طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

به گزارش گروه سرگرمی، طراحی دکوراسیون داخلی آشپزخانه کوچک یکی از دغدغه های مالکین آپارتمان ها است. آشپزخانه کانون فعالیت های خانه است و خانم ها بیشتر زمان خود را در این مکان می گذرانند. داشتن یک آشپزخانه مرتب و شیک آرزوی هر فردی است، به همین دلیل امروزه معماران سعی می نمایند طرح های جدید برای پیاده سازی در آشپزخانه های کوچک خلق نمایند، طرح هایی که فضای آشپزخانه را بزرگتر جلوه دهند و محیطی زیبا برای خانم های خانه دار فراهم نمایند. در حال حاضر به دلیل افزایش جمعیت بیشتر خانه ها را با متراژ پایین می سازند، در نتیجه تمام فضاهای داخل آن ها از جمله آشپزخانه، تنگ و کوچک خواهند بود. آشپزخانه محیطی است که تمام وسایل مورد احتیاج برای آماده سازی غذا در آن قرار دارند، از طرفی باید دارای فضای کافی برای انجام فعالیت و تردد باشد. مهم ترین نکته ای که در طراحی این فضا باید مورد توجه قرار گیرد نظم و ترتیب و دوری از هرج و مرج است. خوشبختانه ایده پردازان و طراحان داخلی با ذهن خلاق خود همیشه به دنبال راهکارهای اصولی و کاربردی هستند تا فضایی ایده آل برای کدبانوی خانه فراهم نمایند. حضور نور طبیعی، داشتن فضای کافی برای پخت و پز، تمیزی و نظافت و ظاهر زیبا از جمله ویژگی هایی هستند که در طراحی اشپزخانه باید مد نظر قرار گیرند، از این رو طراحان بر این اساس می توانند چاره ای مناسب بیندیشند.

طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک

جهت دریافت مشاوره خدمات کاتالوگ تبلیغاتی از بهترین و مجربترین طراحان کشور همراه ما باشید. از طراحی تا چاپ کاتالوگ های تبلیغاتی حرفه ای را با بهترین قیمت از ما بخواهید.

در آشپزخانه های کوچک به دلیل محدود بودن فضا ممکن است افراد نگران این مسئله باشند که فضای کافی برای چیدن وسایل مورد احتیاج آشپزخانه وجود ندارد. اما امروزه با ورود کابینت های شیک و مدرن به بازار و تعبیه اکسسوری کابینت در ابعاد و اشکال متفاوت این امکان برای افراد فراهم شده تا از تمام فضای آشپزخانه به صورت بهینه استفاده نمایند و به راحتی به وسایل و لوازم ضروری دسترسی پیدا نمایند. در آشپزخانه های کوچک مناسب ترین کابینتها, کابینت هایی با اکسسوری های متنوع می باشند که استفاده از آنها نقش موثری در بهینه سازی فضای آشپزخانه ایفا می نماید.

برخی افراد گمان می نمایند که استفاده از کابینت فوقانی باعث شلوغ شدن آشپزخانه می گردد و فضا را تنگ تر می نماید. تعبیه کابینت های فوقانی به احتیاج افراد بستگی دارد. اگر در آشپزخانه تعداد افراد کمی حضور پیدا می نمایند و فضای زیادی برای نگهداری وسایل آشپزخانه احتیاج نیست می توان از قرار دادن کابینت های بالایی در آشپزخانه اجتناب نمود. در این صورت نور بیشتری وارد آشپزخانه شده و فضا نیز بازتر و دلگشاتر می گردد.

اگر آشپزخانه ای دارید که دارای فضایی با زاویه شکسته و کج است اصلا نگران نباشید. امروزه با بروز ایده های خلاقانه در حوزه کابینت سازی, انواع کابینت ها در اندازه های مختلف فراوری می شوند که با هر نوع ابعادی سازگار هستند. حتی در گوشه آشپزخانه و کنج دیوارها نیز میتوان کابینت با ابعاد مناسب آن تعبیه نمود و نهایت استفاده را از فضا صورت داد.

بهترین رنگ برای آشپزخانه کوچک

استفاده از رنگ سفید در آشپزخانه باعث میگردد فضای آشپزخانه بزرگتر به نظر بیاید. رنگ سفید و رنگ های روشن آشپزخانه را بازتر و تمیزتر نشان می دهند. اگر کابینت های آشپزخانه را به رنگ سفید انتخاب نمودید بهتر است در انتخاب مصالح کف آشپزخانه نیز از رنگ سفید بهره بجویید. تنها عیب رنگ روشن این است که بعد از گذشت مدتی کمی کدر شده و گرد و غبار بر روی آن نمایان می گردد. بنابراین اگر آشپزخانه ای با دکوراسیونی سفید دارید از تمیز نمودن آن غافل نشوید.

آشپزخانه به یک میزان نور متوسط برای استفاده کلی احتیاج دارد. اما در آشپزخانه های کوچک به دلیل محدود بودن فضا اگر از نورپردازی مناسب استفاده گردد, فضای آشپزخانه نورانی تر و زیباتر به چشم می آید. اگر نوع کابینت آشپزخانه از نوع براق یا کابینت هایگلاس باشد, بازتاب نور در سطح آن نمایی بسیار جذاب ایجاد می نماید که این امر تاثیر مهمی در دکوراسیون آشپزخانه دارد.

عدم ایجاد هرج و مرج

باید توجه داشت که در آشپزخانه های کوچک از ایجاد هرگونه هرج و مرج جلوگیری به عمل آورد. چرا که هرچه فضا خلوت تر و مرتب تر باشد، فضای آشپزخانه را بزرگ تر نشان می دهد. بهتر است فضای روی کانتر آشپزخانه، همواره خلوت بوده و از قرار دادن وسایل بر روی آن خودداری گردد.

انتخاب کفپوش مناسب

از دیگر نکاتی که در طراحی آشپزخانه کوچک باید به آن توجه داشت، استفاده از کفپوش با رنگ مناسب می باشد. از آن جایی که استفاده از رنگ های روشن باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه می گردد، بهتر است از کفپوش هایی که از رنگ روشن برخوردار بوده و جنس آن ها به گونه ای است که سبب بازتاب نور می گردد، بهره ببرید.

اجرای نورپردازی مناسب

در صورتی که آشپزخانه کوچک بوده و نور طبیعی به میزان کافی در آن وجود ندارد، حتما نسبت به اجرای نورپردازی مناسب اقدام کنید. چرا که در صورت عدم وجود نور کافی، فضای آشپزخانه کوچک تر نشان داده می گردد. بنابراین استفاده از یک نورپردازی مناسب می تواند به بزرگ تر نشان دادن آشپزخانه یاری کند.

در طراحی آشپزخانه کوچک به چه نکاتی باید توجه کرد؟

استفاده از رنگ های روشن، استفاده از اکسسوری کابینت، اجرای نورپردازی مناسب، انتخاب کفپوش مناسب و عدم ایجاد هرج و مرج از نکاتی است که در طراحی آشپزخانه کوچک باید رعایت کرد.

چه رنگی برای آشپزخانه های کوچک مناسب است؟

در آشپزخانه های کوچک بهتر است از رنگ های روشن استفاده گردد. این کار باعث بزرگ تر نشان دادن فضای آشپزخانه می گردد.

منبع: ساختمانچی
انتشار: 29 بهمن 1398 بروزرسانی: 7 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 646

به "طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طراحی دکوراسیون آشپزخانه کوچک"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید