ووشو و 2 رویداد بین المللی، در انتظار اعلام برنامه فدراسیون جهانی

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران، شیوع ویروس کرونا برنامه های آسیایی و دنیای ووشو را نیز مانند سایر رشته های ورزشی تحت شعاع قرار داد و فدراسیون دنیای رقابتهای مهمی چون قهرمانی آسیا و جام دنیای را در سال 2020 و قهرمانی دنیا در امسال را لغو به زمان دیگری موکول کرد. رقابتهایی که تاریخ جدید آن تا به امروز اعلام نشده است.

ووشو و 2 رویداد بین المللی، در انتظار اعلام برنامه فدراسیون جهانی

برای دو رویداد رسمی بازی های آسیایی جوانان و بازی های دانش آموزشی هم تصمیم خاصی اتخاذ نشده و به نظر می رسد با توجه به شرایط پیش رو، این دو رویداد برگزار خواهد شد.

ووشو نیز یکی از رشته های حاضر در این مسابقات است که بازی های آسیایی در دو بخش تالو و سانداست و در بخش دانش آموزی نیز رقابتهای ووشو فقط در بخش تالو برگزار خواهد شد. دو رویدادی که فرصتی مناسب را پیش روی آینده سازان این رشته قرار می دهد و به نظر می رسد فدراسیون در سالی که چندان رقابت مهمی پیش رو ندارد می بایست با نگاه ویژه به پشتوانه های ووشو کشور برنامه ریزی کند.

حسین اوجاقی نایب رئیس فدراسیون در این مورد به خبرنگاران گفت: برای برگزاری مسابقات قهرمانی کشور برنامه ریزی نموده ایم. به عبارت ساده تر ووشو در بازی های آسیایی جوانان در چهار وزن ساندای مردان و دو وزن ساندای زنان و سه فرم تالو دختران و پسران برگزار می گردد که ما نیز مسابقات قهرمانی کشور که حکم انتخابی تیم ملی دارد را در همین بخش ها انجام خواهیم داد. برای مسابقات دانش آموزی هم که فقط در تالو باید نماینده اعزام کنیم، شرایط همین خواهد بود.

وی ادامه داد: فدراسیون جهانی و یا کنفدراسیون ووشو آسیا تا به امروز در مورد زمان برگزاری مسابقات نامه جدیدی ارسال ننموده اند. بر همین اساس هدف گذاری ما بازی های آسیایی 2022 هانگژو چین خواهد بود و مسابقات قهرمانی کشور که برای سه ماه سوم سال برنامه ریزی نموده ایم تا با شناخت نفرات منتخب، اردوی آماده سازی را در زمان مناسب شروع کنیم.

اوجاقی در سرانجام به رقابتهای لیگ هم اشاره نمود و گفت: در نظر داریم مسابقات لیگ 1400 را زودتر از سالهای قبل شروع کنیم. به همین دلیل در شرایط فعلی در حال فراهم کردن مقدمات کار هستیم و به زودی برنامه های نیز اعلام خواهد شد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 26 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 26 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1577

به "ووشو و 2 رویداد بین المللی، در انتظار اعلام برنامه فدراسیون جهانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ووشو و 2 رویداد بین المللی، در انتظار اعلام برنامه فدراسیون جهانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید