کشف 300 شیء تاریخی در کاوش محله سرچشمه گرگان

به گزارش گروه سرگرمی، خبرنگاران/گلستان دکتر طالبیان، معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عصر امروز از محل کاوش باستان شناسی در محله سرچشمه شهر تاریخی استرآباد (گرگان) بازدید کرد.

کشف 300 شیء تاریخی در کاوش محله سرچشمه گرگان

دکتر محمدحسن طالبیان در حاشیه این بازدید در گفت وگو با خبرنگاران گفت: از حدود 40 روز قبل هیئت باستان شناسی اداره کل میراث فرهنگی برای این کاوش در محدوده شهر تاریخی استرآباد مستقر شدند.

وی با اشاره به اینکه تا به امروز 300 قطعه شی از دوره های مختلف تاریخی در این کاوش به دست آمده است، اضافه کرد: این کاوش می تواند آغازی برای برطرف ابهامات و پاسخ به سؤالات در ارتباط با موضوعات مختلف حوزه میراث فرهنگی منطقه استرآباد باشد.

معاون میراث فرهنگی وزارت میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری با بیان اینکه کلیات توسعه این کارگاه با کار کارشناسی آنالیز و فرایند آن ادامه خواهد یافت، گفت: اشیا استخراج شده که منحصربه فرد است به روش علمی بازسازی می گردد و برای نمایش در موزه ها ارسال خواهد شد.

طالبیان تأکید کرد: نتایج کاوش باستان شناسی در شهر تاریخی استرآباد در جریانات باستان شناسی کشور و حتی خارج از مرزها اهمیت خواهد داشت.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 16 دی 1399 بروزرسانی: 16 دی 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1332

به "کشف 300 شیء تاریخی در کاوش محله سرچشمه گرگان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کشف 300 شیء تاریخی در کاوش محله سرچشمه گرگان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید