسط ساخت، طراح آن یعنی آرنولفو درگذشت و کلیسا با یک سوراخ بزرگ در بالای بام آن نا تمام ماند! تا اینکه یک طراح برجسته که همان فیلیپو برونلسکی بود، طرح گنبد هشت وجهی را داد و کار ناتمام طراح قبلی را با شکوه تمام کرد.

بازدید از کلیسای جامع فلورانس

از آنجاییکه ورودی این کلیسا رایگان است، در هر زمانی که بخواهید از ان دیدن کنید، احتمالا با صف های طولانی روبرو می شوید اما نگران نباشید چون صف ها خیلی زود جلو می روند! در بازدید از این کلیسا به هیچ وجه بالا رفتن از گنبد آن را از دست ندهید. کافیست 414 پله که شما را به سمت گنبد می برد ، طی کنید تا به یک تصویر ناب از شهر فلورانس برسید.

منبع: الی گشت
انتشار: 21 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 402

به "کلیسای جامع فلورانس، سمبل نبوغ ایتالیایی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلیسای جامع فلورانس، سمبل نبوغ ایتالیایی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید