ویژگی های حفظ حریم خصوصی iOS 14 به اندروید 12 می آیند

به گزارش گروه سرگرمی، انتظار می رود که در چند هفته آینده گوگل از نسخه بعدی سیستم عامل اندروید یعنی اندروید 12 رونمایی کند. قبل از منتشر شدن نسخه نهایی از این سیستم عامل، XDA Developers توانسته است که اسکرین شات هایی را از این نسخه از سیستم عامل اندروید منتشر کند که با استفاده از آن ها می توان با برخی از ویژگی های این سیستم عامل جدید آشنا شد.

ویژگی های حفظ حریم خصوصی iOS 14 به اندروید 12 می آیند

XDA Developers گفته است که این اسکرین شات ها را از پیش نویس اولیه ای به دست آورده است که برای نشان دادن خلاصه ای از تغییرات اجرا شده در سیستم عامل اندروید 12 تهیه شده است. بعد از منتشر شدن این اطلاعات توسط XDA Developers، نشریه PCWorld متوجه شده است که شباهت هایی میان سیستم عامل اندروید 12 و سیستم عامل جدید iOS یعنی iOS 14 وجود دارد.

همان گونه که پیش تر گفته ایم، اپل در سیستم عامل iOS 14 نقطه رنگی را به نوار نشان دهنده شرایط گوشی اضافه کرده است که در صورت استفاده اپی از میکروفن یا دوربین این کار را با نشان دادن نقطه رنگی به کاربران نشان می دهد.

بعد از منتشر شدن این اسکرین شات ها، به نظر می رسد که گوگل هم قابلیتی مشابه را به سیستم عامل اندروید 12 اضافه کرده است که باعث می شود در صورت استفاده اپی از دوربین یا میکروفن، انجام شدن این کار را با نمایش دادن نوار سبز رنگی در بالای نمایشگر به کاربران اطلاع دهد.

روش کار این ویژگی به این صورت است که زمانی که یک اپ از دوربین یا میکروفن استفاده کند، اندروید 12 نقطه ای رنگی کوچکی را در نوار نشان دهنده شرایط در بالای نمایشگر به کاربران نشان خواهد داد. زمانی که کاربران بعد از مشاهده این نقطه رنگی بر روی آن بزنند، متوجه خواهند شد که کدام اپ در حال استفاده از دوربین یا میکروفن است.

البته باید بگوییم که این ویژگی اندروید 12 یک تفاوت را با ویژگی ارائه شده توسط اپل در iOS 14 دارد. این تفاوت این است که با توجه به تغییرات اجرا شده در قابلیت های مربوط به حفظ حریم خصوصی این سیستم عامل، کاربران در اندروید 12 می تواند که استفاده از دوربین و میکروفن را به طور کامل و برای تمامی اپ ها غیر فعال کنند.

  • 15 اپلیکیشن اندرویدی برتر برای مطالعه و ویرایش فایل های PDF

برای مقایسه باید بگوییم که در سیستم عامل iOS و iPadOS کاربران به جای غیرفعال کردن استفاده از دوربین و میکروفن برای تمامی اپ ها به یک باره، مجبور هستند تا دسترسی به دوربین و میکروفن را برای هر اپ به صورت جداگانه مسدود کنند.

همچنین باید بگوییم که رابط کاربری توسعه داده شده در اندروید 12 برای قسمت ویجت ها هم شبیه به سیستم عامل iOS 14 است. در نتیجه رابط کاربری مربوط به قسمت اضافه کردن ویجت در سیستم عامل اندروید 12 اکنون بسیار مرتب تر به نظر می رسد و دارای دسته بندی بهتری است که باعث می شود کاربران بتوانند به صورتی راحت تر ویجت دلخواه خود را پیدا و آن را به صفحه هوم اضافه کنند.

  • اندروید 11 در مقابل iOS 14؛ سیستم عامل موبایل برتر 2020 کدام است؟

بدون شک اپل از این موضوع که گوگل با پیروی از او ویژگی های مربوط به حفظ حریم خصوصی را در سیستم عامل اندروید 12 افزایش داده است، ناراحت نخواهد بود. پیش تر اپل چندین بار اعلام کرده بود که زمانی که بحث حفاظت از حریم خصوصی مطرح می شود، اپل خوشحال خواهد شد اگر رقیبانش در انجام کار هایی این چنینی از این شرکت پیروی کنند.

علاوه بر این، به نظر می رسد که گوگل قصد دارد دیگر ویژگی توسعه داده شده توسط اپل برای حفظ حریم خصوصی به نام App Tracking Transparency را به اندروید 12 اضافه کند. گزارش های منتشر شده نشان می دهند که گوگل قصد دارد تا نسخه ای از این قابلیت مربوط به حفظ حریم خصوصی را به اندروید 12 اضافه کند.

  • 11 مرورگر برتر برای سیستم عامل اندروید

البته باید بگوییم که گوگل قصد دارد این ویژگی را به گونه ای توسعه دهد که در مقایسه با همین قابلیت در iOS سختگیری کمتری را داشته باشد. این قابلیت مربوط به حفظ حریم خصوصی به این صورت عمل می کند که توسعه دهندگان یک اپ برای ردیابی کاربر در اپ های مختلف یا در هنگام بازدید از سایت های مختلف، باید از کاربران اجازه بگیرند.

سخنگوی گوگل درباره این موضوع می گوید: ما همیشه به دنبال راه های برای همکاری با توسعه دهندگان هستیم تا علاوه بر افزایش حفاظت از حریم خصوصی، توسعه دهندگان بتوانند در اکوسیستم توسعه اپ سالم و حمایت کننده از صنعت تبلیغات به کار خود ادامه دهند.

با وجود اینکه اسکرین شات های منتشر شده توسط XDA Developers هنوز تأیید نشده است، اما کاربران اندروید با سیستم عامل جدید اندروید 12 و ویژگی های جدیدش مدتی دیگر در ماه فوریه (بهمن) آشنا خواهند شد.

  • 5 ویژگی که از اندروید 12 انتظار داریم

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 24 فروردین 1400 بروزرسانی: 24 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1522

به "ویژگی های حفظ حریم خصوصی iOS 14 به اندروید 12 می آیند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ویژگی های حفظ حریم خصوصی iOS 14 به اندروید 12 می آیند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید