مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند

به گزارش گروه سرگرمی، مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با اشاره به حضور گسترده مردم در شبکه های اجتماعی به عنوان یک مهارت نو گفت: امروز رسانه های اجتماعی به مهارتی نو برای همه تبدیل شده اند و استفاده گسترده از این شبکه ها فرصتی را به بانک ها برای ارائه خدمات به کسب و کار ها و مشتریان فراهم کرده است.

مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند

به گزارش روابط عمومی بانک ایران زمین، سید محمد حسین استاد مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با بیان این نکته که مشتریان خواهان دریافت خدمات در محلی هستند که حضور دارند گفت: اعتقاد ما در بانکداری دیجیتال به عنوان یک بانکداری مردم محور، این است که زمین بازی را مشتری مشخص می کند و ما باید خدمت را آنجایی ارائه کنیم که او می خواهد.

استاد اضافه نمود: ما در حال حاضر تعداد محدودی از خدمات مانند پرداخت قبض و خرید اینترنت را به صورت غیر مستقیم از طریق شبکه های اجتماعی به مشتریان ارائه می کنیم که شاهد استقبال خوبی از آن بودیم. اما یک نکته را باید مورد توجه قرار دهیم که هنوز امکان ارائه مستقیم خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی فراهم نیست.

مدیر روابط عمومی بانک ایران زمین با تاکید بر این نکته که توسعه همه جانبه رسانه های اجتماعی واقعیتی غیر قابل انکار در جهانی مدرن است گفت: آمار ها حاکی از افزایش استفاده از رسانه های اجتماعی است. امروز میلیارد ها نفر در جهان از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند و این فرصت بی نظیری را برای تعامل، کسب و کار و ارائه خدمات فراهم کرده است.

این کارشناس حوزه ارتباطات در مورد استفاده مردم از تلفن های هوشمند و نقش آن در زندگی امروز گفت: بسیاری از مردم امروز تلفن همراه دارند، اما میزان صحبت کردن با این تلفن ها از همیشه کم رنگ تر شده است. جوانان امروز بیشتر علاقمند ارتباط به صورت دیجیتالی هستند تا صحبت از طریق تلفن های همراه.

وی اضافه نمود: در صنعت بانکداری که تعامل مشتریان ضروری است، ارتباطات دیجیتال در حال تبدیل شدن به یک کانال ارتباطی قوی بین مؤسسات مالی و مشتریان است. رسانه های دیجیتال ابزار ارزشمندی بین مشتریان بالقوه برای اتصال به بانک محسوب می شوند. کانال های دیجیتال به افراد اجازه می دهند تا از شبکه های اجتماعی به آموزش و اطلاعات لازم در مورد خدمات، محصولات و موسسات مالی دست یابند.

وی اضافه نمود: در شرایط امروز استقبال از شبکه های اجتماعی توجه کسب و کار های مختلف را به خود جلب کرده است. در بین شرکت ها و گروه هایی که از شبکه های اجتماعی استفاده می کنند، بانک ها این حوزه را یک فرصت می دانند، زیرا حیات بانک به مشتریان بستگی دارد و ما سعی داریم از فرصت های ایجاد شده استفاده کنیم.

ما امروز از شبکه های اجتماعی برای اطلاع رسانی به مشتریان خود استفاده می کنیم و سعی می کنیم نظرات آن ها را برای بهبود عملکرد و همچنین بهبود فرایند ها به کار ببندیم.

استاد گفت: آنچه مسلم است هنوز ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی شکل منسجمی ندارد و این فضا بیشتر در اختیار مشاغل آنلاین قرار گرفته است و آن ها سعی می کنند هرچه بیشتر خدمات خود را در این بستر ارائه کنند. اما زمان زیادی نخواهد برد که ارائه خدمات مالی در این بستر به یک ضرورت تبدیل شود.

وی با بیان این نکته که در حال حاضر ارائه خدمات مالی در بستر شبکه های اجتماعی به صورت استاندارد انجام نمی شود گفت: به طور مثال نگاهی به خرید و فروش آنلاین در شبکه اجتماعی اینستاگرام بی اندازید. مشتری خرید را انجام می دهد و هزینه را از طریق همراه بانک و یا سایر روش ها به حساب فروشنده واریز می کند. اما هنوز درگاهی وجود ندارد و احتمال ریسک برای طرفین زیاد است؛ بنابراین باید در وضع قوانین در این حوزه اندیشید و اقدام کرد.

استاد در خاتمه گفت مشتریان خواهان ارائه خدمات منسجم بانکی در بستر شبکه های اجتماعی به عنوان یک کانال ارتباطی موثر هستند و ما امروز باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم تا ضمن رشد کسب و کارها، خدمات مالی نیز به صورت استاندارد و با کمترین ریسک در این حوزه ارائه شود.

منبع: فرارو
انتشار: 13 آذر 1400 بروزرسانی: 13 آذر 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1848

به "مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مشتریان خواهان ارائه خدمات بانکی در شبکه های اجتماعی هستند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید