زورگویی اوبر به رانندگانش در انگلیس متوقف شد

به گزارش گروه سرگرمی، به گزارش خبرنگاران به نقل از زد دی نت، اوبر نبرد قضائی و حقوقی علیه رانندگان خود را در انگلیس باخت و انتظار می رود هزاران راننده طرف قرارداد با این شرکت برای دریافت غرامت از آن اقدام نمایند.

زورگویی اوبر به رانندگانش در انگلیس متوقف شد

اپلیکیشن اوبر در بیش از ده هزار شهر در سراسر دنیا مشغول فعالیت است، اما بیشتر رانندگان آن در قالب قرارداد خویش فرمایی با اوبر همکاری می نمایند و همین مساله موجب می گردد که از دریافت حقوق بر مبنای قوانین کار و حداقل دستمزد و نیز پرداخت پاداش و حقوق در ایام تعطیلات و غیره محروم شوند.

اگر چه عقد قرارداد خویش فرمایی باعث می گردد که افراد خود زمان و ساعات فعالیت حرفه ای خویش را معین نمایند، اما این امر زمینه را برای سوءاستفاده و استثمار نیروی کار نیز فراهم می آورد و لذا دادگاهی در انگلیس بعد از آنالیز شکایت رانندگان اوبر در این زمینه به نفع آنان رأی داد.

رسیدگی به این پرونده از سال 2016 در جریان بوده و اوبر به شیوه های مختلف کوشش نموده تا جلوی موفقیت رانندگان را بگیرد. اما در نهایت دیوان عالی انگلیس به نفع رانندگان حکم صادر کرد. این دیوان آخرین مرجع و عالی ترین دادگاه تجدیدنظر در انگلیس به شمار می رود.

با این تحول، اوبر مجبور به تغییر همه جانبه مدل کسب و کار خود در انگلیس خواهد بود و باید مواردی همچون کرایه های جدید، شرایط قرارداد و توانایی جریمه رانندگان در صورت عدم پذیرش چندین سفر را معین کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 11 فروردین 1400 بروزرسانی: 11 فروردین 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1493

به "زورگویی اوبر به رانندگانش در انگلیس متوقف شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زورگویی اوبر به رانندگانش در انگلیس متوقف شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید