سرور مجازی و سرور ابری چیست؟

به گزارش گروه سرگرمی، با یک سؤال آغاز می کنیم. سرور مجازی چیست؟ سرور مجازی یا همان VPS درواقع سرور فیزیکی را به یاری نرم افزار مجازی ساز تقسیم بندی نموده و منابع سخت افزاری را به شما اختصاص می دهد.

سرور مجازی و سرور ابری چیست؟

به گزارش خبرنگاران، بنابر اعلام ایران سرور، انواع مختلف سرور مجازی وجود دارد که از جمله آن می توان به سرور مجازی ویندوز، سرور مجازی لینوکس و ... اشاره نمود. سرور مجازی زمانی کاربرد دارد که شرکت یا مشتری مورد نظر فضایی بیشتر از یک هاست احتیاج دارد و در مقابل کمتر از سرور. در این صورت می تواند از سرور مجازی استفاده کند.

سرورهای مجازی یا همان VPS به نوعی باعث انقلابی در خدمات هاستینگ شد. لابد می پرسید چرا؟ با روی کار آمدن خدمات سرور مجازی امکان ارائه خدمات میزبانی وب با کمترین هزینه ها فراهم شد و همین موضوع باعث استقبال خیلی از مشتریان شد. استقبال روزافزون مشتریان از سرور مجازی تولیدنمایندگان را به فکر انداخت و آنان را ترغیب کرد تا خدمات جدیدی در این زمینه را ارائه دهند و به این شکل هر روز خدمات در این حوزه ها شکل جدیدی به خود می گرفت و باعث شد تا میان کسب وکارها حتی کسب وکارهای کوچک نیز توسعه پیدا کند.

اگر شما احتیاج به یک سرور مجازی دارید می توانید با مراجعه به شرکت های معتبر ارائه دهنده خدمات هاستینگ سرور خود را خریداری و از آن بهره ببرید. سرورهای ارائه شده هم در ایران هستند و هم در خارج از کشور و اگر به دنبال خرید سرورهای ایران هستید باید سفارش سرور مجازی داخلی را به شرکت مورد نظر دهید. نکته دیگر در خصوص سرورهای مجازی ایران این است که سرعت بیشتری را پشتیبانی می نمایند و برای مشتری که داخل ایران است پیشنهاد می گردد.

سرور ابری چیست؟

یکی دیگر از سرورهایی که هواداران زیادی دارد و بسیاری به دنبال آن هستند سرور ابری است. سرور ابری نوعی سرور مجازی است. سرور ابری از سرعت و اطمینان بیشتری نسبت به سرورهای مجازی برخوردار هستند و به راحتی می توان از خدمات کلود استفاده کرد.

در حال حاضر سرورهای ابری یکی از فناوری های برتر در جهان محسوب می شوند و بسیاری از شرکت های عظیم در حال استفاده از این تکنولوژی هستند. یکی از شرکت هایی که این سرویس را به کاربران در ایران ارائه می دهد، شرکت ایران سرور به آدرس (Www.IranServer.Com) است.

پیشنهاد ما به شما این است که تمام موارد گفته شده در بالا را از شرکت های معتبر بخواهید تا نسبت به خدمات آنان هنگام خرید و پس از آن اطمینان داشته باشید. برای خرید سرورهای مختلف مطمئناً باید هزینه ای را متقبل شوید. ممکن است قیمت سرورهای مجازی و قیمت سرورهای ابری توسط شرکت های ارائه دهنده متفاوت باشد. این تفاوت قیمت گاهی به خاطر خدماتی است که شرکت ها به شما ارائه می دهند. در هر صورت دقت کنید که بودجه شما به سرور مجازی یا سرور ابری که قصد خرید آن را دارید نزدیک باشد و ضمناً آن به جزئیات خدمات نیز دقت کنید. سرورهای VpsXpress جزو جدیدترین و آخرین نسل سرورهای مجازی هستند که توسط ایران سرور ارائه می گردد و شما اگر به دنبال خرید سرورهای مجازی یا سرورهای ابری هستید می توانید از این خدمات نیز بهره ببرید.

سرورهای مجازی به طورکلی مزایایی دارند. از جمله این مزایا می توان به پیاده سازی کانفیگ دلخواه روی سرور مجازی، ایجاد محدودیت منابع Ram و CPU روی سایت، هزینه های پایین نسبت به سرور اختصاصی و استفاده از تمام منابع اختصاص داده شده اشاره نمود.

انتهای رپرتاژ آگهی

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 836

به "سرور مجازی و سرور ابری چیست؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرور مجازی و سرور ابری چیست؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید