عکس l همه چیز درباره غول برقی جیپ برای بازار اروپا!

به گزارش گروه سرگرمی، گجت نیوز نوشت: جیپ اونجر به عنوان اولین خودرو تمام برقی جیپ معرفی گردید. در ادامه با مشخصات و امکانات این شاسی بلند برقی جیپ آشنا خواهیم شد.

عکس l همه چیز درباره غول برقی جیپ برای بازار اروپا!

شرکت جیپ برای الکتریکی سازی محصولات خود برنامه های ویژه ای را در نظر گرفته و به همین دلیل با معرفی 4 خودرو برقی نو میخواهد سهم زیادی از بازار خودروهای برقی را از آن خود کند. جیپ اونجر به عنوان نخستین مدل از این 4 خودرو برقی نو جیپ محسوب می گردد که قرار است در قالب یک شاسی بلند تمام برقی طی سال آینده به بازار اروپا عرضه گردد.

مشخصات جیپ اونجر

جیپ اونجر یکی از نخستین خودروهایی است که روی پلتفرم نو STLA استلانتیس توسعه پیدا نموده و به شکل رسمی در نمایشگاه خودرو پاریس که در مهرماه سال جاری برگزار می گردد به معرض نمایش درخواهد آمد. البته جیپ اونجر در بازار آمریکای شمالی عرضه نخواهد شد، اما سه مدل الکتریکی دیگر جیپ شامل یک شاسی بلند برقی، واگنییر S و آفرودر ریکان قرار است در این بازار به فروش برسند.

جیپ برنامه ای را در نظر گرفته تا نیمی از خودروهای این خودروساز که در آمریکای شمالی عرضه می شوند، تا سال 2030 میلادی به خودرویی تمام برقی تبدیل شوند. البته این هدف جیپ برای اروپا 100 درصدی بوده و جیپ اونجر یکی از اصلی ترین مدل های جیپ برای تحقق این هدف محسوب می گردد.

جیپ اونجر قرار است در لهستان به همراه شاسی بلندهای نو فیات و آلفارومئو به فراوری برسد و در سبد محصولات اروپایی جیپ نیز در سطحی پایین تر از رنگید جای خواهد داشت. با وجود این که اونجر در قالب یک شاسی بلند شهری توسعه پیدا نموده، اما جیپ وعد داده این خودرو زاویه شکست و فاصله فوق العاده ای از زمین خواهد داشت و برد آن نیز به 400 کیلومتر به ازای هر بار شارژ خواهد رسید.

جیپ بیان کرد این شاسی بلند کوچک به کابین مدرنی مجهز شده و در آن تمام تکنولوژی های روز خودروها وجود خواهد داشت. ضمن این که کابین این خودرو از فضای زیادی برای سرنشینان و بخش بار بهره می برد. جیپ اونجر قرار است در مدل های دو یا چهار چرخ محرک به همراه یک یا دو پیشرانه برقی 94 اسب بخاری روانه بازار گردد.

جیپ عرضه نسخه هیبریدی این خودرو را نیز در دستور کار خود قرار داده است. البته مدل هیبریدی از لحاظ ظاهری مشابه نسخه برقی خواهد بود، اما قرار است روی پلتفرم قدیمی CMP استلانتیس توسعه پیدا کند که دی اس 3 کراس بک نیز از همین پلتفرم بهره می برد.

در حال حاضر جزئیاتی از قیمت اونجر منتشر نشده، اما همزمان با رونمایی این محصول در نمایشگاه پاریس که 17 اکتبر (25 مهر) برگزار می گردد، مشتریان اروپایی می توانند این خودرو را سفارش دهند. رئیس جیپ اروپا نیز بیان کرد اونجر از توانایی های مشابه با سایر محصولات جیپ بهره می برد و می تواند به خوبی به احتیاج مشتریان در بازار اروپا پاسخ دهد.

227227

منبع: خبرآنلاین
انتشار: 21 شهریور 1401 بروزرسانی: 21 شهریور 1401 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 2106

به "عکس l همه چیز درباره غول برقی جیپ برای بازار اروپا!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عکس l همه چیز درباره غول برقی جیپ برای بازار اروپا!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید