هشدار فرانتکس درباره افزایش مجدد شمار پناهندگان در اروپا

به گزارش گروه سرگرمی، رئیس آژانس حفاظت از مرزهای اروپا (فرانتکس) فشار مهاجرت به اروپا را همچنان بالا ارزیابی نموده و ظرفیت پذیرش پناهندگان در بسیاری کشورهای اروپا را تکمیل دانست.

هشدار فرانتکس درباره افزایش مجدد شمار پناهندگان در اروپا

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، فابریس لگری، رئیس آژانس حفاظت از مرزهای اتحادیه اروپا (فرانتکس) در مصاحبه با روزنامه دی ولت آلمان درباره افزایش مجدد شمار پناهندگان در اروپا هشدار داده و تاکید نمود که فشار مهاجرت همچنان بالا باقی می ماند.

وی توضیح داد که در سوریه همچنان جنگ و درگیری حاکم است، تروریسم داعش حالا در شمال آفریقا جا باز می نماید و همچنان فقر بخش های وسیعی از جهان را در چنگال خود گرفته است.

لگری درباره تقویت حفاظت از مرزهای خارجی اروپا و همچنین راه های قانونی بیشتر برای مهاجرت به اروپا سخن گفت.

وی بسته شدن جهت بالکان را رد نموده و گفت: مهاجران و قاچاقچیان راه های جدیدی پیدا می نمایند. مهاجران بیشتری از یونان یا ترکیه به بلغارستان می آیند.

لگری خواهان حمایت بیشتر برای بلغارستان به منظور حفاظت از مرزهای خارجی اتحادیه اروپا شده و گفت: در حال حاضر ما حدود 112 کارمند در بلغارستان داریم که حداقل به صد نفر دیگر احتیاج است.

وی همچنین تاکید نمود که کشورهای عضو اتحادیه اروپا بعضا به مرزهای ظرفیت خود در پذیرش پناهندگان رسیده و بسیاری از این کشورها خسته و درمانده شده اند. چندین کشور نیز کنترل های مرزی در منطقه شنگن را در پیش گرفته اند. ظرفیت پذیرش پناهندگان در بسیاری کشورها تکمیل شده است.

رئیس فرانتکس همچنین بر اهمیت بسته شدن مرز مقدونیه برای کاهش تعداد پناهندگان تاکید نموده و آن را اقدامی مهم ارزیابی کرد.

وی همچنین بر اهمیت توافق پناهندگان با ترکیه در کنترل شرایط تاکید نموده و با توجه به شرایط متشنج در این کشور درباره شکست این توافق هشدار داده و گفت: در این صورت شمار مهاجرت های نامنظم از ترکیه احتمالا افزایش می یابد.

لگری کوشش های آنکارا در بحران پناهندگان را تمجید نموده و گفت: از زمان آغاز اجرای توافق پناهندگان، ترکیه با یونان و فرانتکس به خوبی همکاری می نماید.

وی با توجه به شمار بالای پناهندگان خواهان به وجود آوردن راه های قانونی برای سفر به اروپا برای پناهندگان شده و گفت: اگر راه های قانونی به وجود آید فشارها روی مرزهای خارجی کاهش می یابد.

منبع: تسنیم
انتشار: 11 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 749

به "هشدار فرانتکس درباره افزایش مجدد شمار پناهندگان در اروپا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هشدار فرانتکس درباره افزایش مجدد شمار پناهندگان در اروپا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید