دیجی تایمز: آیفون 13 پرو نمایشگر 120 هرتز با مصرف انرژی کمتر خواهد داشت

به گزارش گروه سرگرمی، اطلاعات منتشر شده نشان می دهند که اپل در مدل های پرو آیفون 13 از نمایشگر های با مصرف کم انرژی LTPO استفاده خواهد نمود. انجام این کار توسط اپل باعث می گردد که این آیفون ها بتوانند محتوا را با نرخ نوسازی 120 هرتز نمایش دهند. این اطلاعات جدید توسط منابع افشاکننده اطلاعات صنعتی بدست آمده و در نشریه تایوانی DigiTimes چاپ شده است.

دیجی تایمز: آیفون 13 پرو نمایشگر 120 هرتز با مصرف انرژی کمتر خواهد داشت

در این گزارش تازه منتشر شده آمده است که تأمین نمایندگان نمایشگر برای اپل یعنی دو شرکت کره ای سامسونگ و LG دیسپلی در حال ایجاد بعضی تغییرات در خط فراوری خود هستند تا بتوانند که پنل های OLED LTPO لازم اپل برای استفاده در آیفون های بعدی را فراوری نمایند. به نظر می رسد که آماده سازی خط فراوری و تغییر آن از فراوری نمایشگر های LTPS به LTPO، تا انتها نیمه اول سال 2021 اتفاق خواهد افتاد.

البته باید بگوییم که حتی با رخ دادن این تغییرات و فراوری نمایشگر های LTPO در نیمه اول سال جاری، با توجه به تغییرات اتفاق افتاده و اضافه شدن مراحل دیگر به فرایند توسعه ی این نمایشگر ها، ظرفیت فراوری این نمایشگر ها کمتر از نمایشگر های LTPS قبلی خواهد بود.

این نشریه در گزارش خود گفته است: شرکت های سامسونگ دیسپلی و LG دیسپلی هم اکنون در حال فراوری و عرضه نمایشگر های LTPS OLED برای آیفون ها هستند. با این وجود این شرکت ها در حال تغییر خط فراوری 6G OLED اختصاص داده شده به اپل از فراوری نمایشگر های LTPS، به نمایشگر های LTPO هستند. منابع افشا نماینده اطلاعات اضافه نموده اند که بعد از رخ دادن این تغییر در خط فراوری در نیمه اول سال 2021، ظرفیت خط فراوری کاهش خواهد یافت زیرا برای تبدیل نمایشگر های LTPS به LTPO فرایند اضافه ای به نام مرحله اکسیده شدن احتیاج است.

علاوه بر سامسونگ و LG دیسپلی، گویا اپل به دنبال یک شرکت چینی فراورینماینده نمایشگر به نام BOE است تا بتواند این شرکت را هم به مجموعه شرکت های تأمین نماینده نمایشگر های خود برای آیفون های 13 اضافه کند.

با وجود اینکه شرکت چینی BOE در آزمون مربوط به آنالیز کنترل کیفیت مردود شده است، اما گزارش های منتشر شده نشان می دهند که این شرکت در حال آنالیز و آزمایش نمایشگر های LTPO در یکی از بخش های اختصاص داده شده به اپل در یکی از کارخانه های خود در چین است.

این گزارش همچنین به این موضوع اشاره می نماید که اپل در ماه سپتامبر (شهریور) 2020 به این شرکت اجازه داده است که تا پنل های OLED مورد احتیاجش را تأمین کند. انتظار می رفت که اپل در سال گذشته از نمایشگر های LTPO در آیفون های 2020 استفاده کند. همچنین پیش بینی می شد که این نمایشگر ها ProMotion باشند و بتوانند محتوا را با نرخ نوسازی 120 هرتز نمایش دهند.

با وجود مطرح شدن گزارش های بسیار زیاد درباره این موضوع، تحلیلگر نمایشگر Ross Young در ماه جولای (تیر) سال گذشته پیش بینی کرد که اپل از چنین نمایشگری در آیفون های 12 استفاده نخواهد نمود. او همچنین گفت که اپل از چنین نمایشگر هایی با نرخ نوسازی 120 هرتز در آیفون های عرضه شده در سال 2021 استفاده خواهد نمود.

البته باید گفت که انجام این کار برای اپل آسان نخواهد بود، بدون شک یکی از مشکل های احتمالی که اپل ممکن است در این راستا با آن روبرو گردد این است که این نمایشگر ها به دلیل داشتن نرخ نوسازی بالا، مصرف انرژی بیشتری را هم خواهند داشت.

البته باید بگوییم که DigiTimes گزارش می دهد که آیفون های 13 پرو با وجود برخورداری از نمایشگر جدید، %15 تا %20 مصرف انرژی کمتری را خواهند داشت. با وجود اینکه در این گزارش به علت رخ دادن این صرفه جویی در مصرف انرژی اشاره ای نشده است، اما این احتمال وجود دارد که این کاهش در مصرف انرژی به دلیل استفاده اپل از تراشه جدید A15 در آیفون های بعدی باشد.

در سال 2017 اپل برای اولین بار از نمایشگر ProMotion با نرخ نوسازی 120 هرتز در آیپد پرو استفاده کرد. با وجود اینکه اکنون در حدود 4 سال از انجام این کار می گذرد، اما تا به امروز اپل از چنین نمایشگر هایی در آیفون ها استفاده ننموده است.

بدون شک استفاده از نمایشگر هایی با نرخ نوسازی 120 هرتز در آیفون ها باعث خواهد شد که آیفون های مجهز به این نمایشگر های جدید در مقایسه با آیفون ها کنونی که دارای نمایشگری با نرخ نوسازی 60 هرتز هستند، محتوا را به شکل روان تری در زمان انجام بازی و گشتن در محیط آیفون و اپ ها نمایش دهند.

تحلیلگر باسابقه محصولات اپل مینگ چی کو عقیده دارد که اپل در مدل پرو آیفون های 13 از نمایشگر با نرخ نوسازی بالا استفاده خواهد نمود. همچنین یکی از افشانمایندگان اطلاعات به نام Max Weinbach هم عقیده دارد که علاوه بر استفاده اپل از نمایشگر با نرخ نوسازی 120 هرتز در مدل های پرو آیفون 13، تمامی آیفون های 2021 دارای نمایشگر همواره روشن خواهند بود.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 18 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 18 اردیبهشت 1400 گردآورنده: fungroups.ir شناسه مطلب: 1563

به "دیجی تایمز: آیفون 13 پرو نمایشگر 120 هرتز با مصرف انرژی کمتر خواهد داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیجی تایمز: آیفون 13 پرو نمایشگر 120 هرتز با مصرف انرژی کمتر خواهد داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید