سامانه بارشی ایران را فرا می گیرد

به گزارش گروه سرگرمی، طی چند روز آینده به تناوب غالب منطقه ها کشور تحت تاثیر فعالیت سامانه بارشی قرار خواهند گرفت.

سامانه بارشی ایران را فرا می گیرد

احد وظیفه مدیرکل پیش بینی و هشدار هواشناسی گفت که براساس تحلیل آخرین نقشه ها و خروجی مدل های هواشناسی گفت:

امروز ضمن تضعیف شدت فعالیت سامانه بارشی همچنان در بعضی منطقه ها شمال غرب، غرب، دامنه های جنوبی البرز، شمال شرق، شرق و جنوب شرق کشور بارش رخ خواهد داد و در بعضی نقاط جنوب شرق کشور احتمالا با گرد و خاک نیز همراه خواهد بود.

وی اضافه کرد که از بعدازظهر امروز با شمالی شدن جریانات بر روی دریای خزر علاوه بر مواج شدن دریا ، بارش در سواحل شمالی کشور به ویژه سواحل غربی آن تشدید خواهد شد.

وظیفه بعلاوه بیان نمود که بارش ها در نیمه شمالی کشور به صورت برف و باران و در منطقه ها جنوبی و شرق کشور به صورت رگباری گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید همراه خواهد بود.

وی با بیان اینکه در منطقه ها جنوبی و جنوب شرق کشور به تدریج بارش و وزش باد کاهش می یابد، گفت:

شدت بارش ها امروز در استان های غربی، جنوب شرق، شرق و غرب سواحل دریای خزر خواهد بود. به این ترتیب آب گرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها و رودخانه در منطقه ها مذکور پیش بینی می گردد.

مدیرکل پیش بینی و هشدار هواشناسی در ادامه بیان نمود که بعلاوه امروز خلیج فارس، دریای عمان و تنگه هرمز نیز مواج هستند.

وظیفه تاکید نمود که در روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد شدید در دامنه های جنوبی البرز مرکزی دور از انتظار نیست.

وظیفه در ادامه گفت:

در روزهای چهارشنبه در استان های واقع در شمال غرب و شمال شرق کشور بارش برف و باران گاهی وزش باد و در سواحل دریای خزر و غرب کشور بارش پراکنده پیش بینی می گردد.

وی بعلاوه اظهار داشت که انتظار می رود مجددا از روز پنجشنبه و طی روزهای آدینه و شنبه در نیمه غربی و سواحل شمالی کشور به ویژه سواحل غربی بارندگی و کاهش نسبی دما رخ دهد که بارش در دامنه های البرز و دامنه های کوهستانی به صورت برف خواهد بود.

مدیرکل پیش بینی و هشدار هواشناسی در مورد شرایط آسمان تهران طی سه روز آینده نیز گفت:

آسمان تهران در روز سه شنبه اول فروردین ماه 96 کمی ابری، گاهش وزش باد شدید به تدریج افزایش ابر و گاهی بارش پراکنده را تجربه خواهد نمود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در این روز 15 و 6 درجه سانتیگراد است. آسمان تهران در روز چهارشنبه دوم فروردین ماه نیز نیمه ابری، همراه با وزش باد شدید و بارش پراکنده پیش بینی می گردد؛ بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در آن 14 و 5 درجه سانتیگراد خواهد بود؛ این در حالیست که آسمان تهران در روز پنجشنبه سوم فروردین نیز قسمتی ابری، گاهی افزایش ابر و وزش باد همراه با بارش باران را تجربه خواهد نمود و بیشینه و کمینه دمای هوا نیز در آن روز 12 و 7 درجه سانتیگراد پیش بینی می گردد.

منبع: کجارو / خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 بهمن 1400 بروزرسانی: 26 بهمن 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1929

به "سامانه بارشی ایران را فرا می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سامانه بارشی ایران را فرا می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید