طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد

به گزارش گروه سرگرمی، شهردار سنندج با اشاره به ظرفیت های گردشگری استان های غربی گفت: طبیعت بی نظیر استان های غرب کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد.

طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد

به گزارش خبرنگاران، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کردستان، حشمت الله صیدی شهردار سنندج در دومین نشست تخصصی توسعه گردشگری غرب که با حضور ولی تیموری معاون گردشگری کشور برگزار شد، ضمن تاکید بر لزوم ورود شهرداری های استانهای غرب کشور به بحث توسعه گردشگری در این استانها گفت: استان های غربی دارای طبیعت بکر و کم نظیری در سطح کشور هستند که لازم است به بهترین شیوه مناسب به علاقمندان معرفی شوند.

صیدی به رویدادهای مهم برگزار شده در سطح استان کردستان اشاره کرد و گفت: برگزاری بزرگترین جشن نوروز کشور در سنندج بر اهمیت توجه بیش از پیش به رویدادهای مختلف در جذب گردشگر صحه گذاشت و به همین دلیل رویدادهای مختلفی از جمله برگزاری همایش بین المللی ورزشی و کنگره مشاهیر کُرد را در شرف برگزاری داریم.

وی شهر سنندج را مرکز فرهنگ، هنر و موسیقی خواند و اضافه کرد:درخواست ثبت سنندج به عنوان شهر خلاق در یونسکو پذیرفته شده است که این مهم سنندج را بیش از پیش به علاقه مندان در سطح دنیا معرفی خواهد کرد.

شهردار سنندج در انتها از تلاشهای مدیر کل میراث فرهنگی کردستان در بخش های مختلف تقدیر و از حاضرین برای شرکت در همایش های آینده دعوت کرد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان نیز در این نشست گفت: استان کردستان دارای جاذبه های گردشگری بی شماری است که معرفی شدن این مناطق و در معرض دید دیگر استان ها قرار دریافت بسیار اهمیت دارد.

بهرام نصراللهی زاده اظهار کرد: جأی بسی خرسندی است که بر غرب کشور به عنوان محور گردشگری تمرکز شده است.

وی اضافه کرد: ما در کشورمان با عدم تعادل روبرو هستیم و بیشتر سفرها به سمت شمال و یا مرکز کشور سوق پیدا کرده است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان مطرح نمود: غرب کشور هم دارای جاذبه های گردشگری بسکمک است که همه باید تلاش کنیم این بخش از کشور هم مورد توجه قرار گیرد.

وی با بیان اینکه ما در نظام برنامه ریزی معتقدیم که هرگونه اقدامی در هر محلی باید با کمک مسئولان آن محل صورت گیرد، شرح داد: اما با این وجود توسعه گردشگری غرب کشور یک برنامه قابل توجه ملی را نیز می خواهد.

نصراللهی زاده، فضاسازی عمومی و آشناسازی خود مردم را نیز امر مهم دیگری مطرح نمود که در توسعه گردشگری موثر است و تاکید کرد: همه باید در این زمینه نیز تلاش جدی کنند.

وی اضافه کرد: استان کردستان دارای جاذبه های بی شماری است که معرفی شدن این مناطق و در معرض دید دیگر استان ها قرار دریافت بسیار اهمیت دارد.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی کردستان ادامه داد: متاسفانه بحث ارتباطات بین استانی در کشورمان مورد غفلت قرار گرفته است؛ مراکز استان ها کمتر با یکدیگر ارتباط دارند و همه با تهران ارتباط برقرار می کنند در صورتی که این ارتباطات به همبستگی ملی کمک خواهد کرد.

وی در انتها گفت: هر سال حداقل یک برنامه و یا همایش بین المللی در استان کردستان برگزار می شود و از دستگاه ها خواسته ایم که هر همایش بین المللی را دارند به ما اعلام کنند.

منبع: میراث آریا
انتشار: 11 مرداد 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 173

به "طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طبیعت بی نظیر استان های غربی کشور را باید به بهترین شیوه معرفی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید