پیوست فرهنگی درخت توت با قطب نساجی سنتی ایران

به گزارش گروه سرگرمی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان یزد با بیان این که یزد از تولیدکنندگان مطرح توت در کشور است، نقش این درخت در توسعه پرورش کرم ابریشم و تبدیل یزد به قطب دست بافته های سنتی را به عنوان یک پیوست فرهنگی در شهر یزد یادآور شد.

پیوست فرهنگی درخت توت با قطب نساجی سنتی ایران

به گزارش خبرنگاران، سید مصطفی فاطمی در اولین جشنواره توت در روستای مزرعه ملا شهرستان تفت با اشاره به شناسایی پتانسیل های شهرستان ها و روستاهای استان در قالب جشنواره های مختلف در داخل و خارج از استان و کشور، اظهار کرد: ایران یکی از بزرگ ترین فراوریکنندگان توت در جهان و استان یزد نیز یکی از مراکز مهم فراوری این محصول در کشور محسوب می گردد.

وی اضافه کرد: محصول توت در استان یزد، بیشتر در شهرستان تفت و روستاهای اطراف آن به ثمر می رسد که یکی از این روستاها مزرعه ملا با فراوری 16 گونه مختلف توت است.

این مسئول با اشاره به کاربرد درخت توت، توضیح داد: علاوه بر استفاده از آن در صنایع غذایی، منبع تغذیه ای برای کرم ابریشم به شمار می رود که همین امر باعث بافت پارچه های گوناگون ابریشمی و تبدیل یزد به قطب دست بافته های سنتی شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری استان یزد اهمیت برگزاری جشنواره توت را ناشی از این پیوست فرهنگی شهر یزد با این درخت برشمرد و اضافه کرد: این جشنواره با هدف عرضه محصولات و مشتقات میوه توت و معرفی روستای مزرعه ملا و همچنین رونق مالی در این روستا برگزار گردید.

به گزارش خبرنگاران، روستای مزرعه ملا 80 نفر جمعیت دارد و از توابع شهرستان تفت محسوب می گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 193

به "پیوست فرهنگی درخت توت با قطب نساجی سنتی ایران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پیوست فرهنگی درخت توت با قطب نساجی سنتی ایران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید