راه رفتن روی آب در ایتالیا

به گزارش گروه سرگرمی، به تازگی، با نصب اسکله های شناور بر روی دریاچه ایزئو (Iseo) واقع در کشور ایتالیا امکان راه رفتن بر روی آب برای گردشگران فراهم شده است. برای اطلاع از جزئیات آن در ادامه همراه خبرنگاران باشید.

راه رفتن روی آب در ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

از ابتدای هفته جاری و به مدت 16 روز، امکان راه رفتن بر روی آب دریاچه ایزئو ایتالیا برای گردشگران فراهم شده است. لازم به ذکر است ایده اسکله شناور برای نخستین بار در سال 1970 میلادی توسط کریستو و ژان-کلود (Christo & Jeane-Claude) به وجود آمده است. برای ساخت این اسکله شناور 220،000 مکعب از جنس پلی اتیلن و ضخیم بهم متصل شده و سطح آن با پارچه زرد رنگ براقی بطول 100،000 مترمربع پوشانده شده است. از آنجایی که این قطعه ها در سطح آب بهم متصل شده اند، همراه با موج آب دریاچه دچار نوسان می شوند.

بنا به اعلام پایگاه خبری ایتالیایی، لگو (Leggo)، در روز افتتاحیه به دلیل ازدحام جمعیت و شرایط آب و هوایی دو نفر از بازدیدنمایندگان زخمی شده و در دو نقطه اتصال های اسکله دچار آسیب شده است.

افرادی که بر روی این اسکله قدم می زنند، به مانند این است که روی آب و بر پشت یک نهنگ پیاده روی می نمایند.

با احداث این اسکله شناور، برای نخستین بار گردشگران می توانند جهت سولزانو (Sulzano) به مونته ایزولا (Monte Isola) و بر روی جزیره سن پائولو پیاده روی نمایند. نکته قابل توجه اینکه این جزیره نیز با سیستم اسکله شناور ساخته شده و همانند سایر پروژه های مجری طرح بصورت 24 ساعته در هفت روز هفته و رایگان در اختیار عموم واقع شده است. طبق اظهارات کریستو هیچ گونه مبلغی با عنوان ورودی، بلیط، یا رزرو قبلی در این طرح وجود نداشته و این خیابان های کم عرض در اختیار همگان قرار دارند.

طول اسکله شناور مذکور بر روی دریاچه ایزئو 3 کیلومتر، پهنای آن 16 متر و ارتفاع تقریبی 35 سانتی متر با لبه های کناری شیبدار است. پوشش پارچه ای اسکله بطول دو کیلومتر تا داخل پیاده روهای شهرهای سولزانو و پسچیلا ماراگلیو امتداد یافته دارد. این اسکله نخستین پروژه اجرایی کریستو در ابعاد وسیع پس از فوت ژان- کلود محسوب می گردد و کلیه هزینه های احداث آن توسط وی تامین شده است.

منبع: کجارو / archdaily.com
انتشار: 24 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 484

به "راه رفتن روی آب در ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راه رفتن روی آب در ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید